Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyhtökaura on todella pahaa

Vierailija
17.05.2016 |

Aivan helvetin pahaa oli. Tein tortilloja ja niin jäi syömättä minulta, mieheltä kuin lapsiltakin. Kun meitä on kuitenkin perheessä kuusi, niin ostin tuota moskaa kolme laatikkoa (750g). Neljä kertaa kalliimpaa kuin jauheliha ja sata kertaa pahempaa. En suosittele.

Kommentit (189)

Vierailija
81/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kenenkään joka sitä on maistanut kehuvan sitä hyväksi. Hypestystä on vain netissä. Ei jauhelihaakaan kyllä ole hyvää joten samanlaista paskaa.

Itse en taas ole kuullut livenäkään kenenkään sanoneen sitä pahaksi. kaipa omat tuttuni vaan osaavat laittaa ruokaa.

Vierailija
82/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kenenkään joka sitä on maistanut kehuvan sitä hyväksi. Hypestystä on vain netissä. Ei jauhelihaakaan kyllä ole hyvää joten samanlaista paskaa.

Itse en taas ole kuullut livenäkään kenenkään sanoneen sitä pahaksi. kaipa omat tuttuni vaan osaavat laittaa ruokaa.

Eivät niin, vaan mauttomaksi, siitä tuttujesi ruuanlaitosta en tiedä mitään, jos uskot niin niin usko vain mitä se muille kuulu. Nyhtökaura ei ole kenestäkään ollut hyvää, kukaan ei kehu sitä makunsa puolesta vaan toisarvoisilla kommenteilla kuten sinäkin tässä yrität kovasti todistella ystäviesi oletetuilla maagisilla ruuanlaittotaidoilla jotka varmaankin jo paljastuvat ostamalla puolivalmiita tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteitahan käytettiin alunperin peittämään pilaantuneiden raaka-aineiden maku.

Vierailija
84/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökaura on uusi uskonto. Sitä ei saa kyseenalaistaa ilman uskovaisten pyhää vihaa.

Vierailija
85/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyhtökaura on uusi uskonto. Sitä ei saa kyseenalaistaa ilman uskovaisten pyhää vihaa.

Nyt olet ymmärtänyt jotain väärin. Sekoitat vissii lentävään spagettihirviöön.

Vierailija
86/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointi on ollut onnistunutta, kun ollaan saatu aikaiseksi oma lahkolaisuutensa.. mitä se on? mistään sitä ei saa!!! se on eettistä ja parantaa maailman!! sitä on jo myyty 2000 purkkia!!.. tämä on jinsy islandista suoraan. Helppo on omasta mielestään parempia homo sapienseja höynäyttää uskomaan ilman itsekritiikkiä.

Vierailija
87/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmasti on pettymys jos odottaa saavansa tismalleen jauhelihan makuista. Kannattaa ennemmin asennoitua kokeilemaan aivan uudenlaista ruokalajia kuin yrittää väkisin saada sitä maistumaan vanhalta tutulta liharuoalta.

No mutta kun nyhtökauran nimi viittaa lihaan niin kai se silloin halutaan maistuvankin lihalta.

Olisi tiimi valinnut jonkun toisen nimen.

Olen kyllä ihan samaa mieltä tästä. Ja olen vegaani.

Ihan naurettavaa että ihmisille yritetään myydä kasvisperäistä "lihaa". Ei se kuitenkaan ole sama asia, minä en edes sellaista halua syödä. En ymmärrä miksi erinomainen tuote on menty pilaamaan noin älyttömän huonolla nimellä.

Trendiruoan mukaan nimetty. Sama kuin 90-luvulla vastaava olisi tacokauraksi. Tai tillikauraksi.

Vierailija
88/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea on ruoassa tai raaka-aineessa joka pitää maustaa hirveällä määrällä mausteita että sitä pystyisi edes syömään? Mä oon aina ajatellut että ruoan kuuluukin maistua niille raaka-aineille joista se tehdään ja makua korkeintaan korostetaan jollain mausteella eikä peitetä ruoan makua mausteilla niin että ruoka maistuu pelkille mausteille.

Syötkö maustamatonta lihaa?

