**SYYSKUUN SALAISUUDET viikkoon 27**
Kommentit (26)
Kiva lueskella taas teidän kuulumisia. Kotiin en oo nettiä hommannut vielä, joten töistä kun oon pois, en pääse nettiinkään...
Valitusvirttä... Mä en saa nukuttua ja töissä oon kuin takapuoleen ammuttu karhu (joka on herännyt kesken talviunien) :-(
Kotona on ukolla vähän tukalat oltavat, kun tilanne ei oo siellä oikeastaan parempi... Mä en tiedä mikä mua valvottaa ja olin jo viime viikolla vaivan vuoksi sairaslomalla, kun en enää pysynyt töissä hereillä. Viime yö meni ihan juoksemiseksi ja olin jo kolmeen mennessä ollut viisi kertaa jalkeilla juomassa/vessassa, muuten vaan. Nukahtamis- ja unilääkkeitä en haluaisi ottaa, joten nyt tarvitsen teiltä vinkkejä, kuinka saisin tilanteen edes vähän paremmaksi.
Kotosalla on tullut touhuttua laajennusprojektin ja kuistin teon kimpussa. Lapion varressa oon heilunut sen mukaan, kuin kunto antaa myöden ja huonekaluja on tullut taas siirreltyä paikasta a, paikkaan b. Pieni pesänrakennusvietti, tai jotain ;-)
Sokereita mittailen edelleen kotona, kun muistan ja 14.7 äitiyspolilla sitten katsastavat tilanteen.
Sf-mitta menee ylärajalla ja äitiyspolilla sitten tästäkin syystä kai tutkivat Pähkinän kokoa. Saan kai sitten vielä rv:lle 35 kolmannen ajan juuri tähän kasvu seurantaan.
Ahdistaa jo ajatuskin isosta lapsesta, mutta ei kai niistä yksikään oo masuun jäänyt koskaan kenelläkään... Serkun avokki synnytti "pienen" pojan (5400g ja 56cm) ihan alateitse ja se on mua pienempi fyysisltä mitoiltaan ja mahtoiko painaa juuri 50kg, kun alkoi poikaa odottaa... Tällä mä itseäni lohdutan ja psyykkaan tulevaa koitosta varten...
Jostain syystä, kun nukun kyljellä, lonkasta alaspäin lähtee viheliäinen kipu, joka menee kylkeä kääntämällä ohi pienen ajan päästä. Mahtaako olla hermoperäistä?
Anteeksi tämä pitkä valitus (helpotti kummasti) ja hyviä vointeja taas tasaisesti kaikille :)
T: Mirrel ja Pähkinä 27+6 (kai...)
eilen oli neuvola. sf- oli 27,5 (eri mittaaja) ja alaspäin on kovasti tytön suunta :) vielä ei ole painanut päätään kiinni, minkä esikoinen teki jo näillä rv. hb oli laskenut 130-119 ja nyt aloitin obsidanin. paino oli noussut 4vk/800g ja rr oli taas koholla. ensiviikolla menen uudestaan mittauttamaan, ettei myrkytystä enteile.. en kuitenkaan itse jaksa uskoa mitään sellaista, kun pissakin on puhdasta eikä voinnissa ole mitään. tuo esikoinen nostattaa noita paineita ;)
meillä esikoinen siirtyi tavalliseen sänkyyn 1v.3kk ja hyvin sujui. ei yhtään kaivannut pinnistä, joka jäi yläkerran aulaan. nyt on kannettu vaatekaappiin odottamaan vauvaa :) huoneen vaihtokaan ei tehnyt nyt pahaa, vaikka aina herättyään kipittääkin vanhaan huoneeseensa. (tai sitten vauvalle varatut kamppeet ja pehmot kiinnostavat).
minä olen pyörittänyt jo koneessa vauvapyykkiä :) edessä olisi sellaiset 3-4 koneellista, joten aikaa vie kun ne kaikki saa pestyä ja silitettyä :) teen pikkuhiljaa jatkuen :) kuten sitä huonettakin.. mikä on nyt siis valmis. viimeisinä viikkoina sitten vain lepäillen vauvalehtien kera ja pyöritän tätä tavallista arkea.
äitiyslomakin alkaa nyt sitten loppukuusta!
cec 30+3
Tänä aamuna oli sokerirasitus ja niinhän siinä kävi että raskausajan diabetes-diagnoosihan sieltä mulle paukahti. Paastoarvo oli koholla, mutta sokerilitkun juomisen jälkeen tunnin ja kahden tunnin arvot oli molemmat viitearvojen alle.
Nyt sitten pitäisi noita arvoja mittailla kotona ja seurailla vähän syömisiä. Täytyy sanoa että ottaa päähän, vaikka ei kai se maailma tähän kuitenkaan kaadu.
Sunnuntaina jouduin käymään päivystyksessä, kun tuli sellaista veristä vuotoa hieman. Lääkäri ei osannut sanoa mistä johtuu, mutta käsky tuli ottaa muutama päivä hyvin rauhallisesti ja hiljentää tahtia muutenkin. Kiva. Sitähän mulle on sanottu jo alkuraskaudesta lähtien, niin että mistä tässä enää muka voi hiljentää. Ehkä niin että makoilen vaan kotona sohvalla, enkä evääni lotkauta.
Kuitenkin supistelujen takia olen jo joutunut jättämään kunnolliset kävelylenkit ja kotonakin olen jättänyt raskaimmat hommat väliin.
Jotain positiivista kuitenkin, että vauvan liikkeet tuntuu hyvin ja selvästi ja kohdunsuu on kaikesta huolimatta pysynyt toistaiseksi kiinni. Ja oma fiilis tämän raskauden kanssa on kuitenkin hyvä. :)
Usein, kun vauva potkii, jään oikein tunnustelemaan niitä potkuja, kun tuntuu niin kivalta että siellä massussa tosiaan on joku. :)
No, tässä nyt omaa napaa ihan riittämiin.
Mukavaa jatkoa ja hyviä oloja kaikille. :)
tittamarianne + papu 27+6
Vihdoinkin melko lämmintä!!!...mutta heti kun mies palasi kesälomalta takaisin töihin :(
Just noin tittamarianne!!! samma här...blääh, eli mulle sanottiin viimeviikolla että ois raskausajan diabetes, mulla paastoarv. 3,9, mut litkun juomisen jälkeen tunnin arvo 11,9 ja sitte kahdentunnin taas 4,6 (norm) Sain eilen kotiin mittarin ja aloin heti seurata arvoja ja syömisiä....sitähän se on. Mutta kun mulla vielä niiiin ihmetyttää, kun tuo lapsonen menee alakäyrällä...eli ei ois pelkoa isosta vauvasta,oon nyt taas menossa oyssiin jo toista kerta siihen kasvukontroliin ja tarkistetaan että lapsi jatkaa alakäyrällä kasvua. Jos on hidastunut niin sitten kai tehdään jo jotain suunnitelmia, milloin ois hyvä syntyä. Ja oma painokin noussut sen mitä aikaisemmissakin raskauksissa... Mutta tuli mulla tosiaan siellä sokerirasituksessa niin huono olo sit just 5min ennen kun se kahdentunnin arvo otettiin että jouduin käymään oksentamassa...huh onneks sitte vasta niin ei mennyt hukkaan koko homma!
Joillaki tääl vihloi jalkaa?! Mulla on sisä reidessä ihan nivusesta asti pientä suonikohjua, jonka huomaan vihlovan tai pakottavan jalkaa, ja sit taas selänpuolelta välillä iskiashermo ilmoittelee olemassa olosta....juu....tällastahan se loppuaika sit olikin...vielä närästykset päälle...oi oi!
valitusvirttä....Mut nautitaan nyt kesästä!
Onneksi masussa on villiämenoa niin että saa rauhassa olla sen puoleen täälläkin :)
Ja nyt kasvimaata siistimään....!!! Kun kyykkyyn viel pääsee :D
Tuutski ja pikkuruinen viikot ihan hukassa oiskohan tasan29
... Aivan kauhea olo. Se pieni kesäflunsssani meni poskionteloihin ja nyt sitten sairastetaan kunnolla. Vajaan viikon kestänyt päänsärky alkaa olla jo aika rasittava. Toinen tympeä vaiva on tämä huimaus. Aina kun nousen ylös täytyy katsoa, että lähellä on jotain mistä saa kiinni jos oikein pahasti mustenee silmissä. Onneksi tämä on ohimenevää, tänään oli jo vähän parempi olo kuin eilen. Torstaina pitäisi jaksaa töihin. Reilu viikko jäljellä ja sit alkaa vuosiloma ja heti perään äippäloma. Vaikea tajuta, että ollaan jo näin lähellä..
Huomenna mulla on aika äitipolille. Käydään jo läpi sektiota ja kuulostellaan muutenkin vauvan vointia. Kaikki taitaa olla hyvin, kova tyttö on meuhkaamaan. (Etenkin silloin kun yritän itse ruveta unille)
Aurinkoista loppuviikkoa kaikille.
Aamupäivällä paistoi aurinko ja oli lämmintä mut kuinka ollakaan, vettä alkoi taas sataa, tosin nyt näyttäs kirkastuvan..
Joku kirjoitti kyljelleen nukkuessa et alkaa jalkaa koskea, lieneekö se laskimo joka jää puristuksiin ja aiheuttaa sen?
Mulla on samaa vaivaa ja etenkin oikealla kyljellä. Tosin makaan "yli" kyljen vähän, niin silloin ei ala sattua niin nopsaa.
Mulla ei oo juurikaan supistuksia ollut, tänään oli muutama tosi napakka aamulla vaikken tehny oikeestaan mitään.
Muutenkin olo on kyllä ollut tosi hyvä, viikon verran kärsin unettomuudesta, nykyään nukun taas tosi hyvin (kop kop!)
Isäntä eilen taas illalla tuumasi, että sun maha on taas kasvanut :D Huomaa sen kun koittaa pukea samoja vaatteita päälle jotka sopi vielä pari viikkoa sitten, mut enää ei kehtaa kulkea sellaisissa :)
Onko muilla miten tuo petipuuhapuoli?
Mua vähän säälittää toi isäntä kun mulla tekis mieli koko ajan ja isäntä miettii jo kauhuissaan, että nyt viritetään kauheeseen kisakuntoon ja kohta loppuu hommat kuin seinään pidemmäksi ajaksi ;D
Vaunut kävin hakemassa eilen, vaikuttaa hyvältä hankinnalta, toivotaan, että kestää kulutustakin sitten kun on tosi kyseessä.
Värin saa kuulemma sitten käydä vaihtamassa jos "Onni" onkin ulokkeella varustettu kaveri ;)
Auton vaihtokin alkaa olla ajankohtainen..
Oliko täällä jollain Chryslerin Grand Voyageria? Sellaista ollaan vähän katseltu.
Aurinko alkoi paistamaan ja taivas kirkastui sen verran lupaavasti että syöksyn lakanapyykin kanssa pihalle, josko saisi edes muutaman kuivaksi, sisällä kun kestää kuivua ikuisuuden..
Mukavaa viikkoa kaikille!
Marili ja "Onni" 29+0
en ole taas muutamaan viikkoon kirjoitellut.Lukemassa olen kyllä käynyt kuulumisia.Oltiin tosiaan reissussa viikko ja viime torstaina tultiin kotia. Viime perjantaina oli neuvola.Kaikki ok paitsi että sovimme terkan kanssa että menen siihen sokerirasitukseen varmuuden vuoksi.Sijainen oli tällä kertaa ja oli paljon mukavampi kuin tuo oma vaki täti. Pakko mun ei siis ois ollu mennä siihen kokeeseen mutta painoa on tullut vähän likaa mistä saan tietenkin syyttää ihan itseäni.Olen herkutellut ihan sikana ja nuo karkki ja suklaa määrät ei oo enää ollu kohtuullisia.Mutta innokkaana olen nyt terveellisen elämän tavan aloittanut ei tästä muuten mitään tule.En usko että mulla tuota raskausdiabetestä on koska ei ollut viime raskaudessakaan ja painoa mulle tuli kuitenkin 19 kiloa.Nyt näyttäisi menevän taas samaan suuntaan ja en halua enää kuin max 2 kiloa painoa lisää mikä on helpommin sanottu kuin tehty.No jos se auttaisi että lopettaa tuon herkuttelun ihan oman itsensä ja vauvan kannalta.
Olihan taas oma napaista juttua anteeksi...
Mulla on tullut nyt kotona kauhea siivous vimma ja olisi ihana siivota joka kaappi ja laittaa kaikki jo vauvallekkin valmiiksi kasata pinnasängyt yms.Mutta ei ehkä ihan vielä kuitenkaan jos tossa noin kuukauden päästä.
Muilla oli puhetta esikoisen vierottamisesta pinnasängystä.Meillä esikko nukkuin pinniksessä 1v8kk ja vaihto jatkettavaan lastensänkyyn sujui hyvin.Ei tule itse pois sängystä eikä ole vielä tippunutkaan kertaakaan.
Minua hirvittää ennemmin tuo edessä oleva tutin vieroitus.Tutti tytöllä siis käytössä enää päivä ja yöunilla hereillä ollessa ei syö tuttia.Haluan tutin kuitenkin kokonaan pois ennen kuin vauva syntyy.Ja toinen ongelma olisi tuo kuivaksi opettaminen.Meillä kun tuota neitiä ei tuon taivaallista kiinnosta tuo potta tai pönttö.Sanoo kyllä välillä kun pissa tai kakka on tullut vaippaan eli kai jotankin sen tiedostaa että sieltä jotain tulee.Joten kysynkin teiltä viisaammilta miten olette vieroittaneet tutista ja kuinka olette saaneet lapsen päivä kuivaksi?
Yö vaipalla ei siis mikään kiire pois.Aateltiin kyllä miehen kanssa että ruvetaan kotona pitämään tytöllä vaan pikkuhousuja ja otetaan matot pois ja suojataan sohva josko se siitä lähtisi etenemään.
Taisi mennä nyt vähän muuhun kuin pelkkään odotukseen nämä meikäläisen jutut:)
No joo toivotan nyt hyviä vointeja kaikkille ja tulen huomenna kertomaan kuinka siellä sokeirasituksessa meni...jännittää:)
Terv:Sweety rv 31+2
Kyllä harmittaa kammeta itsensä töihin tämmöisenä aamuna, kun tulee varmaan tähän mennessä kesän lämpimin päivä...äh...anopin piti tulla meille tyttöä vahtimaan jo 7 aikaan, mutta nukkui pommiin ja ilmaantui vasta 8:lta meille. Olisin päässyt jo kolmelta pois, mutta nyt notkutaan täällä neljään asti... X-( ...
Omaan napaan ei ihmeitä kuulu, vatsa kasvaa ja ei pahempia vaivoja ole. Mitä nyt normaalia närästystä, suonenvetoa ja liitoskipuja sekä välillä aika tiukkoja supistuksia. Mutta muuten suht koht ok....
Neuvola vasta kahden viikon päästä, viime viikolla painoa oli tullut kolmessa viikossa melkein 2,5 kiloa....eli yli 800 g /viikko. Mutta terkka ei sitä kommentoinut mitenkään...kun painoa nyt tullut kokonaisuudessaan 8 kg. Paineet oli aika korkeat 142/92 kahdella mittauksella, mutta ei siitäkään ollut millänsäkään. Mittailen nimittäin joka ilta paineita kotona ja kotimittauksissa tuo alapaine on kyllä pysytellyt siellä 90 alapuolella joka kerta. Eikä olossa ole mitään valittamista...
Sweety20: minkä ikäinen neitonen teillä on? Meidän täytti viime tammikuussa 2 vuotta ja vierotettiin tutista toukokuussa. Ekana leikattiin pää pois ja kun se ei auttanut, niin sitten mie vaan yksi ilta heitti sen roskiin. Pari yötä huusi tutin perään, mutta sitten rauhoittui. Vaipat jätettiin päivällä vappuna, kun oli lämmin ilma ja nopeasti oppi potalle/pöntölle. Tosin välillä vahinkoja sattuu, kun ei aina muista mutta pääsääntöisesti kuiva on päivisin. Yövaippa enää käytössä. Minäkin luulin,että ikinä ei saada pois vaipoista mutta onnistui aika helpostikin.
Ei olisi enää kun tämä ja ensi viikko töitä, mutta houkutus olisi suuri hakea sairaslomaa loppuajaksi. Tuntuu,että lepo tulisi todella tarpeeseen! Enkä ole ollut sairaslomalla kun yhden kolmen päivän pätkän koko raskausajalla...viimeeksi taisin olla lähes joka toinen viikko kotona supistusten takia. Meinasin soittaa tänään neuvolaan ja kysyä,josko kävisin pissan tarkastuttamassa kun vessassa joutuu ravaamaan jatkuvasti ja vähän kipeä alavatsa, jos sitten samalla vaikka nämä 2 pv kirjoittaisi :) ...
Eilen keskusteltiin miehen kanssa,että tosi outoa että meille tulee vauva....jo 11 viikon päästä. Ei tunnu yhtään siltä :D ....tai asia ei ole konkreettinen,ennenkuin se nyytti on sylissä...jännittää...
Mami 29+3
Meillä oli tallilla viikonloppuna kisat ja nyt on edelleen veto ihan pois. Tuli vissiin liikaa touhuttua ja pitkää päivää tehtyä, vauveli jaksoi kyllä menossa mukana ja ei edes supistellut.
Mulle tuli eilen lähete Tayssin äitiyspolille, nyt pitää vaan jatkaa noita mittailuja ja pitää ruokapäiväkirjaa. Nyt noi pistelyt sujuu jo ihan rutiinilla ja kait noi sormenpäät jo niin turtunut touhuun. Mulla vaan noi aamuarvot heittelee ja pahimmillaan huidellut 8.3, viimesen viikon aikana on vain 2 paastoarvoa ollut sallituissa lukemissa. Viimeksi neuvolassa täti jo pelotteli insuliinilla:(
Näköjään kuitenkin kohtalotovereita täältäkin löytyy, olikos se tinttamarianne ja tuuteliluu joilla sama tuomio? Eiköhän tästäkin selvitä vaikka kyllä tämä ainakin mulle on melkoinen paukku.
Huomenna meillä on vuorossa vihdoin se 4-D ultra:) Tulen kertomaan kuulumiset ja näkymiset sitten heti, nyt jännätään, että onko vauva nyt sitten varmasti tyttö.
Vointeja ja jaksamisia kaikille, kelit on nyt ainakin hyvät!
Kimaro 28+4
on päivitelty, että enää heinä- ja elokuu ja sitten elellään jänniä hetkiä milloin tulee lähtö laitokselle ;) ihanan nopeasti menee tämä kesäaika! :) menkoista laskettuna la oli 2.9 ja np-ultran mukaan 6.9 minkä mukaan menen, mutta eipähän nuo päivät sano mitään. tulee sitten kun on valmis ;) mutta kuitenkin viimeistään syyskuun toisella viikolla sitten jo käynnistellään..
sisarusrattaita tässä on katsasteltu netin kautta. pitäisi vain päästä liikkeisiin kokeilemaan.. carenan double swing vauvankopalla varustettuna ja herquleksin twin raptor ovat jäänneet mieleen joskos niistä jompi kumpi olisi meille passelit.. carenat on vaan aika heppoiset ja ohut kankaiset talvikäyttöön ja herquleksit taas sitten kuvista päätelleen liiankin jyhkyt sitten kun tämä vauva on kasvanut isommaksi. niin ja se hinta. herquleksit on sen 500e ja carenat 300e.. toisaalta se ei paina loppupelissä vaan käyttömukavuus niin työntäjälle kuin lapsille.
kantapää törrötellyt taas kyljestäni pitkin päivää ;) ihanan kokoinen patti tulee aina koholle tuohon ihoon.. niin ja eilen oli ensimmäinen hikatus, jonka tunsin. hetken aikaa kesti, ennen kuin tajusin mikä nytkyttää. esikoinen hikkaili jatkuen masussa.. niin ja sellaista naksuntaakin kuului eilen. lonkkanivelet pitävät kuulemma sen äänen, esikoisella oli myös sitä ja synnyttyäänkin naksui aina välillä lonkat. hassua.. :)
meilläkin pitäisi ottaa tutti pois esikoiselta.. ajattelin päät leikata pois ja aloittaa sillä vieroitus. nukkuessa vain käyttää tuttia. hän on nyt sen 1v.5kk.
cec ja typykki 30+4
Perhana, mulla on sama vika Mirrelin kanssa.. En saa nukuttua. Unettomuus alkoi vaivata ihan yllättäin ja tänään jo kävin paniikissa lääkärilläkin sen takia!! (Vaikka unettomia öitä ei nyt niin hirveän montaa olekaan ollut ainakaan putkeen, mut mun mielestä ihan riittävästi..!!) Panikoin sitä, että saan unettomuuskierteen.. Se lääkäri oli sitten ihan jostain syvältä! Ei se mua mitenkään vakavasti ottanut, kun kerroin, että saan vasta ihan aamulla unta (tänäänkin vasta klo 8.30) ja nukun sitten pari tuntia ja herään. Ahdituksissani ravaan juomassa ja vessassa. Ukkokin nukkuu sen takia huonosti. Sitten alan pyörimisen sängyssäni ja juuri kun uni meinaa tulla, tulee joku hemmetin ahdistusneisuuskohtaus ja valveudun.. Sittenpä uni taas katoaa ja alan taas ravata juomassa ja vessassa..! Voi elämä. Se lääkäri vaan tulosti mulle jonkun lippulappusen jostain tietokirjastosta ja sanoi, että näiden neuvojen avulla pitäisi pyrkiä nukkumaan kunnolla.. Just joo.. Olenpa ehkä itsekin lukenut samoja juttuja netistä ja lehdistä.. Ois nyt edes lohduttanut sanomalla, että kyllä tilanne tarvittaessa korjataan vaikka lääkkeillä, jos ei muuten korjaannu tilanne! En tietenkään haluaisi mitään lääkkeitä ruveta popsimaan, koska niiden turvallisuutta ei pystytä takaamaan, mutta olen valmis siihen, jos lääkäri näyttää vihreää valoa ja unettomuus alkaa todellakin pilata loppuraskautta!! Mun pitäisi mennä ensi viikolla takaisin töihin kesälomalta ja mietin jo kauhulla sitä, että miten helkkarissa se onnistuu, jos ei saa nukuttua?!? No ei kai siihen auta kuin saikku. Kyl se lääkäri mulle laittoi lähetteen kilpirauhastestiin, kun itse sitä pyytämällä pyysin.. Haluan sulkea pois sen mahdollisuuden, että unettomuuteen onkin joku fysiologinen syy. Tilasin nyt netistä jonkun rentoutumis (hypnoosi) cd:n, jos sitä kuunnellessa uni salakavalasti hyppäisi silmään ;-) Kerron kyllä, jos toimii!!
Muuten olo on ihan hyvä. Lomalla olo on tehnyt tehtävänsä. Perjantaina meenkin sitten taas neuvolaan, saas nähdä millaiset mitat on tällä kertaa! Ainakin muutama kaveri on kommentoinut mahaani niin, että ei sieltä ainakaan mikään pieni kaveri ole tulossa, jos syyskuulle asti meinaan mahaani vielä kasvatella ;-)
No mut kerronpa vaikka sitten perjantaina iltapäivällä lisää kuulumisia!
Voimia ja jaksamista kaikille mammoille :-)
Pömppänä 29+5
Eilen tuli neuvolassa käytyä. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja vilkkaala päälä masuasukki välillä oli. Sykkeet vaihteli 140 - 160 välillä. Painoa oli tullut aivan tarpeeksi, 500g / viikko. Nyt ollaan painon kanssa aivan samoissa kun esikoisen kanssa näillä viikoilla. Tässä raskaudessa lähtöpaino oli 2 kiloa vähemmän kun ensimmäisen kanssa joten sen verran on tullut painoa enemmän nyt. Painoa on tullut kaiken kaikkiaan 8kg. Hui! Toivottavasti nyt loppuraskauden aikana ei tule enempää kuin se pari kiloa, jonka vauva varmasti vielä kasvaa.
Verenpaine oli hyvä ja hemppa 115. Aloittelin nyt sitten Obsidanin. Sf-mitta oli 28, aivan sama sekin kuin esikoisesta. Ja hiukan keskikäyrän yläpuolella mennään, joten eiköhän tästäkin synny se 4kiloinen jötkäle. Vähän pienempää kyllä toivoisin.
Kateellisena luen muiden valmisteluista. Itse pitäisi vaan pakata minkä kerkiää, sitten siivota molemmissa päissä, uudessa ja vanhassa asunnossa, ja tämän jälkeen saisi sitten muuttotavarat paikalleen. Sitten voisi ehkä ajatella vauvan vaatteiden pesua ja laittoa, mutta aivan varmasti elokuulle menee. Sitten tuleekin isännän selkäleikkaus meidän 4v hääpäivänä :( Yleensä toivoo, että vauva syntyisi ennen la:ta kun loppu on rankkaa, mutta nyt melkein täytyy toivoa jottei kauheasti ajoissa tulisi, että ehtisi mies edes vähän kuntoutua. Pientä stressiä siis tuntuu pukkaavan kaikesta....
Elohelmi ja Pirkko rv 30 + 3
Tervehdys kaikki!
Sokerirasituskoe oli eilen, mutta tuloksia en ole vielä saanut. Uskoisin, että nlatäti soittaa mulle, jos niissä jotain hälyyttävää on. Muutoin on nla 15.7. ja siellä sitten katsotaan. Käsivarren taive sinertää kauniisti, vaikka tosi siististi hoitaja sai verinäytteet samasta kädestä (2 krt vieläpä samasta rei'ästä).
Mulla on sellainen olo, että meidän tyttö on vielä perätilassa. Tokihan hänellä on vielä aikaa ja tilaa kiepsutella ympäri :D saan aika mojovia monotuksia alavatsaan pitkin päivää. Yhtenä iltana nauroimme sängyssä, kun pikkukaverin jalka näkyi aivan selvästi masun pinnalla - on se vaan niin uutta ja ihmeellistä.
Odottelen ä-pakkausta, että pääsisi tutustumaan sisältöön! Ihan muutaman bodyn olen ostanut ja sinne kirpparille pitäisi mennä katselemaan, mutta kun aikaa ei oikein ylimääräistä ole, niin on odotettava loman alkuun, johon on siis vielä reilut 3 viikkoa ***menisipä aika nopeasti***
Töissä on yhtä tuskaisaa kuin ennenkin, en jaksa olla yhtään kiinnostunut mistään. Mun puolesta äippäloma olisi voinut jo alkaa, niin pystyisi keskittymään vauvan tarvikkeisiin ym. Kestovaippoja olen pessyt, jotta saavuttavat imukykynsä ja alustavasti tutustunut niiden käyttöön. Lomalla ehtii sitten enemmän perehtymään.
Hui, kello on jo lähemmäs 22.00 ja huomenna taas ah-niin-ihana työpäivä odottaa, eli nyt suihkun kautta sänkyyn! Aurinkoa viikolle!
Miaea ja masukki 28+2
Soitin aamulla neuvolaan ja kyselin sokerirasituskokeen tuloksia. Aloin miettimään, että kai nlatäti olisi mulle soittanut, jos niissä tuloksissa jotain hälyyttävää olisi ollut. Kävimme arvot läpi, eikä niissä ollut mitään häikkää. Vielä kun säästyisi raskausmyrkytykseltä, niin asiat olisivat hienosti. Mutta eipä hätiköidä, kaikki aikanaan :D
Viime viikolla varasin ajan tutustumiskierrokselle synnärille. Sain tosi hyvää palvelua puhelimessa, on ilo huomata, ettei kaikilla terveydenhoitoalan työntekijöillä ole kiire. Olen aika erikoisessa tilanteessa siinä, että sain valita mihin menen synnyttämään. Sain valita aluesairaalan ja yliopistollisen välillä, valitsin yliopistollisen. Olen ensisynnyttäjä ja haluan "turvata selustani", yliopistollisessa olen hyvissä käsissä (jos kuitenkin jotain sattuu).
Mulla on alkanut vatsa vaivaamaan, eli iltaisin on olo tukala. Ihan kuin olisi kurkkua myöten täynnä ruokaa. Päivisin on sudennälkä ja voisin syödä muutamankin hevosen, mutta illalla ahdistaa. Ehkä tämä johtuu siitä, että kohtu on niin korkealla ja painaa varmaan vatsalaukkuun. Onko teillä muilla tällaisia oireita?
Parin viikon päästä neuvolaan, silloin varmaan käydään läpi synnytysvalmennusjuttuja. Oletteko saaneet jo jotain infoa?
Miaea ja masukki 28+3
Meillä oli tänään se kauan kaivattu 4D-ultra ja kyllä kannatti maksaa, lääkäri tunnin tutkaili vauvelia ja kaikki on paremmin kuin hyvin. Niin ja tyttöhän meille sitten on tulossa, ihan omin silminkin näin värkin:)
Vauva kasvaa hyvin keskikäyrällä ja jos näin mennään niin painoarvio olisi la:na n.3700g. Tosin lääkäri sanoi, että nyt vielä turhan aikaista sanoa mitään, kun tilanteet kerkiää vielä muuttua moneen kertaan. Mutta piti kuitenkin hyvin epätodennäköisenä, että tämä kasvaisi veljensä mittoihin.
Muuten jaksan oikein hyvin, mutta nyt jo jonkin aikaa on oikea lonkka vaivannut. Välillä meinaa jalka lähtee alta, samaa vaivaa oli kyllä edellisessäkin raskaudessa ja muutenkin mulla noi lonkat löysät. Mies jo sanoi, että mitä vanhempi olen, kun olen raskaana niin sitä raihnaisempi, toki siinäkin varmaan perää, mutta en nyt kait kuitenkaan ihan tavattoman vanha ole:)
Nyt ulos hommiin, jaksamisia kaikille!
Kimaro ja Helmi 28+5
tuosta unettomuudesta, että kyllä kuuluu asiaan tässä vaiheessa. ikävää, jos joudut kuitenkin turvautumaan lääkkeisiin asiassa. luonto se vain valmistelee heräilemään pitkin yötä vauvan vuoksi :) mitäs sitten teet, kun vauva syntyy ja sitten vasta valvomista onkin?
Tultiin juuri koko konkkaronkka rannalta ja nyt olo on ihan puhki ja poikki ja onnellisen väsynyt :)
Nyt on se kauan kaivattu 30 viikkoa täynnä! Kahden viikon päästä painokontrolli Naikkarilla ja sitten taas rv 36 ja silloin tod.näk. sovitaan käynnistyspäivä. En malta odottaa! Mutta ihanaa ajatella jotenkin niin, että on nyt tuo (mulle) maaginen rv30 täynnä ja siis enää korkeintaan kahdeksan viikkoa niin meillä on vauva!!
Näin uskon vakaasti ;)
Öisin en oiken saa enää unta, ravaan edes takas ja ei vaan uni meinaa tulla, aamulla kyllä sitten nukuttaisi vaikka kuinka.
Toissapäivänä pesin vauvanvaatteita ja laitoin laatikkoon. Kai tässä vaan täytyy alkaa pikkuhiljaa vähän valmistelemaan.
Koko ajan on vaan tuntunut, että ei nyt vielä, kun aikaa on vielä vaikka kuinka, mutta ehkä kuitenkin täytyy...
Pojat odottavat jo innolla pikkusiskoaan ja juttelevat mahalle ja kokeilevat kun typy siellä potkii. On kyllä 100 kertaa rauhallisempi tapaus kuin yksikään veljistään oli :)
Nimi on jo valmiina ja mielestämme maailman kaunein nimi, kuinkas muutenkaan! Hih!
Ihanaa viikonloppua kaikille!!
Mustaverho ja kaneli 30+0
Onpas täällä ollut hiljaista... itse en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään. Jotenkin olen alkanut taas panikoimaan raskauen onnistumisen suhteen niin kuin alkuraskaudessa. Syytä moisen ei ole kun on kaikki pikkuisella ja itselläni hyvin, mutta jostain syystä vaan alkanut päässä pyöriä kaikkia hulluja ajatuksia.
Uskomatonta, että me porskutellaan jo lähempänä neljänkymmenen viikon loppua kuin alkua. Minä olen ollut viimeiset kolme viikkoa kesäleskenä kun kulta joutui lähteä suorittamaan Saksaan viimeistä tenttiä ja palauttamaan lopputyön. Keskiviikkona taas onni kukoistaa kun tuleva isukki palaa kotiin ja toivottavasti koulusta valmistuneena. On ollut aika rankat kolme viikkoa kun ikävä on painanut koko ajan. Ja kaiken kukkuraksi joudutaan asustella täysin muovitetussa asunnossa kun on julkisivuremontit meneillään... minä astmaatikkona täällä olen ihan henkihieverissä kuumuudeen ja hapettomuuden kanssa, mutta onneksi kolmen viikon päästä päästään muuttamaan!!!! Takaisin minun kotikonnuilleni Espooseen!!!! Jei!
Mutta hyvää päivänjatkoa kaikille syyssisseille.
Skap1983 ja 29+5
myös Pömppänälle siis tsemppiä valvomisen kanssa ja siulle erityisesti toivon ymmärtäväisiä lääkäreitä ja mahdollisuutta vaikka kokeilla jotakin nukahtamislääkettä. Kyllä me keritään valvoa, nyt ois kiva nukkua. :)
T. Arkis
Ihanaa kun tänään ei ole satanut, ehkä se kesä vielä tulee. Ajatelkaas naiset huomenna on jo heinäkuu ja tovin päästä saadaan mekin omat nyytit kainaloon. 4 viikkoa tämän viikon jälkeen pitäisi vielä jaksaa tehdä hommia. Siinä sivussa sitten muuttaa ja laittaa pikkuhiljaa vauvan tarvikkeita ja vaatteita valmiiksi. Pinnasänkykin vietiin tuossa keväällä mummin ja papan luokse, kun vieroitettiin esikoinen siitä. Eikä kyllä ollut helppo homma se, vaikkei pinnasänkyä näkynyt lähelläkään.
Tänään on taas pitkästä aikaa hiukan supistellut, mutta jalka oli parempi. Selkeästi kyllä huomaa, että tuo jalka ärtyy töissä. Jatkuvasti kun joutuu tekemään liikettä edestakaisin, istumaan tuolilla, nousemaan seisomaan ja kävelemään ja taas istumaan, niin se varmasti ärsyttää. Kipu tuntuu lähinnä nivusessa ja vihloo siitä alaspäin sisäreittä pitkin. En tiedä onko kyseessä lihas vai hermokipu, ja liittyykö koko homma edes raskauteen. Toisaalta koskaan aiemmin en kyllä tällaista muista kokeneeniTäytyypi huomenna jutella neuvolassa. Närästys vaivaa entisenlaisesti, joten ei silläkään rintamalla uutta.
Palailen asiaan taas tuonenpana. Hyvää alkavaa viikkoa salaisuuksille!
Elohelmi ja Pirkko 30 + 1 Hui!!!