Tutkimus: Terveellisin paino voi olla ylipaino
Kommentit (23)
Rasvan sijoittuminen kertoo paljon siitä, miten haitallisesta ylipainosta on kyse.
Minä olen melko isomahainen, mutta normaalipainoinen nainen. Eikös rasvan kertyminen mahaan ole juuri terveyden kannalta pahinta? Käsittääkseni naisella rasvan sijoittuminen tiimalasityyppisesti kertoo hyvästä estrogeenimäärästä ja terveydestä. Minulla on PCOS, jonka luulisin selittävän vähän "epänaisellisempia" hormonitasojani.
Jos lihoan, maha kasvaa paljon mutta lantiolle ja tisseihin ei tule juurikaan ekstraa. Ylipainoinen jolla rasvat on sijoittuneet naisellisesti eikä mahassa ole paljoa rasvaa, voi helpostikin olla minua terveempi. Mutta paljonkohan ylipainoa saa olla, että kurvikas ja pienimahainen on normaalipainoista ja isomahaista terveempi?
Kohta tulee joku Candyland-karkkitehtaan rahoittama tutkimus jossa todetaan että kunnon 200 kilon paino ja karkkien syönti aamusta iltaan on terveellistä.
Kyllähän tuonkin tuloksen sais aikaan kun oikein tutkis ja valittis tutkittavat.
Olen ollu aina tätä mieltä. En tunnistanut miehen vanhimmaksi elänyttä sukulaista myöhäiskeski-iän kuvasta koska hän oli niin lihava. Käytännössä kaikki ihmiset lihoo keski-iässä, lihoivat myös 70-luvulla jne. Joku syy siihen on. Syöpäosaston hoitsu kommentoi tällä kerran että jos ihminen sairastuu syöpään, on hyvä että on jotain mistä ottaa.