Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alkaa hermot mennä! Kertokaa mikä tähän issiasvaivaan auttaa!

Vierailija
14.05.2016 |

Välillä lähtee jalat alta. No vielä ei sentään tule pissat housuun. Lääkäri sanoi että päivystykseen heti kun tulee pissat housuun. Ihan kamalaa kipua! Sain panadolia mutta ei se auta. :(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä missään nimessä venyttele kunnolla. Ainoastaan tietyillä liikkeillä; makaan lattialle ja tennispallo kipeimpään kohtaan, toinen liike lattialla maaten ja jalat esim sohvalle niin että niissä on 90 asteen kulma. Ja asennoissa olla vaikka vartti kerrallaan. Älä käytä tasapohjaisia kenkiä, pahentaa vaan. Mielellään sellaset missä on muutaman sentin paksummat pohjat kantapäästä.. itsellä auttaa ainoastaan nämä ohjeet. Saikullaki ollut pahimpina hetkinä.

Vierailija
2/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saanut mitään relaksanttia? Mä otin yöksi 1000mg panadolin ja 4mg sirdaludin. Oli ihmeellistä, kun parin päivän kuluessa pystyi kävelemään normaalisti ja sai nukuttua yöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kestänyt? Eipä noihin hermokipuihin parasetamoli (tai ibuprofeeni) tehoa. Iskias on kurja vaiva, mutta paranee useimmiten itsekseen. Aikaa se tietysti vie :(

Sellaista voisi kokeilla, että istuessa työnnät käsillä tuolin reunoista suoraan ylöspäin, "selkärankaa pitkäksi". Tai makaat kyljellä, kipeä puoli ylöspäin ja alemman kyljen alle pieni korotus (tyyny). Näiden liikkeiden ideana on "tehdä tilaa" ärtyneelle hermolle. Niitä voi tehdä aina minuutin pari kerrallaan, vaikka kerran tunnissa. Ei useammin!

Venyttelyjä ei pidä tehdä missään tapauksessa! Niistä hermo vain ärtyy lisää ja pahimmassa tapauksessa vaurioituu.

Lääkärin pitäis kyllä kirjoittaa sulle resepti asianmukaiseen kipulääkkeeseen, siis sellaiseen joka auttaa hermokipuun.

Fysioterapiasta voisi olla apua myös.

Vierailija
4/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilu auttaa. Etenkin vatsojen ja selkien tekeminen. Kun vahvistat lihaksia, niin koko kroppa toimii paremmin eikä tule kipuja.

Mulla on auttanut aivan ihanan hieroja, joka ajan kanssa niksauttelee mua ja säännöllinen liikunta. Bodypump, trx ja kotona tehtävät treenit esim. Kayla Itsines. Ennen kävin paljon spinningissä, mutta se laittoi selkää jumiin ja issias vaivasi usein.

Vierailija
5/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi 400:sta buranaa heti alkuun, muutaman tunnin kuluttua uusi satsi ja sit tarpeen mukaan mennään yhdellä eteenpäin. Reilusti alle kymmeneen nappiin jää kuitenkin. Toimii ainakin mulla.

Vierailija
6/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kestänyt jo yli kuukauden. En saanut kuin 1g panadolia ja ohjeeksi syödä lisäksi buranaa. Sairaslomaa olen saanut aina 2-5 päivää kerrallaan, yhteensä nyt kuukauden. Fysioterapiaan sain lähetteen mutta sinne on pitkät jonot. En saa itsenäisesti liikkua, muuta kuin kävellä. Mutta kun en pysty kävelemään kun jalat lähtee alta. Ostin nike air max -lenkkarit ja nyt olen pelkästään niitä käyttänyt. Ap

Vierailija
7/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankutus ja opiaatit.

Vierailija
8/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita otta pullo kossua, kuulemma rentouttaa.

Vierailija
9/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioon pitäisi saada aika nopeasti kun kyseessä noin akuutti tilanne. Pahimman kivun yli pitäisi olla ihan levossa, eikä tehdä mitään mistä selkä saattaisi ärtyä lisää. Sitten kävelemään kivun sallimissa rajoissa ja kevyttä fysioterapiaa. Kinesioteippauksesta saattaa olla apua, jos sulla on asentoperäistä ongelmaa selässä. Heti jos alkaa satulapaikat puutumaan tai menee ulosteen pidätys, niin päivystykseen.

