Kuinka usein kalibroit lapsen?
Ja minkä ikäiseksi asti? Itse olen esikoisen kalibroinut 3 vuotiaaksi. Sitten alkoi jo itse osata. Nuorimmainen nyt 2v., täytyy 4-6 krt päivässä kalibroida, tai tupsahtelee vielä pyllylleen, varsinkin ulkona. Itse olen käyttänyt 45sek olkapääkalibrointia molemmille lapsille, jos teillä on käytössä joku toinen tekniikka jolla tasapaino kehittyy nopeammin, niin kertokaa ihmeessä, haluan testata toimisiko joku toinen keino nuorimmaisen kanssa paremmin.
Kommentit (25)
Tänään tuotiin mulle aspaan viisi vanhentunutta lasta kalibroitavaksi. Sanoin kyllä että takuu ei ole enää voimassa eikä teillä ole enää syntymäpäiväkuittiakaan tallessa. Lupasin lähettää vaihtotakuuna uudet lapset.
Varoittaisin teitä huollattamasta lasta muualla kuin merkkihuolloissa. Minä yritin rahapulassa viedä lapsen vuosikalibrointiin ja alustanrasvaukseen muualle, ja mokomat vaihtoivat samalla ihan vääriä varaosia. Nyt lapsi on käyttökelvottomassa kunnossa, pitää omituista ääntä, eikä siitä saa vaihdossa latin latia. Kenelle voin valittaa?
Kohtasin kerran tapauksen, jossa molempien vanhempien itseaiheutettu nollautuminen ja samalla tapahtunut tehdasasetuksiin palautuminen aiheutti lapsen käyttöjärjestelmään hetkellisen ylikuumenemisen. Tapaus hoitui sillä, että varastosta haettu vanhempi malli kytkettiin väliaikaisesti lapsen energiansyöttöön ns. rinnakkaiskytkentänä. Lisäksi alinhankintana paikalle haettu, juuri kyseistä mallia olevien vanhempien käyttöjärjestelmään perehtynyt tukiryhmä suoritti vanhemmille onnistuneen päivityksen.
Vierailija kirjoitti:
Varoittaisin teitä huollattamasta lasta muualla kuin merkkihuolloissa. Minä yritin rahapulassa viedä lapsen vuosikalibrointiin ja alustanrasvaukseen muualle, ja mokomat vaihtoivat samalla ihan vääriä varaosia. Nyt lapsi on käyttökelvottomassa kunnossa, pitää omituista ääntä, eikä siitä saa vaihdossa latin latia. Kenelle voin valittaa?
Kyllä tälläiset asiat ihan kuluttajansuojaviranomaisille menee. Sinne vain ilmoituksia menemään, saataisiin nämä kelvottomat toimijat pois alalta! Kyllä tuollaisessa tilanteessa pitäisi korvausta tulla, jos vanhaa ei saada korjattua, uusi vain rohkeasti tilalle. Näissä tuoreemmissa versioissa on kyllä alkuun opettelemista, mutta pienen väännön jälkeen yleensä entistä parempia!
En kyllä antaisi 3v:n itse kalibroida! Melkoinen vastuu noin pienelle... :(