Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuka maksoi, kun ajoit ajokortin?

Vierailija
17.05.2016 |

Lyhykäisyydessään: minkä ikäisenä ajoit ajokortin? Kuka maksoi sen ja auton, jolla ajoit kortin hankinnan jälkeen?

Jos vanhemmat maksoivat korttisi tai ajoit kortin hankinnan jälkeen vanhempien autolla, uskotko, että olisit ajanut kortin, jos olisit joutunut itse maksamaan kortin ja auton?

Jos maksoit molemmat itse, mikä motivoi kortin ja auton hankintaan?

Tuli vaan mieleen ihan uteliaisuudesta, tästä on ollut tuttavapiirissä jonkin verran puhetta. :)

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana, vanhemmat maksoivat. En olisi hommannut, jos olisi pitänyt maksaa itse, koska on niin kallista, että olisi mennyt melkein kaikki säästöt. Vanhempien autolla ajoin kortinsaannin jälkeen.

Vierailija
22/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-21 vuotiaana, äiti ja isä maksoi. Ostin oman auton mutta myin sen melkein heti kun äiti ei käytä omaansa niin käytän sitä vieläkin :) säästyy rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta taisi olla reilun tonnin; minä maksoin 2/3 osaa ja vanhempani 1/3 osan.

Vierailija
24/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin itse, ajoin kortin vasta 30-vuotiaana, joten en olisi ollut oikein luontevaa pyytää/ottaa vanhemmilta siihen rahaa :D

Vierailija
25/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana. Vanhemmat maksoivat ajokortin. Autoa minulla ei ollut, lainasin tarpeen mukaan. Ostin itse ensimmäisen oman autoni 31 vuotiaana.

Vierailija
26/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti maksoi, lainasin inssiauton koulusta, oman auton ostin 4kk ajokortin saatua omilla rahoilla.

Vierailija
27/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin heti kortin, kun täytin 18. Vanhempani maksoivat korttini ja ajoin kauan isäni autolla. Sitten kun muutin omilleni, ostivat vanhempani mulle auton, johon edelleen omat kuluni ovat vain bensat, koska äitini haluaa muuten hoitaa kaikki automaksut ja isä huollot ym.

Tuolloin 18v en usko et olisi ollut itsellä varaa maksaa, eikä se ollut edes vaihtoehtona meidän perheessä. Mielestäni se kuuluu vanhempien maksettavaksi.

Vierailija
28/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v ja mummo maksoi. En olisi ajanut korttia ainakaan heti jos olisi itse pitänyt maksaa. Auton ostin itse vuoden päästä .

Vierailija
29/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin kortin 25-vuotiaana ulkomailla. Maksoi noin 80 euroa. Auto oli mun ja puolisoni hankkima. Kun muutin Suomeen maksoin muistaakseni 40 euroa suomalaisesta / eurooppalaisesta ajokortista. 

Vierailija
30/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut. Pitää itse maksaa sitten kun hankin ja en kaikkia säästöjä halunnut siihen käyttää. Maksaa järjettömän paljon kun on paljon eri vaiheita.

Luokkalaisilleni kaikille maksoi vanhemmat. Jos ei kokonaan niin väh. puolet.

T. 19-v.

Vierailija
31/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana 1-vaihe (vanhemmat maksoi) ja 19-vuotiaana 2-vaihe (maksoin itse).

Jos olisin joutunut itse maksamaan ensimmäisen vaiheen, niin kortin hankkiminen olisi viivästynyt, sillä minulla ei olisi ollut niin paljoa rahaa (aikanani jo yli 1000€). Uskon kuitenkin, että olisin hankkinut kortin sitten esim. 19-vuotiaana. Ajoin vanhempieni autoja.

Vierailija
32/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ihanan autonrämän jo ennen kuin täytin 18. Kortin ajoin isän kanssa opetusluvalla, vanhempani maksoivat.

Vierailija
33/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-v, maksoin itse kesätyöni palkalla. Isän autoa sain lainata, oman auton ostin vasta vuosien kuluttua.

Vierailija
34/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 olin, vanhemmat maksoi, BC kortin. Ajoin vanhempien autolla aina ylioppilasjuhliin asti, milloin sain lahjaksi oman. 

Olisin maksanut kortin kesätyörahoilla itse, ja myös ostanut autonkin omilla rahoillani, jollen olisi saanut vanhemmiltani. Harrastamisen vuoksi vanhempani joutuivat paljon minua kyyditsemään kun julkisia ei voi täälläpäin käyttää kovinkaan hyödyksi. 

Vierailija
35/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-18 vuotiaana kävin autokoulun.

Maksoin itse, tosin mieheni taisi maksaa osan yhdestä laskusta.

Mies osti minulle auton 18-v lahjaksi.

Ja kortin ajoin sen takia, että pääsen myös itsekseni liikkumaan. Ei tarvinnut aina kinuta kyytiä.

Vierailija
36/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti 18v, vuonna 1990. Osan sain vanhemmilta lahjaksi, osan maksoin itse kesätyöpalkalla. Auto oli alkuun poikakaverin, sain sen armeija-ajaksi ihan omaan käyttöön. Äidiltä ei autoa heltynyt lainaksi, se oli hänen tapansa kontrolloida, mutta muutinkin omilleni penkkaripäivänä.

Ekan oman auton ostin vasta 9 vuotta myöhemmin.

Kai sitä jollain kesätyöropposilla olisi jonkun kärryn saanut, ellei olisi ollut tuota silloista autollista poikakaveria.

Vierailija
37/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttini maksoi kummini heti 18- vuotiaana. Vanhemmat osti 5000€ auton samana päivänä kun kortti tuli. Kummini on todella läheisiä mulle ollut aina (äidin sisko) ja varakkaita itse ehdottivat asiaa. Olen kiitollinen

Vierailija
38/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä maksoi ajokorttini. Kun en ensimmäisestä inssistä päässyt läpi, sain neljä lisätuntia, ja niine hyvineen kortti maksoi 2400 mk, melkein täsmälleen 32 vuotta sitten. Kummallakaan vanhemmallani ei ollut ajokorttia eikä meillä ollut ennestään autoa, ja kun äiti oli saanut samana keväänä pienen perinnön, sillä ostettiin meille sitten heinäkuussa auto. Auto ostettiin äidin rahoilla, isä sen omisti ja minä haltijana sitä ajoin. Koko perheen juttu siis. Ajoin paljon omia ajojani, mutta paljon olin myös vanhempieni kuskina vielä monta vuotta jälkeenpäinkin. Vaikka olin toisessa kaupungissa opiskelemassa jo, kävin melkein kaikki viikonloput kotona, jos minua tarvittiin kuskiksi. Toimi meillä.

Vierailija
39/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä maksoi.

Vierailija
40/79 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat maksoi kortin ja ajoimme äidin kanssa yhteisellä autolla.