Mikä sinua myyjissä ärsyttää?
Itseäni myyjänä voin sanoa että ärsyttää kun asiakkaat jättävät ostoskärryt keskelle kulkuväylää kassan viereen ja liukenee paikalta. Onko se niin raskasta laittaa paikalleen? Jos on pitkä jono, niin tympeää se on muiden kuikkelehtia kyseisen kärryn ympärillä. Kiitos nam
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhä jenkkihymy. Monesti huomaa, että kassaa vituttaa istuksella ja heitellä tavaroita lukijan läpi, mutta silti pitää olla niin positiivista ja kohteliasta.
Täytyy sanoa että itseäni tuollainen käytös sapettaa myös :D itse tykkään istua kassalla ja höpötellä mummeleille niitä näitä
Ärsyttää jos eivät osaa myyjän perustaitoja kuten rahojen laskemista kohtuuajassa tai edes suunnilleen selkeää puhetta. Myyjiksi hakijoita on varmaan joku sata yhtä työpaikkaa kohti niin tuntuu aika oudolta että siltikin on onnistuttu valitsemaan ihan siihen työhön kelvottomia.
Asiakkaissa ja myyjissä ärsyttää samat asiat. Ei tervehditä kuuluvasti, ei hymyillä, ei osata sanoa "anteeksi" "ole hyvä" ja "kiitos". On myös kohteliasta jos jompikumpi toivottaa hyvää päivänjatkoa tmv niin vastata esim. "Kiitos, samoin" En ymmärrä missä ihmisten käytöstavat ja kunnioitus on nykyisin. Olen itse asiakaspalvelija työkseni ja tietysti joka päivä tulee asioitua eri paikoissa. Jokaisen meistä arki olisi varmasti kivempaa jos osattaisiin sanoa ne pienet, tärkeät sanat sekä tullessa että lähtiessä.
Mua ärsyttää ne myyjät, jotka ei katso silmiin kun tervehditään.
Jos seuraillaan perässä ja tyrkytetään tuotteita, vaikka olen jo sanonut että en tarvitse apua, kiitos, ja kysyn kyllä tarvittaessa.
Toisena ääripäänä sitten flegmaattisuus (vältellään katsekontaktia ja pakoillaan asiakkaita sekä kysyttäessä jotain ei tiedetä eikä edes tehdä mitään asian selvittämiseksi).
Häiriköinti kun haluaisi vain katsella. Osaan kysyä apua tarvittaessa. Antakaa edes pari minuuttia aikaa ennen kuin käytte kimppuun!
Keskenään juoruvat kassat.
Monesti samassa kassaloossissa on 4 teiniä juoruamassa.
Ja se, että kun joku kassa tekee töitä, tulee toinen siihen huutelemaan ja puhumaan jotain selkeästi kesken jäänyttä asiaa, kesken asiakkaan.
Varsinkin cittareissa törmää näihin ilmiöihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos seuraillaan perässä ja tyrkytetään tuotteita, vaikka olen jo sanonut että en tarvitse apua, kiitos, ja kysyn kyllä tarvittaessa.
Toisena ääripäänä sitten flegmaattisuus (vältellään katsekontaktia ja pakoillaan asiakkaita sekä kysyttäessä jotain ei tiedetä eikä edes tehdä mitään asian selvittämiseksi).
Jep tuo eka. Aina glitterissä kun käyn niin heti kun astuu ovesta sisään niin myyjät on kimpussa kuin leijona saaliissaan. "Hei tarvitsetko apuaa??? Tiesitkö että nyt on tarjous! Osta 3 maksa 5!!!!!!!!!111"
Ainoa hyvä ratkaisu on kotiinkuljetus. Voidaan jättää koko kauppa välistä. Alentaa kuluja ja laskee hintoja. Tukusta vaan suoraan kotiin niin helpottaa elämää kun ei tarvi käydä kaupassa. Täälläpäin kyllä ihan oikeasti ystävällisiä myyjiä. Ehkä ne myyjät voi alkaa kuljettajiksi?
Minua ärsyttää etenkin Fortumin sähköntuputtajat omassa lähikauppakeskuksessani. Vituttaa joka kerta mennä kauppaan, kun nämä pojat tulevat kyselemään, että minkä firman sähkösopimus minulla on. Ovat kyllä osaltaan varmistaneet sen, että ei ainakaan Fortumin!
Tavaratalojen kosmetiikkaosastojen myyjät. Siis niitä on ihan liikaa siinä duunissa. Ei ne tee muuta, ku juoruu keskenään ja meikkaavat toisiaan. Voisivat vaikka siirtyä elintarvikeosastolle hyllyntäyttäjiksi, ainakin täällä Turussa.
Ärsyttää kassamyyjät, jotka on kuin hidastetusta filmistä.
Se, ettei anneta olla rauhassa, jos ei selvästikään apua kaivata. Se, jos kesken vaihtorahojen laskemisen (tai muun palvelemisen) aletaan seurustella toisen myyjän kanssa.
Oon töissä rautakaupassa ja meidän myyjiä on käsketty heti tervehtiä ja kysyä, tarvitseeko asiakas apua/mitä on vailla. Monesta varmaan ärsyttävää, mutta silti aina on näitä valittajia ja vitsailijoita "rautakaupasta löytyi myyjä" "ei oo henkilökuntaa" "ei oo myyjiä".
Itse uhmaan kyllä lisämyynti-neuvoa, koska en tykkää tyrkyttää. Glitterissä käyminen just tästä syystä harmittaa.
Joissain kaupoissa selvästi ignorataan nuoret henkilöt. Eihän meillä voi olla rahaa, kunhan tullaan vaan aikaa kuluttamaan. Koruliikkeet ovat pahimpia. Citycenterin Kultajousessa ei edes tervehditty, vaikka tulin liikkeeseen ainoana asiakkaana etsien kultasormusta ja liikuin koko liikkeen läpi. Sanomattakin selvää, että vein rahani muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää jos eivät osaa myyjän perustaitoja kuten rahojen laskemista kohtuuajassa tai edes suunnilleen selkeää puhetta. Myyjiksi hakijoita on varmaan joku sata yhtä työpaikkaa kohti niin tuntuu aika oudolta että siltikin on onnistuttu valitsemaan ihan siihen työhön kelvottomia.
"Suunnilleen selkeä puhe"
- hiljainen mutina
- slangisanat
- puhe juuri silloin, kun joku aukaisee oven tai jossain on kolinaa
- puhe silloin, kun toinen asiakas puhuu päälle
Eniten ärsyttää ehkä se että myyjät kehuvat kaikkea myymäänsä juuri asiakkaalle sopivaksi. Esimerkiksi vaatteita ostaessa olisi kiva kun myyjä sanoisi suoraan (ainakin kysyttäessä) että tuo ei istu sinulle ollenkaan, ja että jospa kokeiltaisiin tätä toista.
Vierailija kirjoitti:
Joissain kaupoissa selvästi ignorataan nuoret henkilöt. Eihän meillä voi olla rahaa, kunhan tullaan vaan aikaa kuluttamaan. Koruliikkeet ovat pahimpia. Citycenterin Kultajousessa ei edes tervehditty, vaikka tulin liikkeeseen ainoana asiakkaana etsien kultasormusta ja liikuin koko liikkeen läpi. Sanomattakin selvää, että vein rahani muualle.
Tuo on yksi asia jota myyjät eivät ikinä tunnu oppivan vaikka se on jo vuosikymmenten ajan ollut ihan tunnettu juttu. Jos liikkeeseen saapuu joku joka jollakin tavalla poikkeaa selkeästi liikkeen keskivertoasiakkaasta niin hän on silloin lähes varmasti vain ja ainoastaan ostoaikeissa eikä todellakaan kiinnostunut katselemaan tavaroita tai muuten viettämään aikaa liikkessä.
Tekopyhä jenkkihymy. Monesti huomaa, että kassaa vituttaa istuksella ja heitellä tavaroita lukijan läpi, mutta silti pitää olla niin positiivista ja kohteliasta.