Millainen on hyvä matkalaukku?
Tahtoisin kovapintaisen matkalaukun, noin 80 litraa. Mikä olisi hyvä merkki, muttei hirvittävän kallis?
Kommentit (18)
Samsonitella on takuu ja hyvä lastu. Edullisimmassa ei ole sisätaskuja ja henkaria, mutta en ole tarvinnutkaan. Kevyt on paremi eli tarkista paino. Nelipyöräisyys on myös etu ellet vedä laukkua sorateillä.
Minulle hyvä on ollut Titan X2 Flash-laukku kahdella isohkolla pyörällä. Valitettavasti niitä vaan ei enää valmisteta 2-pyöräisinä vaan neljällä pienellä pyörällä, http://www.titan-bags.com/home-en.html?serie=X2%20FLASH
Hyvää tuossa on ollut kestävyys, edeltäjänsä Samsoniten laukku oli aika huonossa hapessa oltuaan parilla lennolla, tuo on nyt ollut minulla about 6 vuotta ja on edelleen hyvässä kunnossa. Lisäksi vaikka matkalaukku on kovapintainen, on se silti joustava eikä jäykkä kun perinteisen matkalaukut. Varmaan tuokin tekee se, että matkalaukku kestää lentokenttähenkilökunnan paiskomiset ihan eri tavalla. Matkalaukku on myös helpompi laittaa kiinni vaikka siellä olisi enemmänkin tavaraa juuri tuon kuoren joustavuuden takia. Tuossa https://www.youtube.com/watch?v=Z06rlr6s65E vajaan puolen minuutin demovideo tuosta joustavuudesta. Noin muuten tuota on helppo ja tasainen vetää perässään.
Merkillä ei ole väliä, kunhan se on Samsonite. Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Katsoppa Kärkkäiseltä Delseyn laukkuja.
Meillä on useampi ja ihan hyväksi todettu.
Vierailija kirjoitti:
Melko kalliita nuo
Kun kerran maksaa kunnon laukusta niin se kestää vuosikausia. Kalliimmaksi niiden halpislaukkujen ostaminen joka vuosi tulee.
T. kokemuksesta
Samsonite ja niiden edullisempi mallisto pn American Tourister, kevyitä ja kestäviä laukkuja.
Ota myös sellainen väri jonka erottaa lentokentän hihnalta kaikkien mustien, sinisten ja harmaiden laukkujen seasta.
Kirkkaan värinen ei kuulemma ole luteiden mieleen!
Katso American touristerin ja Migantin laukut, jos haluat halpaa ja toimivaa. AT on samaa puljua Delseyn kanssa, joten jotain osaamista siellä taustalla on. Jos nykyinen Samsoniteni kokisi äkkikuoleman, niin american touristerin Bon air -sarjasta hankkisin seuraajan.
Merkillä ei ole väliä, kunhan laukku on täynnä rahaa.
Joskus talvella, muistaakseni noin maalsikuun puolivälissä - ilmestynessä Kuluttaja -lehden testissä taisi ominaisuuksiltaan olla yksi parhaista Ikean laukku... Lehti löytynee kirjastosta ja pelkän testin voi ostaa netissä luettvaksi myös netistä osoitteesta kuluttaja.fi
Jos rahaa on laittaa "vähän" enempi laukkuun, niin suosittelisisn Tumin -laukkuja. -Harmi kun ei tule yhtään kotimaista mieleeni.
Olen itse ostanut jo pari Mignant merkkistä matkalaukkua. Mielestäni hinta-laatu suhde kohdillaan, vetoketju kestänyt hyvin ja kovakantinen pinta takaa, että tavarat pysyy matkoilla tullitarkastuksissa ja lentokoneeseen laitossa ehjinä. Matkalaukkujen hintavertailu voi olla työlästä ja aikaa vievää, mutta voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa, että tuo laukkumerkki on ollut hyvä.
Nyt minua syytetään foliohatuksi, mutta itse en ostaisi matkalaukkua, jossa lukee 'American'. Ei siksi, että olisin USA-vastainen (en ole), vaan siksi, että maapallolta löytyy paljon porukkaa, joka on. Joskus pienilläkin asioilla on merkitystä.
Käytän itse Tumin laukkuja, sekä isoja että kabiinikokoa. Matkustan 200 päivää vuodessa joten elän matkalaukustani-halusin satsata laatuun. En voi kun kehua jos raaskii laittaa 1000+ laukkuun.
Itse tilasin juuri Desleyn matkalaukun. On kyllä laadukas ja kestää varmasti pitkään. Halvin hinta laukulle löytyi pienen etsinnän jälkeen verkkokaupasta.
Ehdoton matkalaukku suokikkini on Gils matkalaukku. Kestävä ja ei ole pahitteeksi halpa hinta!
Migant merkkinen laukku on meillä kestänyt jo useita vuosia ja monia ulkomaan matkoja. Hinta- laatusuhde kohdillaan!
Rimowa