APUA! Mua epäillään maksuvälinepetoksesta! Ei hajuakaan mistä on kyse!
Apua! Mulle tuli tänään postissa kirje poliisilta, jossa mut kutsutaan poliisiasemalle kuulusteluun. Mua epäillään maksuvälinepetoksesta kaupassa, mutta mulla ei oo hajuakaan, mistä voisi olla kyse. En oo tuona päivänä edes käynyt koko kaupassa, joka mainitaan kirjeessä.
Voiko poliisi erehtyä henkilöstä? Mutta kuinka ne on osannut laittaa mun hetun ja kaikki kirjeeseen?
Kommentit (50)
Jos et ole syyllinen, niin et todella tarvitse mitään asianajajaa. Näytät vaan entistäkin syyllisemmältä.
Tod.näk. sun kortti on kopioitu? Voisiko olla, näitähän on tapahtunut paljon lähiaikoina. Ja sitten se rosvo on huijannut sun kortilla jossain kaupassa.
Kuulustelu on ihan normijuttu, ei siitä kannata kamalasti stressata, asia vaan pitää selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaiskohan mun soittaa tuolle poliisille ennen kuulustelua? Haluaisin selvittää tän välittömästi! Ja tietää, mihin kellon aikaan toi on tapahtunut, koska oon ollut töissäkin tuona päivänä.
t. ap
Tuota varten sut juuri kutsutaan sinne kuulusteluun, voit ottaa vielä noita todisteita mukaan kun asiaa silloin selvitetään. Kerää ihan rauhassa äläkä nyt rupea soittelemaan minnekään poliisille.
Onko sulta hävinnyt henkilö- tai ajokortti joskus?
Siis lukio siinä että sinua SYYTETÄÄN? Vai pyydettiinkö vain kuultavaksi? Katsos, sehän voi olla että joku on yrittänyt tekeytyä sinuksi. Ja sinulle vaan paikanpäällä kerrotaan asiasta.
Minut kutsuttiin poliisilaitokselle, kun vuosia aiemmin varastetulla ja silloin myös varastetuksi ilmoitetulla henkkarilla oli tehty petoksia. Kävin vaan kertomassa kuulustelussa, että olin tekoaikaan töissä ihan toisaalla ja homma oli sillä selvä.
Maksuvälinepetos yleensä tarkoittaa sitä että on käytetty luvatta toisen maksukorttia tai sen tietoja. Ei puolison kortin lainaaminen ole tälläistä, jollei sitten puolison korttia ole varastanut ja puoliso tehnyt siitä sitten rikosilmoituksen. Ootko varma että sua syytetään? Varmaan tietäisit jos olisit varastetulla kortilla shoppaillut, voiko olla et sun kortti onkin kopioitu esim ja ootki kantajana?
Kannattaa soittaa pollarille, ne kertoo mistä kyse.
Päivitä tännekin sit miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Siis lukio siinä että sinua SYYTETÄÄN? Vai pyydettiinkö vain kuultavaksi? Katsos, sehän voi olla että joku on yrittänyt tekeytyä sinuksi. Ja sinulle vaan paikanpäällä kerrotaan asiasta.
Siinä lukee, että minun epäillään syyllistyneen ja kutsutaan rikoksesta epäillyn kuulusteluun.
Kohta on karhuryhmä AP:n talon edessä. Ja meillä muilla telkut piippaa... PIIP PIIP PIP PIP PIII....
" Kaupungissa se ja se POLIISI ottaa kiinni vaarallista rikollista! Pysykää sisällä!!! ..... " PIIP PIIP PIP PIP PII....
Ootko vetäny tilin reippaasti miinukselle etkä ole maksanut ylitystä?
0/5, ei poliisit lähettele mitään kirjeitä tyyliin: "tule kuulusteluun, sinua epäillään maksuvälinepetoksesta".
Oikeasti, te surkeiden provojen tekijät, ottakaa selvää faktasta ennen kuin oksennatte tänne paskoja provojanne.
Vierailija kirjoitti:
Ootko vetäny tilin reippaasti miinukselle etkä ole maksanut ylitystä?
Mulla on Visa Electron, niin tääkään ei voi olla selitys.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
0/5, ei poliisit lähettele mitään kirjeitä tyyliin: "tule kuulusteluun, sinua epäillään maksuvälinepetoksesta".
Oikeasti, te surkeiden provojen tekijät, ottakaa selvää faktasta ennen kuin oksennatte tänne paskoja provojanne.
Tää on kyllä ihan totisinta totta mulle nyt. Kun tulin kotiin, lattialla oli tää kirje poliisilaitokselta. Ei tää nyt miltään feikkikirjeeltäkään todellakaan näytä.
t. ap
Olet ostanut kahdesti ne vain 2pkt/talous kahvit sieltä
Olit töissä, kun teko tapahtui. No worries. Selität poliisille, mistä on kysymys. :)
Oot käyttänyt väärennettyä seteliä
Tuu sit kertoon ku oot käyny. Tähän samaan ketjuun joko?
Vierailija kirjoitti:
Ensin soitetaan, sitten tulee kirje ja viimeisenä haetaan kotoa. Mutta aika paskahan tämä.
- kuulustelussa syytettynä ollut XD
No niin AP on kiinni ja nyt on Suomessa turvallinen olo.
VAI mikä on tilanne kerro AP se tilanne!?
Oletko antanut miehellesi oman korttisi jolla mies on maksanut, eli laittanut kortin lukijaan ja näpytellyt tunnusluvun? Jostain tällaisesta voisi olla kyse. Me kyllä harrastetaan tätä ihan koko ajan miehen kanssa mutta ei asuta suomessa ja kukaan ei koskaan ihmettele.