Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen opelle skumppaa, kehtaako?

Vierailija
16.05.2016 |

Lapsella on aivan superihana ope, ei voitaisi olla tyytyväisempiä.
Ope on meneväisen oloinen ja uskon että juo ylipäätään alkoholia joskus.

Halutaan ilman muuta kiittää ihanaa opea ja skumppa on mulle tyypillinen kiitos lahja. Kehtaanko antaa? Olisiko noloa kysyä ihan häneltä itseltään?

Toinen vaihtoehto olisi laittaa vaikka 20-30e lahjakorttiin.

Oletteko te vieneet 1.lk opelle pulloa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin kutosen opelle laadukkaampaa punaviiniä puteli ja artesaanisuklaata. Hän oli vitosen ja kutosen pojalla opettajan. Vaikutti koko perheeseen hyvällä tavalla. Hyvällä huumorilla ja kovalla otteella sai meidänkin jannusta paljon irti ja "ruotuun". Kun poika opelle lahjaa antoi, niin ope vilkas lahjakassiin ja vinkkas silmää sanoi: "nyt kuule vedit oikeesta narusta!" ja halasi meidät läpi.

Sinuna ostaisin! 

Vierailija
2/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, me ollaan viety joka vuosi lapsien opettajille. Jouluna punaviiniä ja keväällä kuohuvaa. Kukaan ope ei ole nostellut kulmiaan, päin vastoin uskon että nämä on mieluisia lahjoja.

Itsetehdyt avaimenperät yms. on varmastikin ihan hellyttäviä, mutta mietipä 30 lasta per vuosi ja työvuosia 40.

Siksi pullot, lahjakortit, kukat on parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni voi hyvin viedä alkoholia, skumppaa tai viiniä, varsinkin jos tilanne on sellainen, että vanhempi sen ojentaa. Lapsi voi sitten ojentaa itse tehdyn kortin tms.

Sinänsä hyvä lahja, että menee käyttöön. Jos ei käytä itse, voi aina antaa jollekin.

Olen itse antanut viiniä, jo päiväkodin tädeille. On olemassa viini, joka on anagrammi lapsemme nimestä, tätä on hauska antaa. Ja pojallamme oli mahtava luokanvalvoja 1. luokalta aina 9. luokalle, hänelle annoimme viskipullon 9. luokan keväällä  (miesopettaja).

Vierailija
4/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi tuntemattoman ihmisen lahjaksi on aina arveluttavaa. Mieluummin ei. Ja miksi yleensäkin pitää lahjoa? Suurin osa opettajista pitää tuota lahjomista vaivaannuttavana. Mieluummin kuulisivat vain sanallisen kiitoksen.

Vierailija
5/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ope tarttui törkeään kiusaamiseen niin napakasti, siirsi yhden jopa pois koko luokasta koska tämä pahoinpiteli ym muita. Kiusaaminen loppui kun se laitettiin loppumaan, ope esim vahti välitunteja ja piti sitä hullua sisällä kanssaan, ei pitänyt taukoja ite ollenkaan.

Muutenkin on tosi kannustava ja taitava ope, ihan helmi.

Ja joo, aijon kyllä korttiin kiittää näistä vielä! :)

T. Ap

Vierailija
6/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnessani.

t. yläasteen ope

Vierailija
7/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin ope tarttui törkeään kiusaamiseen niin napakasti, siirsi yhden jopa pois koko luokasta koska tämä pahoinpiteli ym muita. Kiusaaminen loppui kun se laitettiin loppumaan, ope esim vahti välitunteja ja piti sitä hullua sisällä kanssaan, ei pitänyt taukoja ite ollenkaan.

T. Ap

Pitääkö opettajaa erikseen kiittää asoista jotka kuuluu hänen työhönsä? 

Vierailija
8/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä lahja, jolle tulee aina käyttöä, ennemmin tai myöhemmin. En usko, että kukaan nykyopettaja loukkaantuu. Hyvä viini lahjana on mainio, jos sattuu niin, ettei itse pidä viinistä, voi sitä pitää vierasvarana  tai vaikka lahjoittaa eteenpäin. Parhaita lahjoja yleensäkin ovat nämä juotavat ja syötävät, eivät jää nurkkiin pyörimään.

Vierailija
9/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Pitääkö opettajaa erikseen kiittää asoista jotka kuuluu hänen työhönsä? 

Ei tässä maailmassa liikaa kiitetä ja kannusteta. Saan itsekin työssäni kiitosta ja huomiota. En ole opettaja. Aina se tuntuu yhtä kivalta, vaikka sinänsä "työhöni kuuluukin" asiat, joista kitosta saan.

Vierailija
10/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään tarvi kiittää tai lahjoa, se on selvä ja jokaisen oma asia, siitä ei nyt tarvi keskustella.

Mutta, minä HALUAN kiittää sitä ihmistä, joka lapseni eteen tekee niin paljon hyvää työtä, joka ikinen arkipäivä.

Se on myös kaunis tapa, ihan ympäri maailmaa ja Suomessakin sillä on pitkät perinteet.

Opettajat on muuten ne, jotka yrittää loihtia säästöistä huolimatta teidän lapsille hyviä oppimiskokemuksia ja onnistumisen tunteita.

Todellakin kiitän.

Vierailija
11/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa lukea ensin Suomen alkoholilaki läpi ja päätellä siitä, ymmärretäänkö alkoholi tässä maassa yleisesti ottaen enemmän päihteeksi jonka tarkoituksena on vetää räkäkännit vai elintarvikkeeksi jota juodaan makunsa vuoksi.

Vierailija
12/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan nykyopettaja loukkaantuu.

Jään odottamaan, kuinka haukut minut, koska en todellakaan ottaisi minkäänlaista alkoholia lahjaksi. Anna tulla vaan reippaasti.

Vierailija
13/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skumppa on kallista, kannattaa mieluummin ostaa kuoharia. Esim. Tallinnasta saa hyvää venäläistä 2-3 euroa/pullo.

Vierailija
14/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lahjonut lasteni opettajia. Minusta sanallinen kiitos riittää.

Nykyvanhemmat kantavat koululle kukkia, pulloja, taidelasia jne. sellaisia määriä, että joskus käy mielessä vastalahjaksi antaa joku kasvatusopillinen kirja. Että kasvattakaa ne lapsenne itse, opetelkaa itse olemaan kärsivällisiä, kuunnelkaa ja kuulkaa lapsianne sen sijaan että kerran vuodessa kannatte opettajalle pullon alkoholia kiitokseksi. Opettaja on jaksanut ymmärtää lastanne silloinkin, kun perheessänne humalainen isä on örveltänyt koko viikonlopun. Opettaja on jaksanut kannustaa, kun läksyistä on tehty edes osa, vaikka äiti on taas unohtunut lähikapakkaan parille siiderille.

Iso osa oppilaitteni perheiden ongelmista on tavalla tai toisella yhteydessä alkoholiin, joten teistä on tietenkin luonteva tapa kiittää ojentaa pullo opettajallekin.

Vierailija
15/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa alkoholia. Opettaja saattaa olla raitis alkoholisti!

Vierailija
16/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholia.

Vie pussillinen auringonkukan siemeniä ja kaunis kortti.

Vierailija
17/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan lahjonut lasteni opettajia. Minusta sanallinen kiitos riittää.

Nykyvanhemmat kantavat koululle kukkia, pulloja, taidelasia jne. sellaisia määriä, että joskus käy mielessä vastalahjaksi antaa joku kasvatusopillinen kirja. Että kasvattakaa ne lapsenne itse, opetelkaa itse olemaan kärsivällisiä, kuunnelkaa ja kuulkaa lapsianne sen sijaan että kerran vuodessa kannatte opettajalle pullon alkoholia kiitokseksi. Opettaja on jaksanut ymmärtää lastanne silloinkin, kun perheessänne humalainen isä on örveltänyt koko viikonlopun. Opettaja on jaksanut kannustaa, kun läksyistä on tehty edes osa, vaikka äiti on taas unohtunut lähikapakkaan parille siiderille.

Iso osa oppilaitteni perheiden ongelmista on tavalla tai toisella yhteydessä alkoholiin, joten teistä on tietenkin luonteva tapa kiittää ojentaa pullo opettajallekin.

Naulan kantaan. Paitsi että av-mammojen perheessä alkoholinkäyttö tarkoittaa yhtä saunaolutta, yhtä saunasiideriä tai kahta lasia viiniä perjantaina tai lauantaina. Heh heh...

Lahjaa ei tarvitse viedä eikä etenkään viinaa.

Vierailija
18/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, ja ilahdun kaikesta muistamisesta. Sanallinen kiitos lämmittää mieltä joskus enemmänkin kuin lahja. Viiniä otan lahjaksi mielelläni, ja niin kaikki muutkin opettajat koulussamme. 

Vierailija
19/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihana lahja, mutta riippuu paljon vastaanottajasta. Pitäisi tietää, että sopii saajalle...

Vierailija
20/25 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ope on meneväisen oloinen ja uskon että juo ylipäätään alkoholia joskus."

Kieroutuneen ajattelumaailman kulminoituminen. Eli kun on meneväisen oloinen -> juo alkoholia. 

Juo kuule ap ne skumppas ihan itse ukkos kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä