Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuinen ihminen matkii ystäväänsä?

Vierailija
16.05.2016 |

Löytyykö täältä ajatusta siitä, miksi aikuinen ihminen matkii valinnoissaan ystäväänsä? Esim. ostaa tasan samat vaatteet, sisustustuotteet, meikit, kengät.

Mitäs mieltä olette? Onko kokemusta? Mitä sanoa ystävälle, kun alkaa jo mennä vähän överiksi?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helvetin rasittavaa pidemmän päälle.

Vierailija
2/56 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se sun persettä kaivelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tämmönen ystävä. Meillä meni välit poikki muista syistä ennen ku meni ihan äärimmilleen tää matkiminen. Skitsoili ja huus yhtäkkiä joistain asioista ja tiuski. Kyseessä äiti-ihminen vieläpä..

Vierailija
4/56 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen usein ostaa asioita, koska ajattelee, että ne on parempia jos jollain tutulla on samanlaisesta kokemusta. Matkimista tapahtuu myös alitajuisesti. Kaverin vaatteet jne on kuin mainontaa, joka houkuttelee ostaan samanlaisia.

Vierailija
5/56 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sisarusten kesken tapana ostaa samoja hyviksi havaittuja tavaroita, vaatteita jne. Kun mennään kaukaisemmiksi sukulaisiksi tai kaveripiiriin niin tuo toiminta koetaankin matkimiseksi. Ei kannata heti suuttua jos on jotain samaa, muoti kun on sellaista että joku on suosittua isolle joukolle. Pidän vähän kusipäisenä jos kuvittelee olevansa matkittu kaikessa.

Vierailija
6/56 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sisarusten kesken tapana ostaa samoja hyviksi havaittuja tavaroita, vaatteita jne. Kun mennään kaukaisemmiksi sukulaisiksi tai kaveripiiriin niin tuo toiminta koetaankin matkimiseksi. Ei kannata heti suuttua jos on jotain samaa, muoti kun on sellaista että joku on suosittua isolle joukolle. Pidän vähän kusipäisenä jos kuvittelee olevansa matkittu kaikessa.

Eiköhän jokainen erota onko kyseessä muoti vai matkiminen.

Vierailija
7/56 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyy vielä...Mistä matkimisen tarve tulee? Mitä tarvetta matkiminen tyydyttää? Tajuaako henkilö itse matkivansa?

Vierailija
8/56 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä matkiiiiit mua.... aikuiset ihmiset :)

Vierailija
9/56 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri matkii lapsen vaatteissa minua. Meillä on lähes samanikäiset tytöt. Joskus, kun oltiin vasta tutustuttu, naapuri kyseli mistä nettikaupoista ostan lapsen vaatteet. Tyhmänä kerroin. Nykyisin sitten naapurin tytöllä on miltei samat vaatteet kuin meidän tytöllä, vaikka tilaan lähes kaiken ulkomailta. Tyhmintä tässä on se, että naapuri kirjoittaa mammablogia ja esittelee siellä näitä ah niin erikoisia valintojaan lapselleen. Ja muistaa aina mainita, että kaikki on tilattu ulkomailta. Itse tilaan ulkomailta paljon, koska suomen/scandinavian tarjonta ei oikein iske. Naapuri tuntuu tilavaan niitä vain, että saa kertoa tilaavansa ulkomailta. Ärsyttää, mutta myös huvittaa...

Vierailija
10/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveri matkii ja ostaa kaiken perässä mitä minäkin,vaatteet,huonekalut,hajuvedet jopa kampaus on muuttunut samanlaiseksi kun mulla.

Tilasin netistä uudet rumat talvivaatteet ja näytän ne kaverille,kun hän on ne nähnyt ja tilannut itselleen samanlaiset palautan omani enkä tietenkään kerro sitä hänelle.

Kulkekoon ensitalven rumissa vaatteissa.

Tiedän että olen ilkeä mutta ärsyttää kun matkii kaikessa minua.

Vierailija
11/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyseinen ihminen on epävarma omasta tyylitajustaan ja maustaan, mutta on sitä mieltä, että ap aina pukeutuu kivasti ja sillä on nätti koti. On sitten katsonut hvyäksi ratkaisuksi ostaa samoja vaatteita ja sisustusjuttuja, niin on sitten (ainakin teoriassa) itsekin tyylikäs ja koti kivasti sisustettu. 

Vierailija
12/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa tossa lähistöllä tommosia toistensa matkijoita. Kaikilla samanlaiset liivit ja samantyyppiset moottoripyörät ja muutenkin jotenkin samalla muotilla tehdyn oloisia tyyppejä. Ja aina pyörivät porukassa, ihan kuin eivät osaisi mitään tehdä yksin. Pitää käydä joskus sanomassa niille, että ovat aika nolon näköisiä, kun kellään ei oo mitään omaa. Urpot. Samalla voisin huomauttaa moottoripyörien aiheuttamasta metelistä.

Vierailija
13/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa kasarilla mulla oli erikoinen vähän punk tyylinen look. Yksi tyttö osti samanlaisen takin ja laittoi tukkansa samoin, ja halusi olla kaverini. Se oli tosi kiusallista, toki ohimenevä vaihe. Myöhemmin sen elämä meni hyvin, mulla ei niinkään.

Vierailija
14/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on epävarma tyylistään.

Vierailija
15/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoo lopulta muuttua matkimisen kohteeksi ja sitten pilkkoa miarkimansa henkilön pakastimeen.

Vierailija
16/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten ikinä ole kuullut miesten valittavan tästä aiheesta.

Vierailija
17/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin mua naurattaa nää tyypit, jotka kuvittelee olevansa jotain persoonallisia muodin edelläkävijöitä, joita kaikki muka matkivat, vaikka tosiasiassa koko sakki on ihan samaa massaa samoine vaatteineen ja samanlaisine sisustuksineen. Persoonallisuutta saa Suomessa hakea suurennuslasilla, eikä silti löydä.

Vierailija
18/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä oli niin äärimmäisyyksiin mennyt matkija entisessä työpaikassa, eli paitsi että se hieman vanhempi nainen matki hänen kampauksensa, meikkinsä ja vaatteensa niin esiintyi hänenä baarissa kun oli iskemässä miehiä! Se oli selvinnut sillä kun toinen miespuolinen työkaveri oli sattumalta ollut samassa baarissa ja kuullut tämän esittelevän itseään miehille väärällä nimellä eli ystäväni etu- ja sukunimellä, eli kun oli muuten todella hiljainen nainen niin oli käyttäytynyt todella itsevarmasti ja äänekkäästi eikä tämä mies ollut ensin meinannut tunnistaa häntä.

Tuo on minun mielestäni jo ihan sairasta että varastaa toisen tyylin lisäksi toisen identiteetin ja eikö sellainen ole rikos? Joskus naureskelin sille Nuori naimaton nainen leffalle että voiko tuollaisia matkijoita olla, mutta näköjään jossain määrin voi!

Vierailija
19/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään miksi. On ihan eri asia ottaa jotain ideoita tuntemattomilta ihmisiltä vaikka kadulla, sitä teen itsekin joskus. Tai jos saa jonkun vinkin kotimaisesta tai ulkomaisesta blogista joskus, mutta että matkitaan kaveripiirissä tai työpaikalla missä näyttäydytään joskus jopa päivittäin samassa seurassa! Aika typerää!

Vierailija
20/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioijat tuppaavat olemaan tyhjiä ja yksinkertaisia ihmispoloja. Ei omaa persoonaa eikä näkemystä. Ja tällä en tarkoita yhden samanlaisen vaatekappaleen ilmestymistä jollekin vaan systemaattista kopiointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi