Lue keskustelun säännöt.
Miksi vela ottaa yhden tai useamman lemmikin?
15.05.2016 |
Esimerkkinä nyt koira: se vaatii pentuna paljon, pissaa lattialle, järsii huonekalut, pitää kasvattaa ja opettaa, kuskataan koirakouluun tai agilityyn, ehkä näyttelyihin. Ulkoilutetaan päivittäin useasti, rahaa menee sen ruokiin, eläinlääkäriin, hoitovälineisiin, trimmauksiin jne. Lomille ei voi lähteä järjestämättä koiraa hoitoon, pidempään ei voi olla pois kotoa koska koira sitoo niin paljon. Siis, miksi ihminen joka nauttii vapaudesta eikä koe hoivaviettiä ryhtyy tuohon? Ja jos koiralla on käytöshäiriöitä, eroahdistusta yms. niin aina enemmän vie aikaa ja energiaa. En vaan ymmärrä miksi hankitaan lemmikki jos on vela.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
mä oon pitänyt itseäni koiraihmisenä 4-vuotiaasta. Syli ei ole ikinä päässyt tyhjäksi, enkä ole harkinnutkaan lapsia. En allekirjoita mitään väittämiäsi. Siinä missä kaverit rillutteli teininä yötä myöten kaupungilla, mä olin ajoissa kotona, koska koirat odotti eli olin sitoutunut heihin jo silloin, ei tarvitse nyt aikuisena sitä enää harjoitella. Kiertoon ei ole joutunut yksikään.