Kuka h*lvetti haluaa Dubaihin?
http://08d4739e08702b4fc17c-5dd82975992472a582f77388e57b5a37.r55.cf1.ra…
http://media.emirates247.com/images/2015/12/articles107-802.jpg
http://www.telegraph.co.uk/content/dam/Travel/Destinations/Middle%20Eas…
Ei luontoa, ei nähtävyyksiä. Mitä helvettiä? Itse varmaan saisin pahoja ahdistuskohtauksia tuolla ollessani. Hrrr.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Dubai on uusi Alanya tai Sunny Beach.
WT-väki menee sinne.
Ei.
Roskaväki menee sinne missä on HALPAA.
Ei siis noin kauas, ei todellakaan.
Minä varasin juuri hotellin Dubaista hiihtolomaksi 2017,olin ensimmäisen kerran tänä vuonna samaan aikaan.Olen opiskelija,ja Dubaissa rahaa meni todella vähän-en harrasta bilettämistä muutenkaan,siellä sitä ei ollut tarjolla,ja se mihin raha kului oli kulkeminen ja ruokailut-ja ne olivat edullisia.Metrolla,junalla ja bussilla kulkeminen on hyvin helppoa ja hyvin halpaa,junassa on erikseen vaunut naisille & lapsille. Kaikkialla on siisitä,mihin tahansa julkiseen vessaan voi mennä,eikä siellä ole ikävää yllätystä odottamassa.Ranta oli siistein ja kaunein missä olen ollut (no,en kovin monessa:),mutta lämmin vesi ja alkoholitarjoilun puuttumisen myötä rauhallinen ympäristö edullisine pikkukahviloineen ja ruokapuoteineen oli aivan mahtava.Ilmasto on takuulämmin. Ja viikon lomalla ei yksinkertaisesti ehdi lentää kauemmaksi,tuonne suora lento kestää noin 6 tuntia ja aikaeroa on vain tunti.
Mitään nähtävää siellä ei tosiaan ole,ostoskeskukset kai ovat niitä,ja ne kiersin ihan ihmettelyn ilosta,samoja kauppoja on täälläkin tai ökyliikkeitä joihin en edes uskaltanut mennä. Ja se pakollisten nähtävyyksien puuttuminen oli sitä mitä kaipasin,saatoin hyvällä omallatunnolla viettää aikaa rannalla ja lukea koulukirjoja.
Ekologinen painajainenhan se paikka on,mutta oikeasti suosittelen jos aurinko ja puhtaus on lomalta kaivattuja asioita.
Dubaissa asunut kaverini kertoi että heillä oli ollut jäähdytetty uima-allas.
Taitaa olla kesällä "pikkuisen" lämmin tuollapäin.
Onhan se kieltämättä huvittavaa. Rikkaisiin arabimaihin rahan roudaaminen länsimaalaisen keskiluokan toimesta.
Koska keskiluokka maksaa aina.
Tällä kertaa se maksaa itsensä pommittamisen, pakolaisvyöryt ja muun kivan. Ja useimmat vielä ihmettelevät, et miten minun dubainmatkat mihinkään liittyy, höh.
Ei ota rikkaat arabimaat vastaan uskonvelipakolaisia, ei kitke rikkaat arabimaat ystävänsä USA:n perivihollisten toimia alueillaan. Vasen käsi tekee toista, oikea toista. Sunnat tukeutuu USA:n, shiiat Moskovaan. Kun pakotteet Venäjää vastaan rustattiin, alkoi pakolaisvyöry Eurooppaan. Suomalaiset oikeistolaispiirit veljeilee Venäjän oligarkkien kanssa, jääkiekkoa pelataan ihan noin totta kai, raha ei tunne isänmaata, EU:ta, YK:ta, sillä ei ole periaatteita, eikä selkärankaa, eikä se kuulemma haise. Ei ainakaa joidenkin nokkaan, tai siis tietysti se haisee, ne haistaa rahan Osma bin Ladenin mädäntyneestä persiistä, Saddam Husseinin hirttoköyden solmuista, Hitlerin bunkkerista ja Stalinin korokepohjallisista. Mistä vain sitä saa revittyä.
Ja kuluttaja on samanlainen. Mistä vaan halvalla saa, mitä välii, missä vaan saa tuntea olevansa loooodi ja löhötä uima-altaan reunalla, mitä välii. Pitää kuluttaa, kuluttaa, kuluttaa, jotta talouden rattaat pyörivät ja ihminen on tehnyt täten velvollisuutensa. Osta, osta, mieluiten ylikansallisilta ketjuilta, bulkkitavaraan ja huonoon laatuun ei kannata kiinnittää huomiota, ja nuorethan eivät muusta edes tiedä, ne päästään kouluttamaan vähään tyytyväisiksi kuluttajiksi tabula rasa-periaatteella.
Keskiluokka kauhistelee pakolaisia, pedofiileja ja muita kauheuksia. Ja matkaavat tyytyväisinä Dubaihin ja Thaimaahan (anteeksi Thaimaaseen, tuohon wt-taivaaseen).