Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vela ottaa yhden tai useamman lemmikin?

Vierailija
15.05.2016 |

Esimerkkinä nyt koira: se vaatii pentuna paljon, pissaa lattialle, järsii huonekalut, pitää kasvattaa ja opettaa, kuskataan koirakouluun tai agilityyn, ehkä näyttelyihin. Ulkoilutetaan päivittäin useasti, rahaa menee sen ruokiin, eläinlääkäriin, hoitovälineisiin, trimmauksiin jne. Lomille ei voi lähteä järjestämättä koiraa hoitoon, pidempään ei voi olla pois kotoa koska koira sitoo niin paljon. Siis, miksi ihminen joka nauttii vapaudesta eikä koe hoivaviettiä ryhtyy tuohon? Ja jos koiralla on käytöshäiriöitä, eroahdistusta yms. niin aina enemmän vie aikaa ja energiaa. En vaan ymmärrä miksi hankitaan lemmikki jos on vela.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lapsen korvike kun syli on tyhjä. Kuitenkin on vaikeaa muuttaa mieltään jos on julkisesti huudellut lapsivihaansa joten eläinvauva auttaa myös pehmentämään imagoa. Lemmikillä voi turvallisesti harjoitella sitoutumista, sopii senkin puolesta. Koira on helpompaa laittaa kiertoon jos siitä ei sitten tykkääkään kuin lapsi.

mä oon pitänyt itseäni koiraihmisenä 4-vuotiaasta. Syli ei ole ikinä päässyt tyhjäksi, enkä ole harkinnutkaan lapsia. En allekirjoita mitään väittämiäsi. Siinä missä kaverit rillutteli teininä yötä myöten kaupungilla, mä olin ajoissa kotona, koska koirat odotti eli olin sitoutunut heihin jo silloin, ei tarvitse nyt aikuisena sitä enää harjoitella. Kiertoon ei ole joutunut yksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä