Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuinen ihminen matkii ystäväänsä?

Vierailija
16.05.2016 |

Löytyykö täältä ajatusta siitä, miksi aikuinen ihminen matkii valinnoissaan ystäväänsä? Esim. ostaa tasan samat vaatteet, sisustustuotteet, meikit, kengät.

Mitäs mieltä olette? Onko kokemusta? Mitä sanoa ystävälle, kun alkaa jo mennä vähän överiksi?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä se sun persettä kaivelee?

Hah, taidat itse olla perin pohjin toisten matkija ja nyt osui vaan omaan nilkkaan kun joku otti asian esiin! :D

Vierailija
22/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri matkii lapsen vaatteissa minua. Meillä on lähes samanikäiset tytöt. Joskus, kun oltiin vasta tutustuttu, naapuri kyseli mistä nettikaupoista ostan lapsen vaatteet. Tyhmänä kerroin. Nykyisin sitten naapurin tytöllä on miltei samat vaatteet kuin meidän tytöllä, vaikka tilaan lähes kaiken ulkomailta. Tyhmintä tässä on se, että naapuri kirjoittaa mammablogia ja esittelee siellä näitä ah niin erikoisia valintojaan lapselleen. Ja muistaa aina mainita, että kaikki on tilattu ulkomailta. Itse tilaan ulkomailta paljon, koska suomen/scandinavian tarjonta ei oikein iske. Naapuri tuntuu tilavaan niitä vain, että saa kertoa tilaavansa ulkomailta. Ärsyttää, mutta myös huvittaa...

Tilataan sinulle sosiaaliturvakin ulkomailta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta siitä, että joku on matkinut kotisi?

Vierailija
25/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on lapsesta asti vituttanut jos mua matkitaan. Teenkin paljon itse sekä sisustuksen että vaatetuksen saralla. Saavat sitten mahdolliset matkimishaluiset ihmetellä, kun ei löydykään mistään samanlaisia. Voi voi.

Vierailija
26/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen usein ostaa asioita, koska ajattelee, että ne on parempia jos jollain tutulla on samanlaisesta kokemusta. Matkimista tapahtuu myös alitajuisesti. Kaverin vaatteet jne on kuin mainontaa, joka houkuttelee ostaan samanlaisia.

höpö höpö. Normaali ihminen osaa lopettaa jos käytös alkaa olla ystävien kopioimista ja stalkkerointia. Tuommonen kaveri jos olisi mulla niin tahallaan hakisin kirpparilta joitain HM riepuja ja alkaisin kehua niitä, ja jäisin seuraamaan tapahtumia...

Vierailija
27/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua syytti eräs henkilö matkimisesta esim. vaatteet, hiukset. Siinä oli vaan yksi juttu että minulla oli ne asiat häntä ennen, eli olin tehnty hiuksilleni tiettyjä asioita ennen häntä jne joten aika oudoltahan tuo tuntui.

Vierailija
28/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuttu on käynyt kuvaamassa kotimme, tutkinut sitä Instasta, kutsunut samat remonttimiehet kotiinsa, hankkinut samat tuotteet, kopioinut täysin kotimme 😳

Tämä on aivan helvetin pelottavaa😱😱😱😱

Ei tälläistä voi edes tapahtua 😥😥😥😥

Mitä tälläiseen kommentoisit/ tekisit? Rikosilmoitus?

Vierailija
29/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuttu on käynyt kuvaamassa kotimme, tutkinut sitä Instasta, kutsunut samat remonttimiehet kotiinsa, hankkinut samat tuotteet, kopioinut täysin kotimme 😳

Rikosnimike tälläisessä tapauksessa on identiteettivarkaus. Pitää pystyä esim kuvilla osoittamaan, että ovat suoraan kopioineet. Kannattaa ottaa esim. somesta ruutukaappaukset kopionnista.

Tosi törkeää toimintaa! 🥺😥🤬

Vierailija
30/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosnimike tälläisessä tapauksessa on identiteettivarkaus. Pitää pystyä esim kuvilla osoittamaan, että ovat suoraan kopioineet. Kannattaa ottaa esim. somesta ruutukaappaukset kopionnista.

Tosi törkeää toimintaa! 🥺😥🤬

Asunnolla on siis teidän tulkintojen mukaan identiteetti :) Kiitos päivän pärskähdyksestä.

Vierailija
31/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan teillä samanlaiset tussutkin...<3

Vierailija
32/56 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai muillekin on käynyt näin

Meille on oikeasti tehty näin. Kotimme on kopioitu muina naisina, ja sitten esitetään että vahingossa tuli samanlainen…

Nolo

Vierailija
33/56 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri tutustunut kahteen naiseen jotka eivät käsittääkseni tunne toisiaan. Toiselle oli minuun tutustumisen jälkeen ilmestynyt tatuointeja samoihin kohtiin kuin minulle ja toinen osti saman värisen takin ja saman tyylisen korun kuin minulla. Ja jälkimmäinen ihan avoimesti kertoi että aikoo hommata sellaiset itselleen myös. Sovitteli minun niitä ja hihkui miten haluaa itsekin sellaiset. 🤭ihmettelin. Nuorempana entinen paras ystäväni otti lävistyksen samaan kohtaan kuin minä, tilasi/ osti samoja vaatteita kuin minä jne. Nämä on todella ärsyttäviä. 😅 Enkä ymmärrä mistä johtuu. Joku yksittäinen juttu niin tajuaisin mut kopioiminen alkaa menemään aika yli.

Vierailija
34/56 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinenkin voi olla epävarma ja hukassa identiteettinsä kanssa. Matkii sellaista ihmistä, jota ihailee ja jollainen haluaisi olla.

Vierailija
35/56 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naapuri matki sisustustani ym. Asuttiin rivarissa. Ei oltu ystäviä, ihan vaan naapureita. Laittoi ikkanalaudoille samat koristeet kun meillä. Puutarhaan samat kasvit. Me hankittiin valurautatakka. Hän myös. Myöhemmin hän kävi katsomassa meidän takkaa ja ihmetteli että me oltiin onnistuttu laittamaan savuhormi näppärästi niin että se ei haittaa sisustusta. Hänellä oli joku epäkäytännöllinen viritelmä. Me siirrettiin yhtä seinää niin että hukkatila pieneni ja yksi makuuhuone suureni. Hänkin remppasi samaa kohtaa asunnossaan. Hänellä makkari pieneni ja käytävä leveni. Mun ystävät oli sitä mieltä että tämä matkiminen johtui kateudesta. Mulla oli mies, lapsia ja kiva perhe-elämä. Hän oli eronnut yksinhuoltaja jolla rahavaikeuksia. Ehkä hän toivoi että jos koittaa elää elämäänsä kuten mä niin tulee onnellisemmaksi.

Vierailija
36/56 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole kusipäinen se matkija. Taidat itse olla se matkija.

Vierailija
37/56 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä matkinut ketään vaikkei oma tyyli ole mitenkään erikoislaatuinen. Mutta se ei ole mistään kopsattu. Nyt huomannut että eräs itseäni vanhempi henkilö ostaa samantyylisiä vaatteita kuin itselläni ja hakee jotenkin samanlaista lookkia. Ihmetyttää? Luulisi että tuon ikäisellä on jo oma tyyli.

Vierailija
38/56 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri matkii, mutta suuttuu, kun vähänkään uhkaat hänen uniikkiuttaan, niin kannattaa vaan laittaa välit poikki ennen isompia ongelmia. Nykyään laittaisin jo siitä matkimisesta.

Vierailija
39/56 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, joka on pienestä asti matkinut perheensä valitsemia ihmisiä. Tekee sitä vieläkin joillekin samoille ja myös uusille, mutta ei saa kaikkiin enää kunnolla yhteyttä. Kun kohde valehtelee elämästään hänen läheisilleen tai hänelle itselleen, niin tekee poikkeuksetta myös ne valehdellut asiat. On myös väkivaltainen.

Vierailija
40/56 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden, joka on pienestä asti matkinut perheensä valitsemia ihmisiä. Tekee sitä vieläkin joillekin samoille ja myös uusille, mutta ei saa kaikkiin enää kunnolla yhteyttä. Kun kohde valehtelee elämästään hänen läheisilleen tai hänelle itselleen, niin tekee poikkeuksetta myös ne valehdellut asiat. On myös väkivaltainen.

Eli tulee häiriintyneestä perheestä ja on ollut samanlainen taaperosta asti? Voi voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme