Mitä ajattelet sinkusta, joka laittaa kaikki rahansa matkusteluun?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää tuhlata rahat johonkin mistä ei jää mitään pysyvää
(tiedän, tähän tulee paljon alapeukkuja)
Nimenomaan ON pysyvää: kukaan ei voi ottaa niitä kokemuksia ja elämyksiä pois. Talot, autot, hienot urat ja puolisot voidaan viedä pois.
Ihan samalla tavalla jää muisto talosta tai hienosta urasta. Mitä eroa siinä on? Muisto kuin muisto. Ethän sinäkään matkustaessasi sinne maahan pysyvästi jää.
Olen sitä mieltä että matkustelu antaa kovin vähän suhteessa siihen suureen rahamäärään joka kuluu lyhyessä ajassa. No muistoja jää mutta nekin ovat hiukan yliarvostettuja.
Suhtautumiseni riippuu ihan siitä, mitä tarkoitetaan "kaikella rahalla" eli normaali elämään kuluvan rahan ylijäävää osuutta vai pitääkö normaalista elämästä pihistellä kohtuuttomasti matkailun vuoksi.
Mikäli henkilö maksaa normaalit kulunsa, niin tehköön jokainen lopuilla rahoilla mitä haluaa ja ajattelen vain, että ko.henkilö tykkää matkustella.
Mikäli taas henkilö jatkuvasti nillittää jokaisesta eurosta, ei voi ostaa ruokaa, ei lämmittää taloa jne jne jotta pääsee matkalle, en oikein jaksa kuunnella juttuja/ymmärtää ko. henkilöä ja hakeudun muuhun seuraan.
Itse tein samaa mutta lopetin kun tuli käytyä useammissa köyhemmissä maissa. Ei vaikuttanut siltä, että siellä tilanne juusri pällistetystäni paremmaksi muuttui ja rahatkin turismistä pääosin kulkeutuvat niiden harvojen hyväosaisten taskuihin. Eli lähinnä sen tiedostaminen, että minä tuhlaan turhanpäiväiseen tonttuiluun rahoja , jotka voisivat mullistaa monien ahkerien pitkää päivää tekevien ihmisten elämän, joilla ei ole käytännössä mitään mahdollisuuksia parantaa tilannettaan.
En siis halua kohdata tuota äärimmäistä epäoikeudenmukaisuutta silmästä silmään ja koska silloin todella tunnen miten paska ja etuoikeutettu ihminen olen, enkä silti tee asian parantamiseksi mitään. Aika harva turisti tekee mitään muuta kun tankkaa omaa kokemuspankkiaan ja elelee leveästi toisten ahdingon ympäröimänä. Tämä siis koskien kehitysmaa matkailua. Tähän nyt lisättäköön se, että aina löytyy naisia joita raha vetää puoleensa ja naisille tuo "ei" sanan tarjoilu on usein lähes mahdotonta jos yökyläilyistä on kysymys. Eli ajattelin sitten ihan vaan pysyä näissä omissa piireissä ja naida jonkun paikallisen pihtarin, jolta salaa voin sitten suihkussa tumputella. Sen vielä moraalinen selkäranka ja omatunto kestää. Ihan omantunnon mukaanhan on hyvä elää, koska itseään ei voi paeta ja muistot pysyvät usein hautaan asti.
Teen juuri noin. Olen 33-vuotias sinkku. En omista autoa, asun vuokralla, vieläpä kimppakämpässä. En aio hankkia lapsia enkä omistusasuntoa. Lomailen paljon. Pistän kuussa säästöön 500€ eläkepäiviä varten, siihen päälle eläke. Muutan sitten ulkomaille, johonkin kohtuullisen hintatason maahan. Että ihan hyvää elämää tässä vietetään. Eläkevuodet on turvattu ja nyt pidetään hauskaa!
Minäkin ajattelin joskus vielä matkustella. Siis sitten, kun kokoontaitettavat retkisängyt ovat niin kompaktin kokoisia, että ne voi viedä matkalaukussa ulkomaille, ettei siis tartte lutikoiden syötävänä lomaansa pilata.
On meinaan kuultu kauhutarinoita siitä, kuinka matkaillessa on sukulaiset laittaneet hotellihuoneeseen yön ajaksi valot päälle ja jono lutikoita on marssinut lattian poikki pimeänä olleeseen kylppäriin. :(
En mitään.
Niin minäkin tein.