Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiaton psykologi

Vierailija
16.05.2016 |

Olen vihdoin päässyt psykologin vastaanotolle pitkän odotuksen jälkeen, ja käynyt siellä nyt hetken aikaa juttelemassa. Mikä pettymys! En pidä tästä psykologista, mielestäni hän on asiaton ja epäsopiva ainakin minulle.
Tulin ohimennen maininneeksi harrastavani joskus irtosuhteita, kun avauduin psykologille eräästä toisesta asiasta, jonka kannalta tuon kertominen oli oleellista. Psykologini kuitenkin tarttui tuohon asiaan, ja alkoi jauhamaan siitä. Puheistaan sain käsityksen, että tuomitsee irtosuhteet (vaikka ei olisi hänen asia latoa minulle omia arvojaan, ei kiinnosta) ja minulle tuli tunne, että tuomitsee minut ja ei enää arvosta/kunnioita. En mitenkään voinut vain kokea noin, vaan käsitys oli helppo saada hänen puheistaan ja eleistään. Voiko olla mahdollista, että ammattilainen ei osaa jättää omia henkilökohtaisia mielipiteitään omaan tietoonsa?! Tuntuu, ettemme tule juttuun muutenkaan..
Uskallanko heti tahtoa toista psykologia, joka ehkä olisi minulle parempi? Vai voidaanko minut jättää "kiittämättömänä" ilman mitään psykologia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän valitettavasti mahtuu joukkoon aina välillä. Pyydä ehdottomasti uutta!

2/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin puheeksi tuon asian tämän kyseisen psykologin kanssa. Ei ole hänen asiansa puuttua seksielämääsi millään tavalla, eikä moralisoida, ellei asia ole itsellesi ongelma (esim. seksiriippuvuus tms. mutta tässä tuskin siitä kyse).

Oletko Kelan tukemassa terapiassa, vai mitä kautta tuo psykologi on ottanut sinut asiakkaaksi?

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin miten voi ajatella, että psykologi olisi neutraali? Psykologit eivät ole saaneet mitään valmennusta omien tunteiden suhteen koulutuksen kautta, siinä missä esim. psykoterapeuteilla on pakko käydä itse psykoterapiaa läpi ennen ammatin harjoittamista.

Mutta joo, vaihda ihmeessä!

Vierailija
4/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu mihin tyyliin tuosta puhui. Irtosuhteiden harrastaminen voi olla keino paeta jotain, että sikäli tuo kuuluu kyllä psykologille. Mutta jos puhui tyyliin "et pääse taivaaseen jos harrastat irtosuhteita" niin se on toinen juttu. Eli jos käsitteli asiaa rakentavasti, eikä vain yksipuolisesti tuomiten.

Vierailija
5/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu mihin tyyliin tuosta puhui. Irtosuhteiden harrastaminen voi olla keino paeta jotain, että sikäli tuo kuuluu kyllä psykologille. Mutta jos puhui tyyliin "et pääse taivaaseen jos harrastat irtosuhteita" niin se on toinen juttu. Eli jos käsitteli asiaa rakentavasti, eikä vain yksipuolisesti tuomiten.

Se menee asiattomuuden piikkiin jos jo (1) irtosuhteen mainitsemisen perusteella käytös muuttuu noin radikaalisti. 

Vierailija
6/6 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle psykiatri reuhkasi kerto " miten kiusasivat tyttöjä koulussa kuukautisista" , seksuaalista väkivaltaa kokeneelle sanottu:" onko se niin vaikea antautua kenellekään", tutulle psykiatri sanonut kun oli noin samoin lopettanut hoitosuhteen itse että " mene senkin vanha lankku"! Kyseessä nuori arka nainen ....

Yksi kävi töissä viinalta lemuten tai kaksikin! Näitä tällaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi