Viisarihampaan poisto. Ei Ab kuuria. kipu järkyttävä!
Elikkäs multa poistettiin alaviisari operoimalla muutama päivä sitten. Kerroin hampaan olleen kipeä n. Viikon (tulehtunut). Poistivat hampaan tulehtuneena eivätkä antaneet ab kuuria mulle ollenkaan. Onko muilla ollut samankaltaista tilannetta ettei ole ab kuuria saanut? Kipu aikalailla sietämätöntä ja nielu mustana.
Kommentit (15)
Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Nielu mustana? Kuulostaa siltä että syytä mennä nopeasti lääkäriin.
Saitko desinfioivaa suuvettä purskuteltavaksi? Oletko ottanut kipulääkettä? Jos olet, niin mitä ja kuinka usein?
Minulla oli myös noin. Kauheaa kipua kesti useamman viikon. Hermosärkyyn ei oikein edes särkylääke auta. Tsemppejä.
Mustelma tosiaan nielussa. Normaalia lääkärin mukaan. Dextralla kävin.
Ei antibiootti kipuun auta, vaan hoitaa bakteerien aiheuttamaa tulehdusta...
5-6 grammasta panadolia+ tulehuskipulääkettä pari kertaa päivässä. Maha alkaa sekoamaan pikkuhiljaa noista määristä. Purskuteltu viisaudenhampaan poistoa varten olevalla nesteellä 2-3 krt päivässä.
Mulla oli viisaudenhammasoperaation jälkeen koko leuka ja poski muutaman viikon todella kipeänä. Leikattiin alaviisaudenhammas ikenen sisältä pieniksi muruiksi porattuna pois. En saanut suutakaan kunnolla auki ensimmäisten viikkojen aikana voimakkaan turvotuksen takia. Ruoka piti soseuttaa ja syödä pillillä. Oli kuukemma ihan normaalia. Oikein rattoisaa, kun olin asiakaspalvelussa töissä naama turvoksissa ja yhtenä mustelmalla. Halloween-horroria asiakkaille.
Sairauslomaa en saanut kuin tuon leikkauspäivän ja ihan reseptivapailla särkylääkkeillä piti pärjätä. Tästä kokemuksesta mulle sitten tulikin aivan kamala hammaslääkärikammo, joka on vasta nyt, yli 10 vuoden jälkeen hälvennyt kun olen käynyt hampaani hoidattamassa todella empaattisen (kunnallisen) hammaslääkärin luona.
Mitä tulehduskipulääkettä? Veikkaan Buranaa, mutta kuinka vahvaa?
Napromex 500mg. Jääny ylimääräseks jostai muusta kuurista. Ei vanhentuneita kuitenkaan
Tietämättä minkä kokoinen olet (oletan että aikuinen) sanoisin, että normaalikokoinen ihminen voi ottaa tuollaisessa säryssä Panadol 1 g 3 kertaa ja Burana 600-800 mg 3 kertaa päivässä - eli otat sekä Panadolin että Buranan samaan aikaan. Jonkun aikaa voi ottaa sen neljännenkin Panadolin joten sen voit ottaa tarvittaessa vaikka yöllä. Imeskelet jääpaloja, niistä saat kylmää tuntemusta suuhun ja se helpottaa ainakin vähän. Kylmäpakkaus tyynyliinan tai pyyhkeen sisään ja laitat sen siihen kohtaan leukaa josta hammas poistettiin. Jos kipulääkkeet käy vatsan päälle niin ota kuuri vatsansuojalääkettä - apteekista saa esim. Losec-nimistä ilman reseptiä. Sitä voi käyttää kuurina niin kauan kuin joudut käyttämään kipulääkkeitä. Toki voit soittaa aamulla sinne hammaslääkäriin ja kysyä, voisiko hän kirjoittaa sellaista kipulääkettä jossa on vatsansuojalääke samassa.
Ei pääse lihomaan ainakaan, kun ei voi syödä kunnolla. Jotain positiivista sentäs :)
Mikä ihmeen viisarihammas? Se on viisaudenhammas.