Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempainvapaan loppu ja kesälomat

Vierailija
15.05.2016 |

Meillä täytyy pitää lomat pois. Vanhempainvapaani loppuu elokuussa. Kannattaako silloin pitää kesäloma ja jatkaa syyskuussa hoitovapaalla? Entä kun mieheni haluaisi pitää isyyspäivät kesäloman päätteeksi elokuussa eli oltaisiin elokuussa yhtä aikaa kotona.

Vaikuttaako tukiin jos olen hoitovapaalla? Ilmeisesti ei vaikuta jos olen kesälomalla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitorahaa saa, jos lapsi ei ole päivähoidossa. Voit olla vuosilomalla milloin työnantajalle sopii.

Vierailija
2/6 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän työpaikassa (sairaanhoitopiiri) on tapana, että äitiyslomalaisten lomat pidetään nimenomaan tuossa vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä.

Kelalta voitte nostaa vain yhtä tukea kerrallaan, eli jos miehesi saa isyysvapaalta Kelan tukea, niin sä et voi nostaa samaan aikaan kotihoidon tukea. Eli ei päällekkäisiä tukia, mutta sinun lomat ei vaikuta miehen vapaaseen.

Korjatkoon viisaammat jos olen väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä pitää isyyslomaa, niin sinä et varmaan voi olla samaan aikaan hoitovapaalla. Ainoastaan lomia voit pidellä, mutta silloin et saa kotihoidontukea, koska mies saa rahaa samasta lapsesta.

Vierailija
4/6 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitorahaa saa, jos lapsi ei ole päivähoidossa. Voit olla vuosilomalla milloin työnantajalle sopii.

Ei tietenkään saa, jos isä pitää isyysvapaata!

Vierailija
5/6 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainvapaani loppuu elokuussa.

1. Mihin aikaan elokuuta?

Kannattaako silloin pitää kesäloma ja jatkaa syyskuussa hoitovapaalla?

2. Näin mä olen itse tehnyt

Entä kun mieheni haluaisi pitää isyyspäivät kesäloman päätteeksi elokuussa eli oltaisiin elokuussa yhtä aikaa kotona.

3. Jos sun vanhempainvapaa on päättynyt ja olet lomalla, niin tämä on mainio ratkaisu.

Vaikuttaako tukiin jos olen hoitovapaalla? Ilmeisesti ei vaikuta jos olen kesälomalla?

4. Yhtä aikaa ette saa miehen kanssa Kelasta korvausta. Jos olet kesälomalla, saat palkkaa, ja asia on kunnossa.

Vierailija
6/6 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla samaan aikaan kun isä on isyysvapaalla. Isyysvapaa on lapsen hoitamista varten - ei Kelan kustantama kesäloman jatke.