En. Maustan suolalla ja pippurilla niin että liha maistuu lihalle niinkun lihan kuuluukin mutta en peitä luonnollista makua mausteilla.

Vierailija
89/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinointi on ollut onnistunutta, kun ollaan saatu aikaiseksi oma lahkolaisuutensa.. mitä se on? mistään sitä ei saa!!! se on eettistä ja parantaa maailman!! sitä on jo myyty 2000 purkkia!!.. tämä on jinsy islandista suoraan. Helppo on omasta mielestään parempia homo sapienseja höynäyttää uskomaan ilman itsekritiikkiä.

Brändäys ei nykynimellä tule onnistumaan. Jos aikovat viedä muualle niin ostaisin markkinoinnin jenkeiltä, jotka samalla loisivat toimivan brändin.

Vierailija
90/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salainen "herkku" nyhtökaura, vain sellaisille puolivalmisteiden ostajille, jotka oikeasti osaavat laittaa ruokaa. Tämä on sotaa tulevaisuudesta ja nyhtökaura pieksee kilpailijansa. Tämä ei ole markkinointia tai uskomusten tutputtamista, tämä on maailman tulevaisuus. Jos et ole puolellamme olet meitä vastaan!

Vierailija
91/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brändäys ei nykynimellä tule onnistumaan. Jos aikovat viedä muualle niin ostaisin markkinoinnin jenkeiltä, jotka samalla loisivat toimivan brändin.

Eli millä nimellä? Pulled oats vai? Markkinointi on suomeen ja siitä on tehty sensaatio kauan ennen kuin kukaan on sitä edes maistanut, jokainen "jenkki" olisi tyytyväinen tuotteen lanseeraukseen.

Vierailija
92/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmasti on pettymys jos odottaa saavansa tismalleen jauhelihan makuista. Kannattaa ennemmin asennoitua kokeilemaan aivan uudenlaista ruokalajia kuin yrittää väkisin saada sitä maistumaan vanhalta tutulta liharuoalta.

No mutta kun nyhtökauran nimi viittaa lihaan niin kai se silloin halutaan maistuvankin lihalta.

Ihan naurettavaa että ihmisille yritetään myydä kasvisperäistä "lihaa". Ei se kuitenkaan ole sama asia, minä en edes sellaista halua syödä. En ymmärrä miksi erinomainen tuote on menty pilaamaan noin älyttömän huonolla nimellä.

Trendiruoan mukaan nimetty. Sama kuin 90-luvulla vastaava olisi tacokauraksi. Tai tillikauraksi.

Ei sana nyhtö kyllä minusta viittaa muuhun kuin tuotteen olomuotoon. Esim. makkara on vaan tuotteen muoto eikä viittaa lihaan.

Vierailija
93/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sana nyhtö kyllä minusta viittaa muuhun kuin tuotteen olomuotoon. Esim. makkara on vaan tuotteen muoto eikä viittaa lihaan.

Kopioitu nyhtöpossusta, joka oikeastikin siis nyhdetään isosta lihapalasta. Nyhtökauraa ei nyhdetä yhtään mitenkään, päinvastoin siihen lisätään juttuja. Todella typerä ja vastenmielinen nimitys.

Vierailija
94/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea on ruoassa tai raaka-aineessa joka pitää maustaa hirveällä määrällä mausteita että sitä pystyisi edes syömään? Mä oon aina ajatellut että ruoan kuuluukin maistua niille raaka-aineille joista se tehdään ja makua korkeintaan korostetaan jollain mausteella eikä peitetä ruoan makua mausteilla niin että ruoka maistuu pelkille mausteille.

Syötkö maustamatonta lihaa?

Riittääkö nyhtökauralle suola ja pippuri? Lihalle nimittäin riittää.

Vierailija
95/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kopioitu nyhtöpossusta, joka oikeastikin siis nyhdetään isosta lihapalasta. Nyhtökauraa ei nyhdetä yhtään mitenkään, päinvastoin siihen lisätään juttuja. Todella typerä ja vastenmielinen nimitys.

Itselläni ei suoraan sanoen ole tietoa, miten nyhtökauran valmistusprosessi tarkkaan menee, mutta se näyttää ihan nyhtötavaralta, joten nimi on siksi hyvinkin kuvaava.

Vierailija
96/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moni kasvissyöjien ruoka-aineista on tehty keinotekoisesti "lihan korvikkeeksi", makua ja ulkomuotoa jäljitellen. Tofu, seitan, quorn, soijanakit, nyt tämä nyhtökaura... Jos halutaan käyttää "lihan kaltaista" tuotetta, eikös sitten voisi  käyttää samantien ihan oikeaa lihaa, eikä mitään halpaa kopiota? Miksi kasvissyöjä kaipaa nakkeja?

Vierailija
97/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä mitä nyhtäminen tarkoittaa? Nyhtöpossu on NYHDETTY possusta, irti poikki ja puhki. Seen? Nyhtökaura on ehkä nyhdetty kasaan, mutta se yrittää liikaa assosioitua lihatuotteeksi. Ei vaan toimi..

Olisivat vaan brändänneet kunnolla. Nyt tuotemerkin nimi on isolla joku green&gold , pikku nyherryksellä lukee mitä se on. Arkikielessä nyhtökaura. Joo ei, surkeaa.

Jos sen on pakko liittyä tuohon nyhtöön niin jopa Nyhis olisi parempi nimi jopa toimisi vaikka maailmanlaajuisesti. Lyhyt ja ytimekäs, joka ei assosioi sitä mihinkään liharuokaan.

Se kun ei ole liharuokaa, miksi se yrittää olla sellaista? En minä ainakaan edes halua syödä lihaa muistuttavaa ruoka!

Jos joku ihan tosissaan väittää että "nyhtökaura" on on istunut brändi niin ei kyllä ymmärrä markkinoinnista yhtään mitään. Tuotteena on koinnostava, kyllä, lähinnä kotimaisuuden ja kasvisperäisyyden vuoksi.

Rahat tällä tulee tekemään se, joka sen brändää parhaiten. Jos nykyinen valmistaja roikkuu tässä surkeassa tuotemerkissä ja nimessä, veikkaan että amerikkalaiset tulevat ja keräävät potin kotiin.

Vierailija
98/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moni kasvissyöjien ruoka-aineista on tehty keinotekoisesti "lihan korvikkeeksi", makua ja ulkomuotoa jäljitellen. Tofu, seitan, quorn, soijanakit, nyt tämä nyhtökaura... Jos halutaan käyttää "lihan kaltaista" tuotetta, eikös sitten voisi  käyttää samantien ihan oikeaa lihaa, eikä mitään halpaa kopiota? Miksi kasvissyöjä kaipaa nakkeja?

Tofu ei kyllä edes yritä näyttää tai maistua lihalta. Se on hyvää, mutta ihan oma tuotteensa. Ja moni ei vaan halua syödä sitä lihaa. Miksi? Koska esim. eettiset tai ekologiset syyt. Ja moni ei ole vegaani koska ei pidä lihan mausta tai lihatuotteista, joten siksi nämä "korvikkeet" ovat hyviä. kyllä itsekin pidin myös raatonakeista, mutta en halua syödä kuollutta eläintä tai tukea eläinten turhaa hyväksikäyttöä ja tappamista.

Vierailija
99/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa kasvissyöjistä ei syö lihaa koska heille eläinten oikeudet ovat se ykkösjuttu. Tykkäävät kuitenkin lihasta. Tämä yleensä on sitä teini-ikäisten kasvissyöntiä - joskus se ehkä jaksaa kantaa aikuisuuteen.

Sitten on niitä, jotka eivät tykkää lihasta, eivätkä sitä kaipaa. Itse kuulun tähän, enkä esimerkiksi voi syödä soijasuikaleita koska ne maistuvat ja ovat olomuodoltaan niin lihaisia.

Sitten on kolmas, uudehko ryhmä. Ekologisista syistä vegaanista syövät. Pidättäytyvät lihasta ekologisista syistä. Eivät ole muutenkaan niin tarkkoja, ja haluavat lihan kaltaisia valmisteita.

Vierailija
100/189 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mun mielestä se oli hyvää ja varmasti voi käyttää monipuolisesti eri ruuissa :)

Hintakin luultavasti tippuu jos tuote menestyy, tällä hetkellä sen verran suolainen hinta ettei kyllä jatkuvasti viitsisi ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi