Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä alkoholismia? Jätänkö miehen?

Vierailija
16.05.2016 |

Mies ei ole lasten tai minun nähteni ikinä humalassa. Miun nähteni saattaa olla muutman nautittuaan, mutta tämä on aina lasten nukkumaan menon jälkeen.

Mies juo viikossa n. kaksi laatikkoa (yht. 48* 0.33l) olutta ja siien päälle muutaman terävän paukun. Tätä on jatkunut kohta viisi vuotta. Sillon tällöin muutamia yksittäisiä päiviä, jolloin ei ota yhtään, muuten tissuttelu jakautuu tasaisesti viikolle ja viikonloppuna muutama annos enemmän.

Muuten asiat hoituvat, hän käy töissä, osallistuu perheen arkeen ja on muuten hyvä kumppani. En vain jaksaisi katsoa tuota juomista ja mennä aina yksin nukkumaan...

jäädäkö tähän vai rikkoa perhe (lapset ei enää ihan pieniä)?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötä- ja vastoinkäymisissä rakkaus punnitaan eli en suosittelisi sitä patenttiratkaisua että jätetään toinen.

Vierailija
2/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mieheltäsi miksi tämä juo? Pyytänyt vähentämään? Millaisia keskusteluja olette asiasta käyneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mies sanoi kun kerroit tämän saman hänelle?

Vierailija
4/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo määrällisesti hurja määrä, varmasti tuolla on jo koukuttanut itsensä alkoholiin jo hyvin pitkälle. Ero varmaan riippuu siitä, kuinka paljon se sinua häiritsee.

Vierailija
5/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt mieheltäsi miksi tämä juo? Pyytänyt vähentämään? Millaisia keskusteluja olette asiasta käyneet?

Ollaan keskusteltu useasti ja olen pyytänyt vähentämään. Aina mies sanoo, että tekee asialle jotain ihan KOHTA, mutta mitään ei tapahdu. Minä olen kauan sitten jo lakannut nalkuttamasta asiasta, kun se vain pahentaa tilannetta, mutta tämän ahdistuksen kasaaminen sisällekään ei ole hyvä vaihtoehto. Mitään yksittäistä syytä juomiselle mies ei osaa sanoa, Jou kun on stressiä/mukavaa/loma/viikonloppu/tylsää/sauna/haluaa rentoutua...

Huoh, ehkä aphinta mielestäni on se, että minä menen yksin nukkumaan ja mies jää aina itsekseen tissuttelemaan. Tunnen itseni hylätyksi ja yksinäiseksi. Olisi kiva mennä nukkumaan yhdessä edes joskus ja saada hyvän tuoksuinen mies viereen...

Vierailija
6/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on riippuvuus aineeseen ja sen antama hyvän olon tunne, ei sitä paljoa kysellä tarvitse.

Vierailija
7/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin suurkuluttaja.

Vierailija
8/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla määrillä ainakin aamuisin puhallusratsiassa pääsisi joka aamu verikokeisiin.

Vierailija
9/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla määrillä ainakin aamuisin puhallusratsiassa pääsisi joka aamu verikokeisiin.

Höpö höpö. Jos iso mies juo 7 annosta, niin että aloittaa esim. klo 21, niin ei aamulla ole enää mitään veressä. 

Vierailija
10/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarvitsee hoitoa. Jos myöntää ongelmansa, hakee hoitoa, ei tarvitse heittää koko suhdetta roskiin. Sitten olet vaan tukena ja parempaa kohti!

Eka askel, joka miehesi pitää tehdä on myöntää, että hänellä on vakava ongelma! Tarvitsette varmasti nyt yhteisen melko pitkän juttelu hetken ilman lapsia rauhassa. Moni alkoholisti menettää ensin kaiken ja tajuaa ongelmansa vasta sitten. Yritä olla syyllistämättä, mutta sano kuitenkin tiukasti, ettet aio enää katella juomista.

Tsemppiä teille<3

Vierailija
11/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh Huh.Onhan se alkoholisti.Mieti nyt tarkkaan....olen itse alkoholistin lapsi,se on vaikuttanut minuun ihan valtavasti.Olisin toivonut vanhempieni eroa,mutta äiti ei eronnut.Kärsittiin kaikki,vaikka alkoholia ei niin kovin näkyvästi meilläkään käytetty.

Vierailija
12/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama tilanne. Mies juo koska en halua enää seksiä.

Silti olisi kiva mennä samaan aikaan nukkumaan. Mies jää aina työviikollakin valvomaan ja juo oluitaan. Kun olen kysynyt niin hän sanoo juovansa rakkauden puutteeksi. Muuten mies osallistuu arkeen ja lasten kasvatukseen ja käy töissä.

Juo vain iltaisin.

Vierailija
13/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

monien riippuvuus ei ehkä koskaan paranisi mutta elinikää voisi pidentää vuosikymmenillä vaihtamalla kannabikseen. Sääli että Suomessa kannabista ei saa reseptillä alkoholinvieroitukseen.

Vierailija
14/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on riippuvuus aineeseen ja sen antama hyvän olon tunne, ei sitä paljoa kysellä tarvitse.

Alkoholi aiheuttaa suurelle osalle aktiivikäyttäjistään 10 - 15 vuodessa heroiiniriippuvuuteen verrattavan sairauden, joka pääsääntöisesti johtaa elämänhallinnan menetykseen ja ennenaikaiseen kuolemaan.

Vierailija
15/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille mitä sanoit täällä, että tuo ahdistaa sinua ja olet ajatellut jopa eroa. Että olet tarkoittanut mitä olet sanonut aiemmin, että et voi elää tuon asian kanssa. Piste. Eihän tuo ole normaalia. Ei sellaista ihmistä voi kunnioittaa eikä rakastaa joka tuhoaa terveyttään noin eikä pidä huolta itsestään. Kohta sillä poksahtaa maksa.

Vierailija
16/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos iso mies juo 7 annosta, niin että aloittaa esim. klo 21, niin ei aamulla ole enää mitään veressä. 

Käyppä vilkaisemassa vaikka 80kg painavan alkoholilaskuria.

Vierailija
17/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Sillä erotuksella, että en edes tiedä paljonko mies oikeasti juo. Tyhjiä tölkkejä ja pulloja löytyy "joka paikasta". Minunkin mieheni syyttää minua juomisestaan. "Jos meillä joskus olisi seksiä..." Olen sanonut hänelle etten voi harrastaa seksiä humalaisen ja pahalta haisevan miehen kanssa. Toisaalta haluaisin erota, mutta saisin kaiken paskan niskaani, koska kukaan ulkopuolinen ei tiedä tilanteestamme. Sitä paitsi miehen suvussa on "sivistyneitä alkoholisteja", jotka eivät ymmärtäisi asian laitaa ollenkaan.

Vierailija
18/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi teillä on niin kova tarve kontrolloida aikuista ihmistä?

Minusta tuo on omituista että halutaan että toinen elää kuten minä haluan.

Vierailija
19/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kokeilla että on yhden illan juomatta ja saisi seksiä?

Vierailija
20/34 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kirjoitti:

meillä sama tilanne. Mies juo koska en halua enää seksiä.

Silti olisi kiva mennä samaan aikaan nukkumaan. Mies jää aina työviikollakin valvomaan ja juo oluitaan. Kun olen kysynyt niin hän sanoo juovansa rakkauden puutteeksi. Muuten mies osallistuu arkeen ja lasten kasvatukseen ja käy töissä.

Juo vain iltaisin.

Et sit viitti antaa sitä rakkautta miehelle ja annat juoda mielummin 😑

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän