Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet jos huomaat että jollekin raha on kaikki kaikessa?

Vierailija
15.05.2016 |

En tarkoita mitään rikkauksilla kehuskelua mutta sellaista, että raha on hyvin, jopa poikkeuksellisen tärkeä asia hänelle. Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihminen jolle raha on tärkeää. Se että on rahaa tilillä, tuo mulle turvallisuutta. Isoja rahoja mulla ei ole, muutamia tuhansia vain, mutta on ihana tunne että tietää, että jos joku kodinkone hajoaa, se ei ole katastrofi. Mieheni taas pistää kaiken rahan menemään heti, hänelle 100 euroakin säästötilillä on paljon eikä hän voi ymmärtää miksi minä jemmaan rahoja tilillä. En kuitenkaan ikinä halua hyötyä kenestäkään. Enkä minä rahoja ikuisesti tilillä makuuta, mutta tällä hetkellä ei vaan ole mitään pakollista ostettavaa.

Vierailija
42/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää ja säälittää, surullinen tapaus. Ruikuttaa sitten vanhana/sairaana/yksin jääneenä kuinka olis pitänyt tajuta mikä on oikeasti tärkeää, hohhoijaa...

Ja juuri tämän vuoksi kannattaa salata hyvä asemansa ja esittää köyhää.

Siis miksi? :O

Siksi että ihmiset suhtautuvat sinuun eri tavoin riippuen tilanteestasi. Ihan oikeasti.

Millä lailla "eri tavoin"? Ja etkö ole sen ansainnut, jos olet kerran rikas (tai minä olisin?) Miksi on oikein huijata, että minäpäs olenkin köyhä, välittäkää minusta please, mutta ei ole yleensäottaen oikein esittää muuta kuin on? Miksi se tuossa kun rikkaan pitäisi hyötyä nkin ok?

Hyötyä? Ole sitä mieltä, mitä olet. Itse en näe syytä sille, että rikkaan tai rikkaaksi pyrkivät tms. pitäisi kärsiä  kateudesta ja antaa tilanteen muuttaa ihmissuhteitaan. Kysehän on vain siitä, että muut eivät tekisi aiheetta mielessään sellaisia luokitteluja, jotka eivät pidä paikkaansa. Siis tyyliin: varallisuutta haluavav = automaattisesti ahne, kylmä ja paha.

Siis haluatko sinä todella pitää lähipiirissäsi noin ajattelevia ihmisiä? Miksi ihmeessä? Mä en ainakaan haluaisi. Kamalia. Ovat sinusta tuota mieltä (jos tietäisivät) ja sinusta kivoja kavereita? Miten ne voi olla tuolla mielipiteellä kivoja? Joko omassa mielipiteessäsi on vikaa ja he ovatkin oikeassa tai heidän mielipiteessään on vikaa ja sinä olet oikeassa. Niin mikset silloin voi sanoa sitä heille? Opettaa hiukan, että "kuulkaas nyt vitun ahdasmieliset nuijat siinä ei ole mitään pahaa jos haluan vaurastua. Miksei voi tehdä niin? Miksi pitää Suomessa aina vittu mennä kyykkyyn, että varmaan se on minussa vika kun nuo ajattelee niin ja nyyh nyyh.

Monesti kyse ei ole halusta vaan pakosta. Jos nämä henkilöt ovat esimerkiksi naapureita, työtovereita tai sukulaisia, on monesti käytännön syistä välttämätöntä ylläpitää edes jonkinlaisia sosiaalisia suhteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi kannattaa salata hyvä asemansa ja esittää köyhää? :O Että muut ihmiset välittäisivät sinusta enemmän, vai? Miksi ne muut hylkäisivät varakkaan?

Lue tämä koko ketju. Monet pitävät rahan tavoittelua ja ihmissuhteita toisensa poissulkevina asioina. Olen nähnyt senkin, että ammattikoulukavereitteni suhtautuminen minuun muuttui totaalisesti, kun pääsin yliopistoon. Ihmiset tekevät näitä luokitteluja...

Niin siis tarkoitatko, että rahan tavoitteluhalu kannattaa piilottaa? No siinä olen samaa mieltä. Mutta se, jos jo on varakas niin tuntuu hassulta, että pitäisi piilottaa, koska joku luulee, ettet voisi olla humaani... Siinähän luulee.

Aina kun on rahaa liikenteessä, joku yrittää hyötyä. Muodossa tai toisessa. Piilee totuus sanonnassa, kellä onni on, se onnen kätkeköön.

Vierailija
44/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hijattain tuttavapiirin jäsen suuttui minulle, koska minun ei ole pakko käydä töissä. Minkäs niille perinnöille ja perheen rahoille voi? Kateus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
45/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi kannattaa salata hyvä asemansa ja esittää köyhää? :O Että muut ihmiset välittäisivät sinusta enemmän, vai? Miksi ne muut hylkäisivät varakkaan?

Lue tämä koko ketju. Monet pitävät rahan tavoittelua ja ihmissuhteita toisensa poissulkevina asioina. Olen nähnyt senkin, että ammattikoulukavereitteni suhtautuminen minuun muuttui totaalisesti, kun pääsin yliopistoon. Ihmiset tekevät näitä luokitteluja...

Niin siis tarkoitatko, että rahan tavoitteluhalu kannattaa piilottaa? No siinä olen samaa mieltä. Mutta se, jos jo on varakas niin tuntuu hassulta, että pitäisi piilottaa, koska joku luulee, ettet voisi olla humaani... Siinähän luulee.

Aina kun on rahaa liikenteessä, joku yrittää hyötyä. Muodossa tai toisessa. Piilee totuus sanonnassa, kellä onni on, se onnen kätkeköön.

Ei kyllä pidä paikkaansa. Joidenkin kohdalla, mutta on ihmisiä, jotka eivät todellakaan koita hyötyä toisen varallisuudesta mitenkään. Ja heitä on aika paljon. Heillä on asiat (monesti ei-materialiset) elämässä niin hyvin, ettei tarvitse ruveta yrittämään hyötyä kenestäkään rahallisesti. Eri asia on jos yrität ostaa hyväksyjiä tai hyväksyntää rahalla niin silloin löydät varmasti ihmisiä, jotka ottavat rahat, mutta eivät anna mitään vastineeksi.

Itse en koskaan koita ostaa rahalla ketään eikä kukaan ole koittanut hyötyä rahoistani. Kun en vain yksinkertaisesti anna heidän tehdä niin. Tietenkään.

Vierailija
46/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä tässä ketjussa olevista oikein siis, että mummoa auttava serkku saa isomman perinnön kuin ne, joita mummo ei niin välitä ottaa auttamaan tai jotka eivät voi auttaa mummoa etäisyyksien vuoksi? Eikö olisi reilumpaa erottaa raha auttamisesta ja antaa perintöä kaikille yhtä paljon (ja antaa auttamisesta erillinen kohtuullinen korvaus)?

Vierailija
47/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis

serkku = lapsenlapsi

Vierailija
48/51 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauraus tekee ihmisen itsekkääksi ja köyhyys tyhmäksi

"Oletko miettinyt, miten raha voi muuttaa ihmisen persoonallisuutta?

Tässä jutussa kerromme, kuinka vaurastuminen ja köyhtyminen

vaikuttavat mieleen."

"Piffin Monopoli-tutkimukseen osallistui yli 200 ihmistä.

Kolikonheitto määräsi kumpi pelaaja sai rahakkaamman roolin.

Pelaajat eivät tienneet, mitä tutkittiin, mutta huomasivat nopeasti

pelin epäreilun asetelman.

Mitä sitten tapahtui?

Pelaajat, joilla oli enemmän rahaa ja mahdollisuuksia pelissä,

alkoivat käyttäytyä yllättävällä tavalla
."

artikkeliin http://www.hs.fi/raha/a1420171671692

nallevalruus alapeukuttanut :DD

Vierailija
49/51 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttavapiirissä tämmöinen nuori naisihminen. On aina mielinkielin kun baarissa joku tarjoaa hänelle juomat tai ruuat. Suutahtaa aina kun joku kieltäytyy tarjoamasta lisää ja masentuu loppuillaksi ja valittaa kun meni taas rahaa vaikka hän ei ole mikään tiukilla elävä

Vierailija
50/51 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissäni nämä aloittajan mainitsemat ihmiset ovat usein lähtöisin pienituloisista ellei jopa köyhistä perheistä. Sisaruksia on ollut monella enemmän kuin suomalaisilla keskimäärin. En tiedä, ehkä he koittaavat paikata jotain lapsuudessaan kokematta jäänyttä tai ainakin haluavat tarjota omille lapsilleen enemmän kuin mitä itse saivat. Varakkaammista perheistä lähtöisin oleville raha on useimmiten vain väline, jolla turvataan mahdollisia tapahtumia tulevaisuudessa. Vähän niinkuin kotivakuutus. Totutusta elintasosta sitten riippuu, paljonko hynää pitää olla nk pahan päivän varalle.

No itselläni on täysin päinvastaiset kokemukset, että juuri ne rikkaista perheistä olevat puhuu pelkästään rahasta ja ovat helvetin pihejä ja itsekkäitä.

Vierailija
51/51 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hijattain tuttavapiirin jäsen suuttui minulle, koska minun ei ole pakko käydä töissä. Minkäs niille perinnöille ja perheen rahoille voi? Kateus vie kalatkin vedestä.

Juuri tuon takia perintöveron pitäisi olla 100% että moinen kommunistinen vapaamatkustus saataisiin kitkettyä.