Onko täällä veloja, jotka ovat saaneet vauvakuumeen?
Vaikka eivät olisikaan lasta haluneet? Kun nykyäänhän vauvakuumetta pidetään enemmänkin biologisena ilmiönä, joka voi tulla, vaikkei lasta haluaisikaan. Esim tästä jutusta löytyy tällainen mainita:
"Osa saa vauvakuumetuntemuksia, vaikka ei haluakaan lapsia."
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/onko-minulla-vauvakuume/#.Vz…
Löytyykö palstalta ihmisiä, jotka ovat saaneet vauvakuumeen, vaikkeivat lapsia haluakaan? Tuntuu niin pelottavalta ajatukselta, että biologia voisi noin sekottaa pään...
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli vähän vaille nelikymppisenä ihan järjetön vauvakuume. Menin niin sekaisin, että jopa aloin ajatella että vielä pitää etsiä mies että saa oikein perinteisen ydinperheen, vaikka aina ennen olin ollut tyytyväinen sinkkuna ja sitä mieltä, että olen liian erakko parisuhteeseen tai perhe-elämään. Onneksi en löytänyt miestä, ja täydellisen tukiverkottomuuden takia en yh:ksi uskaltanut ryhtyä, joten jäi kuume toteuttamatta. Parissa vuodessa se meni, ja sen jälkeen olen ollut hyvin iloinen että saan elää vapaata elämääni enkä lapsiperhearkea.
Kuulostaa pelottavalta. En ole vela, mutta toivon vain yhtä lasta enkä halua hormonihöyryissä hankkiutua suurperheen äidiksi.
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoittaa velo?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoittaa velo?
Vela eli vapaaehtoisesti lapseton.
Mulla tuli vähän vaille nelikymppisenä ihan järjetön vauvakuume. Menin niin sekaisin, että jopa aloin ajatella että vielä pitää etsiä mies että saa oikein perinteisen ydinperheen, vaikka aina ennen olin ollut tyytyväinen sinkkuna ja sitä mieltä, että olen liian erakko parisuhteeseen tai perhe-elämään. Onneksi en löytänyt miestä, ja täydellisen tukiverkottomuuden takia en yh:ksi uskaltanut ryhtyä, joten jäi kuume toteuttamatta. Parissa vuodessa se meni, ja sen jälkeen olen ollut hyvin iloinen että saan elää vapaata elämääni enkä lapsiperhearkea.