Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyhtökaura on todella pahaa

Vierailija
17.05.2016 |

Aivan helvetin pahaa oli. Tein tortilloja ja niin jäi syömättä minulta, mieheltä kuin lapsiltakin. Kun meitä on kuitenkin perheessä kuusi, niin ostin tuota moskaa kolme laatikkoa (750g). Neljä kertaa kalliimpaa kuin jauheliha ja sata kertaa pahempaa. En suosittele.

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oli todella hyvää, mutta valitettavasti ei sopinut vatsalleni.. Pitää mennä soijalla

Vierailija
182/189 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin itse tällä viikolla, voihan sitä syödä, mutta ei mielestäni ollut mitenkään hyvää. En tosin syö jauhelihaakaan. Parempaa tulee, kun liottaa ja keittää itse vaikka isoja valkoisia papuja tai kikherneitä ja käyttää niitä proteiiniksi, jos haluaa kasvisvaihtoehtoja proteiinille.

Ja kaura on hyvää leipänä ja puuronakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyöjä kirjoitti:

Aivan ihan paskaa oli. Piti maistaa, kun on kehuttu niin paljon. Mutta en tietenkään vaihda kunnon lihaa mihinkään! Miksi näitä korvikkeita tulee yleensä markkinoille!? Eikö viherpipertäjät vaan voi pysytellä viherrehuissaan ja jättää lihat lihansyöjille!?!

Mikä teitä lihansyöjiä nyt hiertää näissä kasvisvaihtoehdoissa? Jos esim.nyhtis on mielestäsi syömäkelvotonta moskaa niin kukaan ei sinua pakota sitä syömään.. Vegaaneilla on ihan yhtäläinen oikeus syödä lihaa muistuttavia tuotteita kuin sinulla on oikeus syödä esim. jauhelihaa.

Monikaan vegaani ei ole vegaani siksi ettei pitäisi lihan mausta ,vaan päätöksen taustalla useimmiten eettiset ja/tai ekologiset syyt. Itse olen ollut vege teinistä saakka mutta haluan silti kesällä grillata makkaraa siinä missä muukin perhe ,minulla ne vaan on kasvisversioita 😉

Onneksi nykyään löytyy kasvisruokaa jos jonkinlaista, kauhulla muistelen kouluaikojen vegaaniruokaa : hemapaa , salaattia , kurkkua ja tomaattia niiden perunoiden kyytipojaksi. Missä proteiinit..

Vierailija
184/189 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kait se nyhtökaura on pahaa kun se on nyhdetty paskaisin käsin.

Vierailija
185/189 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lihaa kalliimpi hinta kyllä vie pohjaa idealta.

Vierailija
186/189 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista sahanpurua.

Vierailija
187/189 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan helvetin pahaa oli. Tein tortilloja ja niin jäi syömättä minulta, mieheltä kuin lapsiltakin. Kun meitä on kuitenkin perheessä kuusi, niin ostin tuota moskaa kolme laatikkoa (750g). Neljä kertaa kalliimpaa kuin jauheliha ja sata kertaa pahempaa. En suosittele.

Monessa suomalaisessa nyhtö-mikälie tuotteessa on kyllä kummallinen sivumaku. 

Briteissä syön paljon kasvissafkaa kun löytyy todella hyviä vaihtoehtoja lihalle. Suomi tulee vielä niin jälkijunassa (tässäkin asiassa).

Vierailija
188/189 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vege, joten on tullut nyhtistä ja härkistä käytettyä. Eivät silti ole omia tai perheen suosikkeja noista "lihankorvikkeista". Molemmat maistuvat perusmuodossaan lähinnä siltä miltä koiran kuivamuona suoraan pussista haisee: pahville, varastolle, tympeälle. Niistä saa ihan syötäviä paljolla maustamisella, erit. ruoassa josas on vahva kastike josta nyhtis tai härkis imee makuja, joten niitä tulee joskus käytettyä. Mutta kun nyt on niin paljon parempia vastaavia tuotteita kaupoissa niin ei kovin usein tule nyhtistä tai härkistä käytettyä. Omat suosikit: Terra leivitetyt soijasuikaleet, Hälsans Kök nugetit, leikkeet, chorizo-makkara ja soijapullat, Baba's falafelit, Oumpf! suikaleet, quorn palat, Veguy nakit.

Vierailija
189/189 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa suomalaisessa nyhtö-mikälie tuotteessa on kyllä kummallinen sivumaku. 

Briteissä syön paljon kasvissafkaa kun löytyy todella hyviä vaihtoehtoja lihalle. Suomi tulee vielä niin jälkijunassa (tässäkin asiassa).

Tod. näk. se on jotenkin epäterveellistä eikä sitä saa siksi suomalaisille tarjota.