Kuumetta ja tulehdusarvot taivaissa - kauanko sairaalassa?
Tietääkö kukaan, kauan menee perusterveellä ihmisellä sairaalassa, kun on otettu sisään korkean kuumeen ja korkean crp:n takia? Syytä kuumeeseen ei tiedetä?
Kommentit (16)
Saattaa päästä pois muutamassa vuorokaudessa.
Ei voi tietää, siitähän se riippuu että miten kauan sun tulehdusarvot on koholla ja löytyykö niistä labroista jotain.
Mä olin noin 3 vrk, rintatulehduksen takia.
Osta Jaffaa ja kolme päivää kotona
Saa varmaan antibioottitippaa, jos 1. lääke toimii, 3-4 päivää sanoisin että viivyt ainakin, riippuu tosiaan mikä vaiva on.
Sitten kun tulehdusarvot laskee ja on yksi kuumeeton päivä sekä pystyy syömään riittävstäi oli lapsella. Mutta se oli lapsella.
Sitten kun antibiootit tehoaa ja tulehdusarvot laskee alle 40( tämä voi olla sairaalakohtaista).
Mä olin viikon. Pääsin pois, kun antibiootit alkoi tehota.
Mulla huiteli tulehdusarvot vuodenvaihteessa 200:ssa, 4 vuorokautta Olin ab tipassa ja sit pääsin kotiin.
Riippuu mitä löytyy ja kuinka lääkkeet tehoaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun antibiootit tehoaa ja tulehdusarvot laskee alle 40( tämä voi olla sairaalakohtaista).
Mulla oli yli 200, kun pääsin pois.
Mulla crp oli korkeimmillaan n. 450. Pääsin pois, kun se oli alle 75. Viisi päivää siihen meni.
Mulla oli korkealla kuume ja CRP. Täältä on sen verran matkaa sairaalaan, että katselimme tilanteen kehittymistä. TK:sta hoitajat sanoivat, että sairaalaan jos ilmenee muuta. Kaksi viikkoa olin korkeassa kuumeessa ja kolmannen viikon kuume oli alempana, mutta silloin CRP nousi entisestään kolmen päivän välein mitattuna, kunnes se yhtäkkiä oli tippunut kymppiin. Syytä ei tiedetä, mutta meni se noinkin ohi. Antibiootteja en edes pyytänyt, puhelinaika lääkärille oli vasta kun tilanne oli jo ohi. Ruoka siis maistui ja nestettäkin sain riittävästi, kun join.
Tullessa crp oli 170 ja kuumetta 39,6. Sen jälkeen se oli nousussa vielä jonkun tovin ja nyt lääkärin sanoin hitaassa laskussa. Arvoja en tiedä. Kuumetta on edelleen.
ap
Mä olin 2 vkoa