Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko vapaaehtoisesti lapsettomia?

Vierailija
15.05.2016 |

Oletko kysynyt heiltä, miksi eivät halua lapsia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Jos joku kysyy lapsettomuudestani niin saatan suuttua, raivostuttavaa.

Vierailija
22/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ei kiinnosta penskat.

N28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette itse lapsettomia, miten itse suhtaudutte uteluihin lapsettomuuden syystä? Kerrotteko mielellänne vai sanotteko, että "ei kuulu sulle"? Ap

Kerron ihan avoimesti, etten halua lapsia. Ja muistutan heti perään, ettei tuo ole välttämättä kaikkien mielestä asiallinen kysymys, koska taustalla saattaa olla esimerkiksi sairautta. -4

Vierailija
24/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini. Ei vaan pidä lapsista, ei tule heidän kanssaan juttuun ja viihtyy hyvin yksin. Käyttää tuplaehkäisyä miehien vastustelusta huolimatta, jopa suhteessa.

Sietää minun lapsiani, koska olemme olleet lähes 10v ystäviä, muttei ota heihin kontaktia.

Vierailija
25/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette itse lapsettomia, miten itse suhtaudutte uteluihin lapsettomuuden syystä? Kerrotteko mielellänne vai sanotteko, että "ei kuulu sulle"? Ap

Todella törkeää kysellä, ellei asianomainen itse ota sitä puheeksi. Monet lapsettomat eivät ole sitä omasta halustaan, vaikka sellaisen kuvan ulkopuolinen saattaa saadakin.

Vierailija
26/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia. Eivät vain halua lapsia ja sillä selvä. Kaikki kyllä tykkäävät muiden lapsista.  En ymmärrä, miksi pitäisi ruveta sen enempää utelemaan. Eihän kukaan normaali ihminen utele lasten hankkimisestakaan.

Yhden velan tiedän, joka ei voi sietää lapsia silmissään. On myös sitä mieltä, ettei kenenkään muun tulisi missään tilanteessa hankkia lapsia ja esim. työkavereiden lapset tuntuvat häiritsevän kohtuuttomasti hänen elämäänsä. Valitti jo raskausaikana typeristä valinnoista ja korosti sitä että hän on oikeassa, koska HÄN ei halua niin miksi muut sitten... On kyllä muutenkin ihan hirveä törkimys naiseksi...

Vierailija
27/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon kyselijöille vain etten halua lapsia, vaikkakin tuollaiset utelut ovat mielestäni epäasiallisia enkä pidä niistä. Onneksi aika harvoin on kyselty mitään. Lapsettomuuskyselyjä monin verroin ärsyttävämpää on kaikenlaiset neuvojat jotka omasta mielestään tietää että 'kyllä se mieli muuttuu' ja ' sinäkin vielä joku päivä hankit lapsia'. Nykyään kun olen 40+ niin saan olla aika rauhassa, tosin vieläkin joskus löytyy niitä joiden mukaan ' vielä ei ole liian myöhäistä' argh. Tämmöisille jankkaajille saatan piruuttani sanoa että onhan mulla lapsi, meidän 'Atte' (koira, nimi muutettu).

Vierailija
28/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon vain että en halua. Ihmettelen että joku kyselee tuollaista, mutta kyselläänhän sitä omituisempiakin. Ei mulla ole siihen muita selityksiä tai syitä. Kun ei halua niin ei halua. En halua myöskään tatuointeja, en kotieläimiä enkä autoa. Ihan vain koska en halua.

Vierailija
29/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Minä. En koskaan ole halunnu lapsia. Tarviiko sen enempää syytä??

Miksi pitäisi tehdä lapsia jos ei halua?? Pitäisikö vielä kysyä asiasta?

Vierailija
30/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini. Ei vaan pidä lapsista, ei tule heidän kanssaan juttuun ja viihtyy hyvin yksin. Käyttää tuplaehkäisyä miehien vastustelusta huolimatta, jopa suhteessa.

Sietää minun lapsiani, koska olemme olleet lähes 10v ystäviä, muttei ota heihin kontaktia.

Minäkin tulen toimeen kavereideni lasten kanssa, mutta en ota heihin kontaktia tai vietä vapaaehtoisesti aikaa heidän kanssaan. Eivät kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat pidä lapsista, ja vähän alkaa kyllästyttääkin se, että pitäisi olla vakuuttelemassa omaa lapsirakkauttaan, vaikka ei omia haluakaan... -4

Vierailija
31/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni vaimoineen. Asiasta ei ole sen syvällisemmin keskusteltu, veljeni joskus asiasta kertoi kun olimme kahden kesken. Veljen vaimon kanssa en ole asiasta jutellut. Pitävät lapsista ja etenkin nykyään kun meidän lapset ovat jo 15 ja 17 vuotiaat, ovat paljon tekemisissä heidän kanssaan. Asia ei minulle kuulu, kunnioitan heidän päätöstään.

Vierailija
32/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko. Syyt:

- Ei ole suurta halua omaan lapseen. Eikä halua tehdä sitä "varmuuden vuoksi ettei kaduta"

- Oma aika jää kokonaan pois

- Vauva-aika on raskasta. Vastuu vanhempana on periaatteessa koko elämän. 

Vierailija
33/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko, no hänellä ei ole miestäkään ja on vielä nuori, joten en tiedä jääkö lapsettomaksi, mutta hän on kyllä aika erikoinen persoona, joten voi siinä mielessä olla että hänestä ei ole äidiksi.

Toinen on sellainen joka nuorena uskoi että "saa" miehen ja lapsen, mutta kun ei sitten miestä rinnalle ilmaantunut, alkoi hän puhua ettei lapsia haluakaan, nyt on ihan kovanluokan vela.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi