Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jokin ruoka aiheuttaa sappikohtauksen, miten nopeasti voi kohtaus tulla?

Vierailija
17.05.2016 |

Pnko mahdollista että kivut iskee tyyliin kolmannen pizzapalan kohdalla jo jos rasva aiheuttaa kohtauksen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taisi tulla nopeimmillaan vartissa, silloin kun suunnilleen kaikki ruoka aiheutti kipua.

Vierailija
2/9 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taisi tulla nopeimmillaan vartissa, silloin kun suunnilleen kaikki ruoka aiheutti kipua.

Millaiset kivut sinulla oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset kivut sinulla oli?

Alkoi pistävänä rintakipuna. Ennen kuin tiesin mistä on kyse, ehdin jo pelätä sydänkohtausta... :( Voimakas närästys, vähitellen n. tunnin kuluessa kipu hellitti ja tuntui lähinnä oikealla kyljellä. Kohtukset kestivät pari-kolme tuntia, ja tuli aivan kaikesta syömisestä.

Vierailija
4/9 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sappikipukohtaus koskaan tullut syömisestä, vaan siitä, että jouduin pää kolmantena jalkana kiirehtimään. Stressistä siis. Pizzaa söin, lanttulaatikkoa, kaaliraastetta, ei mitään kipuja.

Vierailija
5/9 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi tulla muutamassa minuutissa ja joskus vasta tuntien päästä. Vaihtelut voi olla suuret, samoin voi kestää vain muutaman minuutin ja joskus useamman vuorokauden.

Pahinta sappikohtauksessa ei ole kipu, vaan maksa-arvojen kohoaminen ja haimatulehdus, joka voi olla kohtalokas. Eli sapen kanssa ei ole leikkinen, vaikka kuinka sapettaisi. Eli leikkaukseen mitä pikemmin.

Vierailija
6/9 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös syömättömyys voi aiheuttaa kohtauksen, eikä rasva aina edes aiheuta kohtausta, vaan mikä tahansa ruokaaine, koska sitä ei edes tiedä etukäteen mikä milloinkin aiheuttaa. Itse sain syödä melko vapaasti, eikä kipuja juuri ollut vaikka maksa-arvot oli ajoittain pilvissä ja voimakas haimatulehdus.

Vierailija
7/9 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tullut ikinä niitä närästyskipuja sappikohtauksen aikana, vaan kivut oli ihan tajuttomat oikealla ainoastaan puolella vatsaa. 

Sappileikkauksen jälkeen olen vasta saanut niitä närästyskohtauksia kun olen epähuomiossa ottanut jotain kodeiinivalmistetta. Kerran yskänlääkettä ottaessani kohtaus alkoi noin puolisen tuntia hörpyn jälkeen. 

Vierailija
8/9 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tullut ikinä niitä närästyskipuja sappikohtauksen aikana, vaan kivut oli ihan tajuttomat oikealla ainoastaan puolella vatsaa. 

Sappileikkauksen jälkeen olen vasta saanut niitä närästyskohtauksia kun olen epähuomiossa ottanut jotain kodeiinivalmistetta. Kerran yskänlääkettä ottaessani kohtaus alkoi noin puolisen tuntia hörpyn jälkeen. 

Niin ja siis ennen leikkausta kovia vatsakipuja kesti jatkuvana kahden viikon ajan, syytä kivuille kun ei aluksi löytynyt. Litalgin ei auttanut tippaakaan ja sainkin sairaalassa morfiinia suoraan suoneen.

Vierailija
9/9 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä sai kohtauksen kesken kahvittelun. Pelästyin ihan pirusti, kun kaveri näytti tekevän kuolemaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme