Onko kukaan muu äiti näin säälittävä? Elämänhallinnasta
3 lasta. 3v, 1v ja 5kk ikäiset. Kotona olen ollut 3v. Ylipainoa raskauksien myötä 25kg. Olen kulkenut raskausvaatteissa myös kaikki raskauksien väliset ajat. Kuljen yöpaidassa kaikki päivät, uloslähtiessä vain ulkotakki päälle. Pesen tukkani max kerran viikossa. Harjaan tukkani ehkä kerran viikossa. Käytän alusvaatteita vain silloin kun on menkat ja/tai tulee vieraita kylään. Kaapissani ei ole mitään siistiä sopivaa vaatetta, jolla voisin lähteä esim ystäviä tapaamaan. Tosin ystäviä ei liiemmin edes ole nykyään. Lapset varsinkin 1v syövät paljon kaupan valmissoseita, koska en ehdi tehdä ruokaa joka päivä, varsinkaan lapsille sopivaa. En ole meikannut kolmeen vuoteen kuin lasten ristiäisiin. Naamanpuhdistusainetta ja kosteusvoiteita käytän noin kerran kuussa.
Ennen lapsia olin akateemisesti koulutettu (tätä toki vieläkin), hyvässä asemassa työelämässä ja ulkona lähes joka ilta ystävien kanssa syömässä/harrastamassa laittautuneena ja painoindeksini oli normaalipainoinen. Olen säälittävä.
Kommentit (44)
Liikaa lapsia liian pienellä ikäerolla. Eihän tossa voi ehtiä pitää itsestään huolta!
Mitä tähän pitäisi sanoa?
Jos itsesi mielestä olet säälittävä, niin sitten olet. En minä sinua sääli.
Lasten kanssa toki ulkoillaan päivittäin, leikitään ja harrastetaan. Mutta oman itseni ylläpito on tuota mitä on. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa lapsia liian pienellä ikäerolla. Eihän tossa voi ehtiä pitää itsestään huolta!
Tunnen monia itseni lisäksi, jotka eivät totisesti ole lihoneet 25 kiloa muutamassa vuodessa. Ihan olemme kolmekin lasta synnyttäneet.
Se lihominen kai tässä on ydinongelma?
Helpottaa parin vuoden päästä! Sitä hukkaa oman naiseutensa hetkeksi äitiyteen, mutta kyllä sieltä vielä tasapaino löytyy. Tsemppiä varsinkin nyt kun lapset ovat noin pieniä :)
Onko lasten isä kuvioissa ? (Entä pientä apua isovanhemmista ?) Voisiko hän olla välillä lasten kanssa niin, että pääsisit vaikka shoppailemaan ja käymään kahvilla. Mitä vain mikä piristäisi ja saisit hetkeksi muuta tekemistä ja ajateltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa toki ulkoillaan päivittäin, leikitään ja harrastetaan. Mutta oman itseni ylläpito on tuota mitä on. Ap.
No, henkilökohtaisen hygienian puutetta hieman ihmettelen. Muuten tiedän kyllä, minkälaisessa tilanteessa olet. Itse en muista kuopuksen ensimmäisestä elinvuodesta kuin välähdyksiä sieltä täältä. Mutta hei, sun aika tulee vielä. Jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin, sulle tulee se fiilis, että nyt on sun vuoro. Tartu siihen.
Ei kuulosta pahalta. Minulle ei ainakaan kukaan sanele miten pitäisi pukeutua, meikata, syödä, olla ja elää. Itse usein rentoilen mainitsemillasi tavoilla. Tosin alusvaatteita en osaisi olla käyttämättä ja siistejä vaatteita löytyy, mutta viihdyn rennoissa ryysyissä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monia itseni lisäksi, jotka eivät totisesti ole lihoneet 25 kiloa muutamassa vuodessa. Ihan olemme kolmekin lasta synnyttäneet.
Millä perssilmällä oikein luit aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli minullekin mieleen. Mikä helvetin muoti-ilmiö nykyisin on, että tehdään liikaa lapsia liian pienillä ikäeroilla? Ihan oikeassa elämässä tiedän useamman tällaisen perheen, jossa äiti heiluu romahduksen rajamailla. Sääliksi käy myös lapsia. Kun ei äiti voi ehtiä myöskään huomioimaan heitä kaikkia kunnolla, jos jaksaminen on ihan nollissa.
Miten voi ulkoilla yöpaidassa ilman alusvaatteita? Eikö miehesi auta yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti. Painoa on tullut liikaa, se on selvä. Hankaloittaa elämääni merkittävästi, enkä jostain syystä saa painoa nyt pois. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perssilmällä oikein luit aloituksen?
Lihominen aiheuttaa noidankehän. Aloittaja sanoi, ettei ole enää vaatteitakaan, mitä päälle laittaa. Siitä luisuminen täydelliseen eristäytymiseen. Eivät lapset sinänsä -- oli ikäero mikä tahansa -- ketään masenna.
Eli ihan psykologisella silmällä tätä aloitusta luin.
Kuulostaa jonkinasteiselta masennukselta.
Minä olen hoikka ja hyvännäköinen, huolehdin ulkonäöstäni ja näytän naiselliselta, mutta se todellinen elämänhallinta on aivan perseellään ajoittain.
On kausia, etten saa tehtyä juuri mitään, välillä en syö ja välillä taas ahmin, välillä teen töitä hetken ja kohta taas romahdan sohvan pohjalle, en hoida muutenkaan asioita jne.
Talvella vedin 2kk piriä (ei jaksanut muuten nousta edes sängystä ja töitä oli pakko tehdä), viime kesänä join 10 päivää putkeen ja sössin siinä samassa parisuhteen.
Tämmöstä kaikkea. Lapseni on tosin jo vähän isompi, ettei ihan mikään taapero enää ja ei tietenkään ole jatkuvasti mun vastuulla. Lapsen seurassa olen yleensä täysin selvä.
Mistä ne lapset siihen nyt yks kaks putkahti? Oletko kuullut ehkäisystä?
Toivoa on. Mieti muutama tärkein asia minkä haluat muuttaa ja aloita yksi kerrallaan. Tilaa vaikka Lindexistä yksi sopiva paita ja alushousuja. Kampaa hiukset aamuisin. Kun jaksat nämä, mieti uusi tavoite. Ihan pieniä askelia kerrallaan. Anna itsellesi kilot anteeksi. Pyri nyt siihen, että et liho enää. Yritä saada nukutuksi ja syö terveellisiäkin ruokia. Voi olla, että haluaisit kerralla muuttaa ja parantaa kaiken, mut yritä mieluummin pienin askelin. Elämä helpottaa kun lapset vähän kasvaa. Tsemppiä kovasti!!
Sinulla on kolme niin pientä lasta että en yhtään ihmettele. Jos pystyt niin ajattele, että tämä on nyt tällainen vaihe ja joskus taas jaksaa paremmin. Syökööt lapset purkkiruokaa, se on tärkeintä että jaksat heitä hoitaa.
Up