Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet jos huomaat että jollekin raha on kaikki kaikessa?

Vierailija
15.05.2016 |

En tarkoita mitään rikkauksilla kehuskelua mutta sellaista, että raha on hyvin, jopa poikkeuksellisen tärkeä asia hänelle. Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vältellä kaikkia rahaan liittyviä tilanteita hänen kanssaan ettei vaan luule että yritän hyötyä hänestä.

Vierailija
2/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Miksi suna kiinnostaa ylipäätään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet elämässään hyvin menestyneet ihmiset ovat juuri tuollaisia. Ei herätä sen kummempia ajatuksia kuin ehkä jossain määrin ihailua ja halua kysyä bisnesvinkkejä.

Vierailija
4/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän vältellä kaikkia rahaan liittyviä tilanteita hänen kanssaan ettei vaan luule että yritän hyötyä hänestä.

Missä kohti sanottiin että on rikas hlö kyseessä?ehkä on vasta tavoittelemassa rikkauksia?

Vierailija
5/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ja säälittää, surullinen tapaus. Ruikuttaa sitten vanhana/sairaana/yksin jääneenä kuinka olis pitänyt tajuta mikä on oikeasti tärkeää, hohhoijaa...

Vierailija
6/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että oho, siinäpä kanssani samantapainen henkilö. Saan suurta mielihyvää ja turvallisuutta omistamisesta.

Vierailija
7/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää ja säälittää, surullinen tapaus. Ruikuttaa sitten vanhana/sairaana/yksin jääneenä kuinka olis pitänyt tajuta mikä on oikeasti tärkeää, hohhoijaa...

Taas tämä vastakkainasettelu ja stereotypia-ajattelu. Eihän se että raha on tärkeää sulje pois sitä ettei pidä läheisiään tärkeinä. Rakkautta voi mm. osoittaa siten että auttaa läheisiään taloudellisesti ja painotus lyhenteessä mm. ettei tuohonkin takerruta.

Vierailija
8/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että koska sä ajattelet ja tunnet tietyllä tavalla, jokaisen muunkin pitää tuntea tietyllä tavalla? Olisi aika jo oppia, että ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
9/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että oho, siinäpä kanssani samantapainen henkilö. Saan suurta mielihyvää ja turvallisuutta omistamisesta.

Minulle raha tuo ennenkaikkea turvallisuuden tunteen, riippumattomuus muusta ja sitä ihanaa tunnetta että kun tarvitsee jotain voi mennä ja ostaa sen ilman että tarvitsee miettiä onko varaa vai ei. Raha tuo itsevarmuutta.

Vierailija
10/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä vastakkainasettelu ja stereotypia-ajattelu. Eihän se että raha on tärkeää sulje pois sitä ettei pidä läheisiään tärkeinä. Rakkautta voi mm. osoittaa siten että auttaa läheisiään taloudellisesti ja painotus lyhenteessä mm. ettei tuohonkin takerruta.

Henkilö, jolle raha on tärkeää voi osoittaa rakkautta ihan samalla tavoin kuin köyhäkin henkilö. Esim. kuuntelemalla, olemalla läsnä tarvittaessa ym. Ei siihen mitään lahjoja tarvita. Jospa nyt vain unohdettaisiin se rahan vaikutus (ts. kateus) ihmissuhteista ihan kokonaan.

Vierailija
11/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha ja omistaminen valtaavat ihmisen mielen, ei sellaisen henkilön seura kiinnosta minua vähääkään.

Valitettavasti tuollaisille henkilöille eivät ihmisssuhteet merkitse samaa kuin minulle, joten en koe haluavani sellaisia lähipiiriini. Toisaalta minun seurani ei tuollaista ihmistä edes kiinnosta, koska en ole hyödynnettävissä.

Vierailija
12/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tyhmii huonoi ja rumii ja niitten arvot on vitun masentavii. Piste. Tyydyttikö ap:tä?

Vierailija
13/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tämän vuoksi kannattaa salata hyvä asemansa ja esittää köyhää.

Vierailija
14/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin ☺

Vierailija
15/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä siitä pitäisi ajatella? Yks tykkää rahasta, toinen Jeesuksesta, kolmas jääkiekosta jne. 

Vierailija
16/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raha ja omistaminen valtaavat ihmisen mielen, ei sellaisen henkilön seura kiinnosta minua vähääkään.

Valitettavasti tuollaisille henkilöille eivät ihmisssuhteet merkitse samaa kuin minulle, joten en koe haluavani sellaisia lähipiiriini. Toisaalta minun seurani ei tuollaista ihmistä edes kiinnosta, koska en ole hyödynnettävissä.

Aikamoinen luokittelu. Minulla on kaksi läheistä ihmistä, jotka yrittävät aina hyötyä muista eri keinoin. Molemmat ovat huonotuloisia ja ei-raha-ihmisiä. En silti luokittele kaikkia huonotuloisia hyötyjiksi.

Sinänsä kyllä mielenkiintoista psykologisesti, miten ihmiset tapaavat itse huomaamattaan vahvistaa ja uudelleenluoda vanhoja yhteiskuntaluokkakäsityksiä.

Vierailija
17/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissäni nämä aloittajan mainitsemat ihmiset ovat usein lähtöisin pienituloisista ellei jopa köyhistä perheistä. Sisaruksia on ollut monella enemmän kuin suomalaisilla keskimäärin. En tiedä, ehkä he koittaavat paikata jotain lapsuudessaan kokematta jäänyttä tai ainakin haluavat tarjota omille lapsilleen enemmän kuin mitä itse saivat. Varakkaammista perheistä lähtöisin oleville raha on useimmiten vain väline, jolla turvataan mahdollisia tapahtumia tulevaisuudessa. Vähän niinkuin kotivakuutus. Totutusta elintasosta sitten riippuu, paljonko hynää pitää olla nk pahan päivän varalle.

Vierailija
18/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissäni pakkomielteisimmin rahaan suhtautuu ihminen, joka on hirveän katkera kaikille muille, jotka menestyvät häntä paremmin. Ei siis ole se tuttavapiirin rikkain, ei kyllä köyhinkään, mutta se, joka aina haukkuu itseään varakkaampia siitä, miten rahanahneita nämä ovat. Oikeasti varakkaat eivät rahasta puhu lainkaan, eikä valintoja tarvitse tehdä rahaan perustuen, joten heille rahan merkitys elämässä on vähäisin.

Vierailija
19/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissäni nämä aloittajan mainitsemat ihmiset ovat usein lähtöisin pienituloisista ellei jopa köyhistä perheistä. Sisaruksia on ollut monella enemmän kuin suomalaisilla keskimäärin. En tiedä, ehkä he koittaavat paikata jotain lapsuudessaan kokematta jäänyttä tai ainakin haluavat tarjota omille lapsilleen enemmän kuin mitä itse saivat. Varakkaammista perheistä lähtöisin oleville raha on useimmiten vain väline, jolla turvataan mahdollisia tapahtumia tulevaisuudessa. Vähän niinkuin kotivakuutus. Totutusta elintasosta sitten riippuu, paljonko hynää pitää olla nk pahan päivän varalle.

Tunnistin itseni tästä. Olen moniongelmaisesta alkkiskodista ja raha on mulle enndn kaikkea turvallisuutta lisäävä tekijä. Ja tosiaan haluan että lapseni saavat sitä mitä mulla ei ollut lapsena, rakastavan kodin ja taloudellisesti hyvät olosuhteet.

Vierailija
20/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi? :O