Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyhtökaura on todella pahaa

Vierailija
17.05.2016 |

Aivan helvetin pahaa oli. Tein tortilloja ja niin jäi syömättä minulta, mieheltä kuin lapsiltakin. Kun meitä on kuitenkin perheessä kuusi, niin ostin tuota moskaa kolme laatikkoa (750g). Neljä kertaa kalliimpaa kuin jauheliha ja sata kertaa pahempaa. En suosittele.

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mä sain sitä Viikin Prismasta lauantaina ja kokeilin. Laitoin sitä spagettikastikkeeseen, johon tuli myös sipulia, tomaattia, kreikkalaista paksua jogurttia ja PALJOn mausteita: chiliä, kanelia, jeeraa, mustapippuria, suolaa. Oli tosi hyvää.

Vierailija
22/189 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarin eilisissä uutisissa mimmi avasi paketin ja iski tortillan päälle ja mikroon. Laittoi se toki jotain muutakin siihen valmiiseen mutta ei mitenkään maustanut niitä oudon näköisiä, kuivia pallukoita ensiksi.

Itse haluan maistaa todella paljon, mieheni ei niinkään enää tuon uutispätkän jälkeen:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kokeilin nyhtökauraa, josta tein jauhelihakastiikkeen omaista. Pettymys, suuri pettymys. Itse tuote ei maistu oikein millekään, vaan piti laittaa hirveästi mausteita. Sen jälkeen maistuu vain mausteet. Tytär söi vähän, pikkuveli vain maistoi ja mies sanoi menevänsä vastedes grillille, jos tuota on tarjolla. Eli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tuota hankitaan. Soijarouhekastike sentäs kelpasi kaikille vaikka siitäkin maristiin.

Vierailija
24/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökaura on puhdasta myrkkyä. Kaura ja palkokasvit eivät sovellu ihmisravinnoksi missän muodossa. Naurettavaa ylipäätään markkinoida tuotetra kauratuotteena kun palkokasvit ovat pääraaka-aineena kyseisessä mössössä. Oksettavan näköistäkin se on. Yök.

Vierailija
25/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kokeilin nyhtökauraa, josta tein jauhelihakastiikkeen omaista. Pettymys, suuri pettymys. Itse tuote ei maistu oikein millekään, vaan piti laittaa hirveästi mausteita. Sen jälkeen maistuu vain mausteet. Tytär söi vähän, pikkuveli vain maistoi ja mies sanoi menevänsä vastedes grillille, jos tuota on tarjolla. Eli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tuota hankitaan. Soijarouhekastike sentäs kelpasi kaikille vaikka siitäkin maristiin.

Sulla on kyllä aika kultakimpale miehenä. Meillä mies on innoissaan nyhtökaurasta, marinoi ja kokkaa sitä. Itse tykkään enemmän soijasuikaleista, mutta meidän perheessä on tapana kunnioittaa ruokaa ja sen tekijää.

Vierailija
26/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihminen nyt jotain rehua syö?! Hyi että...

Vierailija
27/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja ei kuulu ihmisen elimistöön. Älkää pilatko kivikautisen metsästäjä/keräilijä kehonne harmoniaa paskalla.

Vierailija
28/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä aika kultakimpale miehenä. Meillä mies on innoissaan nyhtökaurasta, marinoi ja kokkaa sitä. Itse tykkään enemmän soijasuikaleista, mutta meidän perheessä on tapana kunnioittaa ruokaa ja sen tekijää.

Suomennos: Meidän perheessä on tapana valehdella.

Vierailija
29/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomennos: Meidän perheessä on tapana valehdella.

Varmaan ihana tunnelma teidän rehellisten ihmisten ruokapöydässä. Jos sattuu maistumaan, niin kiitättekö pieraisemalla? Kuulemma jos sitä pidättää, on muutenkin vilpillinen ihminen.

Vierailija
30/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö sitä nyhtökauraa jossain kylmäaltaasta vai onko se kuivaelintarvikehyllyssä? En löydä mistään..

Vierailija
31/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tämä mekin todettiin jo 20 vuotta sitten. 

Sinkkumies

Vierailija
32/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nää mammat, jotka ei osaa tehdä ruokaa ja valittavat sitten, että raaka-aineet ovat huonoja. Itsekin syötiin tänä viikonloppuna nyhtistortilloja ja oli muuten ihan hitsin hyvää.

Vierailija
33/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en käsitä, miksi nyhtökauraan piti tunkea mukaan PAPUJA? Nyt palkokasveille allerginen mieheni ei pysty edes maistamaan tuotetta, tosi vaikea lisätä kasviproteiinin kulutusta tällä menolla.

Proteiininlähteeksi.

Vierailija
34/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, ettette pidä tuotteesta tai sen mausta. Kun mun mielestä taas on aivan järjettömän hyvää, poikaystävä teki (itse maustetusta) nude-nyhtiksestä kaksi isoa täytettyä patonkia joihin tuli ainakin aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiveja, hummusta, kurkkua, juustoa ja yrttitahnaa kyytipojaksi. Saa kyllä väsätä toisenkin kerran... :D 

Vierailija
35/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa maustaa.

Tuohan on valmiiksi maustettua. Paskasta ei saa hyvää vaikka sitä maustaisi millä. Mausteilla voi mahdollisesti vain peittää vähän pahaa makua.

Ei ole! Hyvin miedosti maustettu, on kyllä reseptissä ohjestettu, että ehdottomasti tarttee maustaa! Lue ennen kun pädet.

Ylen testissä sanottiin samaa, parhaiten sopii soosiin (tomaatti) kanssa, koska sitten imee makua.

Tomaatti peittää muut maut helposti alleen ja niin lopulta nyhtökaura maistuu tomaatilta.

Vierailija
36/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa maustaa.

Tuohan on valmiiksi maustettua. Paskasta ei saa hyvää vaikka sitä maustaisi millä. Mausteilla voi mahdollisesti vain peittää vähän pahaa makua.

Ei ole! Hyvin miedosti maustettu, on kyllä reseptissä ohjestettu, että ehdottomasti tarttee maustaa! Lue ennen kun pädet.

Ylen testissä sanottiin samaa, parhaiten sopii soosiin (tomaatti) kanssa, koska sitten imee makua.

Tomaatti peittää muut maut helposti alleen ja niin lopulta nyhtökaura maistuu tomaatilta.

Niin no, yleensä ruokaa laitettaessa tavoitteena on saada se maistumaan. Tomaatilla, suolalla, pippurilla, sipuleilla, yrteillä, juustolla, jne. Jokainen voi miettiä, maistuuko jauheliha paremmalta bolognesekastikkeessa vai suolaamattomassa, ruokaöljyyn tehdyssä jauhokastikkeessa.

Vierailija
37/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mä sain sitä Viikin Prismasta lauantaina ja kokeilin. Laitoin sitä spagettikastikkeeseen, johon tuli myös sipulia, tomaattia, kreikkalaista paksua jogurttia ja PALJOn mausteita: chiliä, kanelia, jeeraa, mustapippuria, suolaa. Oli tosi hyvää.

Miksi et laittanut nyhtökauran tilalle härkäpapuja ja valkoisia herneitä ? ja jos suuntuntumaa haet lisäksi niin olisit paistanut aamuisen kaurapuuron pannussa ja lisännyt joukkoon.

Vierailija
38/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti on pettymys jos odottaa saavansa tismalleen jauhelihan makuista. Kannattaa ennemmin asennoitua kokeilemaan aivan uudenlaista ruokalajia kuin yrittää väkisin saada sitä maistumaan vanhalta tutulta liharuoalta.

Vierailija
39/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et laittanut nyhtökauran tilalle härkäpapuja ja valkoisia herneitä ? ja jos suuntuntumaa haet lisäksi niin olisit paistanut aamuisen kaurapuuron pannussa ja lisännyt joukkoon.

En ole se, jolle vastasit, mutta miksi olisi pitänyt? Miksi nyhtökauran ostamista pitäisi jotenkin vältellä? Ja paistatko useinkin kaurapuuroa spagettikastikkeeseen?

Vierailija
40/189 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmasti on pettymys jos odottaa saavansa tismalleen jauhelihan makuista. Kannattaa ennemmin asennoitua kokeilemaan aivan uudenlaista ruokalajia kuin yrittää väkisin saada sitä maistumaan vanhalta tutulta liharuoalta.

No mutta kun nyhtökauran nimi viittaa lihaan niin kai se silloin halutaan maistuvankin lihalta.

Olisi tiimi valinnut jonkun toisen nimen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan