Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa tuo uutinen, jossa kerrotaan naisen kuolleen synnytykseen

Vierailija
17.05.2016 |

Itselläkin oli todella rankka synnytys: menetin paljon verta ja olin kipeä monta viikkoa synnytyksen jälkeen. Ja pahinta tietysti, kun lapsi joutui teholle ja osastolle.

Vieläkin, 5 vuoden jälkeen, on vaikea puhua aiheesta. Taisi mennä myös siinä hetkessä kyky luottaa ihmisiin. Muutuin synnytyksen jälkeen jotenkin toiseksi ihmiseksi.

Voimia paljon naisen miehelle!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it. Sä olet hengissä, lapsi on hengissä, aikaa on kulunut viisi vuotta.

Vierailija
2/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Se on hyvä tiedostaa, että synnytys on suuri riski naiselle. Kuolemat ovat toki meillä harvinaisia, mutta vammautuminen ei enää olekaan niin harvinaista. Lastenhankkimista pidetään harmittomana ja helppona juttuna, lähinnä mietitään kipua, sitten tuleekin yllätyksenä synnytyksessä saatu pysyvä vaurio. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, miksi ihmiset vertaavat toistensa synnytyksiä ja ajattelevat, että oma olisi mitään samanlaista. Suomen naisista 80÷ synnyttää. Miettikää millaisia ihmisiä tässä väestönosassa on; syöpäsairaita, ylilihavia, huumeidenkäyttäjiä, mielenterveysongelmaisia, sydänsairaita ja ei-hoitotasapainossa olevia diabeetikkoja, erittäin vanhoja synnyttäjiä ym. Monilla synnyttäjillä on TODELLA paljon erilaisia riskejä ja altistavia tekijöitä. Siksi ei kannata omaa tilannetta verrata tilastojen ääripäähän.

Vierailija
4/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että synnytykset voisi olla enemmän riskittömiä, jos niihin sataattaisiin nykyistä enemmän. Ei ole mielestäni kauhean hyvä lähtökohta, että yksi kätilö hoitaa samaan aikaan kolmea eri synnytystä. Riskien sijaan pitäisi puhua siitä, ettei yhteiskunnassamme arvosteta tarpeeksi naisia ja lapsia. Jos arvostettaisiin, synnytyssairaaloita, kätilöitä jne olisi enemmän.

Vierailija
5/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuollut synnytykseen nainen. Jos lapsi olisi tullut alatietä niin lapsi olisi kuollut, nainen jäänyt eloon ja varmaankin saanut useita terveitä lapsia miehensä kanssa.

Lapsi haluttiin saada elävänä ulos vaikka väkisin ja avattiin naisen vatsa - nainen kuoli verenvuodon takia joka johtui SEKTIOSTA ei synnytyksestä ja vauva kuoli muutamaa kuukautta myöhemmin. Kannattiko?

Vierailija
6/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei ollut valinnut mitään. On sattuman kauppaa mihin syntyy.

Vierailija
7/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuollut synnytykseen nainen. Jos lapsi olisi tullut alatietä niin lapsi olisi kuollut, nainen jäänyt eloon ja varmaankin saanut useita terveitä lapsia miehensä kanssa.

Lapsi haluttiin saada elävänä ulos vaikka väkisin ja avattiin naisen vatsa - nainen kuoli verenvuodon takia joka johtui SEKTIOSTA ei synnytyksestä ja vauva kuoli muutamaa kuukautta myöhemmin. Kannattiko?

mitä sä selität? Naiselle tehtiin hätäsektio! Jos ei olisi tehty, lapsi olisi todennnäköisesti kuollut jo synnytykseen. 

Vierailija
8/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä, miksi ihmiset vertaavat toistensa synnytyksiä ja ajattelevat, että oma olisi mitään samanlaista. Suomen naisista 80÷ synnyttää. Miettikää millaisia ihmisiä tässä väestönosassa on; syöpäsairaita, ylilihavia, huumeidenkäyttäjiä, mielenterveysongelmaisia, sydänsairaita ja ei-hoitotasapainossa olevia diabeetikkoja, erittäin vanhoja synnyttäjiä ym. Monilla synnyttäjillä on TODELLA paljon erilaisia riskejä ja altistavia tekijöitä. Siksi ei kannata omaa tilannetta verrata tilastojen ääripäähän.

No niinhän se on, että 26-vuotias perusterveen, hoikan naisen raskaus on aivan eri planeetalta riskien suhteen kuin 42-vuotiaan ylipainoisen, diabetesta ja verenpainetautia sairastavan naisen raskaus. Tämä on tosiasia.

Vierailija
9/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte, mitä riskejä tällä kuolleella naisella oli?

Vierailija
10/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vittu mikä itsesäälissä rypevä olet.

Vierailija
11/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Mulla on kaksi rajua synnytystä takana ja olen päättänyt etten enää halua lapsia.

Vierailija
12/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hoitohenkilöstö kykene ennustamaan kristallipallolla asioita kuten sinä teet, vaan toimii miten on katsottu asialliseksi tilannekohtaisesti. Tuossa keississähän on tehty näemmä virheitä, joten älä puhu paskaa hätäsektioiden vääryydestä jos moka on hoitohenkilöstön toiminnassa.

Hätäsektioita tehdään, koska isossa osassa tapauksia saadaan pidettyä lapsi sekä äiti elossa. Kai sinä sen sentään käsität?

Vierailija
13/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiesittekö sitä, että Venezuelassa naisia kuolee nykyisin synnytyksiin useammin kuin ennen, vauvat kuolevat sähkökatkosten takia, kun tarvitsisivat lisähappea, mutta sähkö ei toimi. http://www.nytimes.com/2016/05/16/world/americas/dying-infants-and-no-m…

Että nykyaikana voidaan taantua näin.

Vierailija
14/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsi ei ollut valinnut mitään. On sattuman kauppaa mihin syntyy.

Sinähän sen hyvin tiedätkin. Kapeakatseinen rajoittunut mieli sulla.

Vierailija
15/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi vittu mikä itsesäälissä rypevä olet.

sä itse ryvet jossain aggressioissa. Kannattaa miettiä, mistä tuo aggressio kumpuaa. Kenties jostain menneisyyden traumasta, jota et ole vielä käsitellyt? 

Vierailija
16/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ahdistava uutinen. Just olin lukenut ketjua synnärien huonekavereista ja samalla piirtyi taas kuva kiireisistä ja välinpitämättömistä hoitajista, kätilöistä ja lääkäreistä. Ihme, että ei enempää satu kuolemia tai pahoja vammautumisia, koska liian harvoin henkilökunta reagoi synnyttäneen/synnyttäjän valituksiin kivuista ja oloista. Hätäsektiot, vammautumiset ja "yllätys" synnytykset saataisiin harventumaan, jos äitejä kuunneltaisi ja viitsittäisi tutkia kunnolla eikä mentäisi tilastojen ja oppikirjan ihannetilanteiden mukaan.

Vierailija
17/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykseen liittyy lukuisten eri komplikaatioiden riski.

Vierailija
18/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hallitsematon verenvuoto tai suolilama ole mikään hoitohenkilökunnan virhe, vaan yksi sektion (mahd. kuolettavista) komplikaatioista. Noista kummallekaan ei välttämättä voida mitään. Samoinhan aivoinfarktin riski on sektioiduilla noin 20-kertainen muihin synnyttäjiin verrattuna sektion jälkeen.

Vierailija
19/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvein hoitaja oli sellainen, että patisti heti jalkeille. Meikäläinen miltei puolikuollut ja olin pyörtyä vessaan. Toivottavasti sellaisia ei enää ole. Puistattaa ajatuskin.

Vierailija
20/53 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

idiootti. kuolema johtui epäonnistuneesta alatien yrityksestä. sektio pelasti edes vauvan hengen, (vaikkakin tässä tapauksessa vauva kuoli johonkin ihan muuhun myöhemmin), muuten molemmat olisi kuolleet heti. ja jos itse saisin valita, kuolisin todellakn itse ja säästäisin vauvan, muuten kuolleita olis joka tapauksessa kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi