kukaan ollut malediiveilla? onko siellä tekemistä jos ei sukella?
Ensi joulukuun alussa meinasin lähteä. Matkan pituutta tässä pohdin että riittäisikö 9-10 päivää rentoutumiseen?
Kaksi aikuista lähdössä mutta emme ole urheilullisia sukeltaja-surffareita.
Onko siellä muuta tekemistä yleensä?
Shoppailua en haekaan ne teen tulomatkalla varmaan Dubaissa.
Kukaan viime aikoina käynyt?
Haluaisin kokea ne maisemat ja rannan Ennenkuin ne uppoaa kokonaan.
Kommentit (10)
Snorklaus vesilautailu kanootti, robinson crusoe kokemus, auringonotto, tennis saaresta riippuen, vedessä pullikointi ;)
Snorklaamalla näkee myös kaloja melkoisen hyvin, mm paholaisrauskuja ja valashai on nähty. Snorklausreissut ovat aika leppoisia. Ja jos saaren housereef on hyvä, ei niillekään ole pakko lähteä. Jos snorklauskaan ei nappaa, jäljelle jää kallis löhöloma. Saarilla ei ole juurikaan tekemistä, ja rajansa spassa löhilylläkin on. Kuredu on iso saari ja sieltä todennäköisesti löytyisimuutakin, mutta siinä katoaa osa Malediivien pienten resortien viehätyksestä.
Olen käynyt kahdesti, ihan vaan rentoutumassa; Aurinkoa, uimista, löhöilyä, lukemista, syömistä, hierontoja ja aamutreenit kuntosalilla :)
Jos nähtävyydet tai shoppailu kiinnostaa, niin sitten ei kannata Malediiveille matkustaa. Hienointa siellä on valkoinen hiekka, kirkas ja puhdas meri sekä täydellinen rentoutuminen. Ja tietysti sukellus niille, jotka siitä pitävät.
No ei se Kuredu nyt niin iso ole - ympäri kävelee 45 minuutissa ja jos majoittuu Private pool villassa ja syö Sangussa, niin eipä hirveästi muita ihmisiä edes näe :)
Koot ovat tietysti suhteellisia. Kuredu taitaa olla yksi suurimmista turistisaarista siellä. Malediivien mittapuulla se on iso, mutta aika pieni vaikka Thaimaan kohteisiin verrattuna. Viimeksi olimme saarella, jossa oli alle 40 mökkiä.
Olen käynyt. Saari, jossa yövyimme, oli niin pieni, että sinne mahtui vain hotellihuoneet ja ravintola. Ei mitään muuta.
Kannattaa siis hankkia snorkkeli, uimalasit ja vedenkestävä kamera ja mennä koralliriutan läheisyyteen snorklaamaan. Maailma veden alla on aivan mahtava! Mutta muista, että päiväntasaajalla ollaan ja naama palaa myös snorklauslasit päässä veden alla uidessa (pohja heijastaa).
Suosittelen myös hankkimaan paksupohjaiset kengät, jotta pääset kahlaamaan vedessä (muuten on äkkiä jalat auki terävien korallien (saati sairaaksi tekevien merisiilien) päällä kävellessä... 1 millilitra verta tonnissa vettä houkuttelee hait paikalle).
Äläkä lähde uimaan syvälle, vaan pysyttele ihan rannassa - saarten läheisyydessä on voimakkaita merivirtoja, joista pois uiminen ei ole kovakuntoisellekaan ihan helppo juttu (ui sivuun virrasta, älä vastavirtaan, voimat loppuu ennen kun virran voima).
Ja ennen lähtöä suosittelen kyllä solariumia - minä olen keskiverto suomalaista huomattavasti tummempi ja useasta solariumkerrasta ennen lähtöä ja kovista aurinkosuojakertoimista huolimatta nenä kesi joka päivä ensimmäisten muutamien päivien ajan.
Rentouttavaa reissua!
Lähinnä uitiin ja syötiin. Olimme suunnitelleet melomista ja katamaraamilla (pienellä) menemistä, mutta oli liian kuuma. Illat tanssittiin, kun dj soitti.
Sieltä olisi päässyt jollekin retkelle toisiin saariin, sekä kalastamaan iltaisin.
Saari oli kapea mutta pitkä, fillaroimme.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä uitiin ja syötiin. Olimme suunnitelleet melomista ja katamaraamilla (pienellä) menemistä, mutta oli liian kuuma. Illat tanssittiin, kun dj soitti.
Sieltä olisi päässyt jollekin retkelle toisiin saariin, sekä kalastamaan iltaisin.
Saari oli kapea mutta pitkä, fillaroimme.
Muistatko, minkä nimisellä saarella olit?
Hämmästyttävää kun nyt katsoo semmoisia kohtuuhintaisia kivoja pieniä 3 tähden hotelleja niin liki kaikki on booking-comin mukaan loppuunmyyty - tulevaksi joulukuuksi??
Kyllähän siellä on mahdollista nähdä mm. rauskuja ilman sukeltamistakin. On lasipohjaista laivaa, voi snorklata jne. Jos kiinnostaa maisemat ja ranta, niin mitä siinä sitten? Ne sieltä kyllä löytyvät, on myös hyvää ruokaa. Itse olen käynyt sukellusreissulla enkä jättäisi kohteen sukellusmahdollisuuksia ikinä käyttämättä, ei siihen mitään urheilullisuutta vaadita. Mutta jos ei halua, niin kyllä siitä kalastosta muutenkin pääsee nauttimaan.