Vierailija
10/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiropraktikolle tai osteopaatille. Ensiavuksi painat triggerpistettä vaikka tennispallolla käyttäen omaa painoasi hyödyksi. Minulta löysää yleensä jo heti ensimmäisellä pallottelulla.

Vierailija
11/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun porukka ehdottaa jotain lankutusta ja vatsa-/selkäliikkeitä. Iskiaspotilas ei pysty kääntämään edes kylkeä sängyssä, siitä kannattaa lähteä noiden "treeniohjeiden" jakeluideoissa..

Vierailija
12/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiropraktikolle tai osteopaatille. Ensiavuksi painat triggerpistettä vaikka tennispallolla käyttäen omaa painoasi hyödyksi. Minulta löysää yleensä jo heti ensimmäisellä pallottelulla.

Olen kuullut useammankin lääkärin ja fysioterapeutin sanovan, että kiropraktikosta on pidemmän päälle enemmän haittaa kuin hyötyä

Vierailija
13/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan auttaisi, jos kyseessä olisi lihaskipu. Iskias on hermoperäinen ja niitä ei kyllä käydä millään tennispalloilla kipupisteistä noin vaan parantamaan..

Vierailija
14/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene omt- fysioterapeutille. Saat oikeanlaiset ohjeet juuri sinun tapaukseesi sopivat. Voit tehdä paljon hallaa jos toimit väärin ja teet liian rajuja venytyksiä tai liikkeitä.

nimim. kokemusta on revenneen välilevytyrän kanssa kuukausia kituuttaneena

Vierailija
15/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä alaselkä suojattuna ja lämpimänä

Vierailija
16/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti käyn salilla ja kyllä lankutan ja treenaan vatsaa ja selkää. Nyt kuitenkin lääkäri sanoi että salille ei saa mennä, enkä pystyisikään kun sattuu niin paljon! En pysty kunnolla liikkumaankaan kun vihloo pakaraa,lantiota ja selkää. Ja kun se pahimmillaan tuntuu varpaissa saakka. Lihasvoiman se lääkäri testasi ja sanoi että voimaa ja liikkuvuutta niissä lihaksissa on. Hermo vain on pinteessä. Ap

Vierailija
17/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tyyny tai kaksi alustalle ja mene makaamaan niiden päälle niin, että tyynyt ovat alavatsan kohdalla. Eli takapuoli nousee ylöspäin. Liikuttele tyynyt niin, että tuntuu mahdollisimman hyvältä. Tässä asennossa nikamien väliin tulee tilaa ja hermopinne helpottaa, saat lihaksiakin hieman rentoutumaan. Särkylääke+relaksantti auttaa vähän sekä kylmägeeli tai kylmäpakkaus (tosin joillakin lämpö toimii paremmin). Kun pääset kivuista eroon, niin ala vahvistamaan vatsan ja selän lihaksia, ne tukevat rankaa ja voivat ehkäistä vaivan uusiutumista.

Vierailija
18/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankutus ja opiaatit.

Miksi alapeukut? Oma issiakseni ei hellittänyt ennen kuin aloin syömään opiaattipohjaisia kipulääkkeitä ja niiden avulla pystyin aloittamaan lankutuksen joka vahvisti selkä ja vatsalihaksia. Nopeasti pystyin jättämään kaikki lääkkeet ja lisäämään kutoilua entisestään.

Vierailija
19/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi 400:sta buranaa heti alkuun, muutaman tunnin kuluttua uusi satsi ja sit tarpeen mukaan mennään yhdellä eteenpäin. Reilusti alle kymmeneen nappiin jää kuitenkin. Toimii ainakin mulla.

Miks mua alapeukutetaan? Mä olen jonkun kerran kärsinyt vaivasta todella pitkään, tosin jollain tavalla pystyin kuitenkin liikkumaan. Nyt olen oppinut että vahva kipulääkitys heti alkuvaiheessa auttaa taltuttamaan vaivan. Mulla ainakin vaiva ei tule kuin salama kirkkaalta taivaalta vaan se alkaa pikku hiljaa vaivaamaan ja tässä alkuvaiheessa kun toimii sen saa taltutettua.

Vierailija
20/32 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi