Pimppa muurautunut kiinni, 2kk synnytykseen. Miten voin synnyttää? :(
Minulla on häpyhuulet täynnä suonikohjuja. häppärit on valtavan suuret ja kovat ja koko toosa on turvonnut. se on myös kipeä. en saa avattua käsin enää häpyhuulia eli en saa raotettua niitä, en näe emätintä.
miten voin synnyttää? häpyhuulet on turvonnut kiinni.
tämä on kauheaa :(
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Hei te tapatte mut nauruun oikeesti :D
Hyvä!
Mulla on samanlainen möykky jalkojen välissä mutta se on liila :/ Ja todella kipeä. Vaikea istua pytyllä tai lattialla tai jakkaralla. Vielä 2,5 kuukautta laskettuun aikaan. Toivottavasti se pienenee taas... Nyt ei meinaa mahtua enää alushousut jalkaan :(
Voi sua, tsemppiä täältä! Kuulostaa kyllä siltä että kannattaa kysyä neuvolassa onko ok ja olisiko jostain voiteesta tms. apua.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä miestäsi poraamaan reitti selväksi.
Kuulen tämän lauseen niiiin pikku Myyn suusta.
Puske se lapsi vaa läpi niin kyllä paikat aukee
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi nähdä emättimesi?
No herranen aika! Kaikkienhan pitää pystyä näkemään se! Joskus täällä puhuttiin normaaliin elämään kuuluvista asioista, joita ylipainoinen ei voi tehdä. Siinä yhteydessä mainittiin mm. pillun näkeminen ilman peiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranen aika! Kaikkienhan pitää pystyä näkemään se! Joskus täällä puhuttiin normaaliin elämään kuuluvista asioista, joita ylipainoinen ei voi tehdä. Siinä yhteydessä mainittiin mm. pillun näkeminen ilman peiliä.
Miten se on mahdollista ilman peiliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillun kyllä, mutta harvempi oman emättimensä ilman apuvälineitä näkee.
Ainiin, mun mies sanoi että mulla oli alapää turvonnut, kun viimeisilläni olin. Mitään suonikohjuja sinne ei sentäs tullut, mutta ilmeisesti vauvan paine hermoihin ja verisuoniin aiheuttaa noi muutokset. Turvotus hävisi kyllä heti synnytyksen jälkeen ja viimeistään jälkitarkastuksessa paikat tsekataan läpi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en minä kyllä nähnyt pilluani raskausaikana ilman peiliä.
Aina oppii jotain uutta av:ta! Minulla on 2 lasta ja en ole ikinä kuullutkaan että alakertaankin voi tulla suonikohjuja tai pahoja turvotuksia raskauden aikana. HUH olen siis päässyt helpolla... synnytykseen asti. Esikoinen (2,9kg) teki toosasta "jauhelihaa" mutta onneksi se saatiin kursittua kasaan...hyvin toimii yhä ;)
mulla oli myös neljättä lasta odottaessa suonikohju häpyhuulessa. oli sellainen epämukava olo. en halua pelotella mutta synnytyksen jälkeen alapää oli todella kipeä, kuumotti ja särki öisinkin aivan järjettömästi. siis sellainen kipu ettei mitään järkeä. eli kannattaa varata kunnon kipulääkettä tämän varalle ja selvittää voiko lääkitä itseään jos imettää. ajan kanssa vaiva hävisi. viidennen raskauden kohdalla sama EI toistunut. onneksi!
Minullakin oli 2. raskaudessa ja järkytyin, kun 1. ei ollut ollut , enkä ollut kuullut noista. Tieto vähensi tällä kertaa tuskaa. Todellakin, isossa häpyhuulessa sijainnut suonikohjuni hävisi heti synnytyksen jälkeen! Jäljelle jäi ainakin joksikin aikaa sininen suonikuviointi ja niitähän on muuallakin kehossa. Voiko vaginan sisällekin tulla kohju? Onneksi minulle ei tullut. Alapääni palutui hyvin synnytyksestä. Olihan kohju vähän kipeä, mutta ei se kyllä niin kovin vaikea vaiva ollut. Näitäkin on varmasti eriasteisia. Ehdin pelätä, että entäpä jos niitä tulisi lisää, mutta onneksi ei tullut. Enemmän vaivasi raskaudenaikainen issias, joka rajoitti liikkumistani.
No eihän se vauva sieltä sitten pois pääse, ikävä tilanne sulla! Toivottavasti on ees tyttö, pojat kun teini-ikäsenä humahtaa pituutta niin kovin, etttä 15v päästä sun maha alkaa olla jo aika sietämättömän kokoinen. Tsemppiä AP!
Eipä ollut tätä ongelmaa, vaikka eka lapsi oli viikkoihin nähden iso ja sektio tuli synnytystavaksi.
Toisenkin synnytän sektiolla, vaikka saisin työntää.
Jestanpoo teidän kirjoituksia, hauskojakin osaatte olla.Tuskin ongelma tosiaan kuolemanvakava on. kiusallinen varmaan.Mene ihmeessä gynelle, jos et rauhaa saa.
Tämä ketju osoittaa käytännössä todeksi sanonnan "nainen on naiselle susi". Toinen etsii apua ja muut nöyryyttävät, minkä ehtivät. Hävettääkö teitä edes? Muistakaa omat vastauksenne täällä, kun oma avuntarpeenne torpataan.
Järkyttävää.