Kuka h*lvetti haluaa Dubaihin?
http://08d4739e08702b4fc17c-5dd82975992472a582f77388e57b5a37.r55.cf1.ra…
http://media.emirates247.com/images/2015/12/articles107-802.jpg
http://www.telegraph.co.uk/content/dam/Travel/Destinations/Middle%20Eas…
Ei luontoa, ei nähtävyyksiä. Mitä helvettiä? Itse varmaan saisin pahoja ahdistuskohtauksia tuolla ollessani. Hrrr.
Kommentit (105)
On siellä hiekkarantaa, varmaa auringonpaistetta ja erilainen kulttuuri.
Eikä ole hirveän kaukanakaan. Eiköhän ne perustelut riitä monelle, AP.
Voisiko joku asiallisesti selittää, mikä siinä Dubaissa on niin erityisen pahaa, että siitä jauhetaan palstalla koko ajan? Vai onko tää joku trendi-ilmiö kuten tällä hetkellä myös veganismi- joku keksi että eläinperäiset tuotteet on paha ja nyt sitä rummutetaan päivittäin. Sinänsä hyvä että ollaan tiedostavia jne. mutta olisi mukavaa jos tälläkin levyllä olisi monipuolisempia kappaleita. Vääryydet kun ei ihan heti maailmasta lopu.
Vierailija kirjoitti:
Minä, maailman maista Saudi-arabia nyt sattuu olemaan minun listallani ensi vuonna. Tämä vuonna matkustan Egyptiin ja Tansaniaan.
Nim. 74 valtiota kiertänyt.
Vau! Pääsisipä itsekin katsomaan maailmaa noin paljon :)
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa mennä Dubaihin, koska saavat paljon rahaa kun antavat öljy sheikkien ulostaa päällensä.
Olen käynyt Dubaissa mutta jouduin maksamaan menoni itse. Mistä tuollaista lisätienestiä saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maa on tosiaan jonkinlainen aparyheid-systeemi. Alkuperäisväestö on a-kansalaisia, siirtotyöläiset orjan asemassa. Heille ei makseta luvattuja palkkoja. Passit takavarikoidaan, jotta eivät pääsisi pakenemaan maasta. Kyseessä ei siis ole vapaa sopiminen vaan petos. Valtiovalta ei tähän puutu, koska se pitää oman kansan puolta, ei maahan huijattujen vierastyöläisten. Aika ikävä maine Dubailla mielestäni. En haluaisi yöpyä hotellissa, joka on rakennettu orjatyövoimalla.
Älä yleistä yksittäistapausten perusteella. Dubaissa saa tavallisesti aasialainenkin työntekijä pitää passinsa. Yleistät yksittäisen firman tekemiä väärinkäytöksiä koskemaan koko maata. Noista väärinkäytöksistä tulee sielläkin tuomiot. Dubai tarjoaa todella paljon työtä, mahdollisuuksia sekä korkeampaa elintasoa monista eri maista tuleville muuttajille. Siellä ei makseta hyvin pelkästään eurooppalaisille. Kokemuksesta tiedän.
Dubaissa vierastyöläisen keskiansio on 70 euroa, sillähän voi viettää todellista luksuselämää Dubaissa ja lähettää loput perheelle kotimaahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa mennä Dubaihin, koska saavat paljon rahaa kun antavat öljy sheikkien ulostaa päällensä.
Olen käynyt Dubaissa mutta jouduin maksamaan menoni itse. Mistä tuollaista lisätienestiä saa?
Älä leiki tietämätöntä
Vierailija kirjoitti:
Minä, maailman maista Saudi-arabia nyt sattuu olemaan minun listallani ensi vuonna. Tämä vuonna matkustan Egyptiin ja Tansaniaan.
Miten aiot saada viisumin Saudeihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
googlaa dubai porta potty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maa on tosiaan jonkinlainen aparyheid-systeemi. Alkuperäisväestö on a-kansalaisia, siirtotyöläiset orjan asemassa. Heille ei makseta luvattuja palkkoja. Passit takavarikoidaan, jotta eivät pääsisi pakenemaan maasta. Kyseessä ei siis ole vapaa sopiminen vaan petos. Valtiovalta ei tähän puutu, koska se pitää oman kansan puolta, ei maahan huijattujen vierastyöläisten. Aika ikävä maine Dubailla mielestäni. En haluaisi yöpyä hotellissa, joka on rakennettu orjatyövoimalla.
Älä yleistä yksittäistapausten perusteella. Dubaissa saa tavallisesti aasialainenkin työntekijä pitää passinsa. Yleistät yksittäisen firman tekemiä väärinkäytöksiä koskemaan koko maata. Noista väärinkäytöksistä tulee sielläkin tuomiot. Dubai tarjoaa todella paljon työtä, mahdollisuuksia sekä korkeampaa elintasoa monista eri maista tuleville muuttajille. Siellä ei makseta hyvin pelkästään eurooppalaisille. Kokemuksesta tiedän.
Jep. Amnestyn ja Human Rights Watchin raportit ei paljon paina, kun Dubaissa expat-kuplassa asuneet lansimaiset puhuvat oman kokemuksensa tuomalla varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
*hakee poppareita* Tästähän voi tulla kunnon myrsky.
Et sä viitsis jo vihdoin keksiä jonkun uuden ton mauttoman ja tylsän popparijutun tilalle. Se ei ole ollut hauska enää 15 vuoteen. Kiitos.
No minä vähän ajattelin mennä muutamaksi vuodeksi töihin. Palkka on parempi ja niin on verotuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aiot saada viisumin Saudeihin?
Dubai on mulle maantieteellisesti riittävän lähellä saudeja.
Vierailija kirjoitti:
Sellaset ihmiset mitkä pitäisivät orjia jos se olisi laillista. Just nää glitter WT fuck, pink princess, hashtagg yolo ihmiset. Oksettavat, vastenmieliset, pyrkyrit, wannabe yläluokka sittisontiaiset mitkä nauttivat kun ruoska viuhuu orjan selkään ja repii nahat lihasta.
siis ei jeesus. onko joku oikeesti noin idiootti. :D taitaa vaan köyhää vituttaa
Katkerat ja persaukiset mammat laskevat senttejä päästäkseen bussilla Lidliin, siinä heidän kosketus kotimaan ulkopuoliseen maailmaan. Siis saksalainen salmonellaliha ja halpa kalja. En ole Dubaissa käynyt enkä ole aikeissa mennäkään, mutta koska matkustelen runsaasti muualla, ei minun persettäni kutita ventovieraiden Dubain reissut.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku asiallisesti selittää, mikä siinä Dubaissa on niin erityisen pahaa, että siitä jauhetaan palstalla koko ajan? Vai onko tää joku trendi-ilmiö kuten tällä hetkellä myös veganismi- joku keksi että eläinperäiset tuotteet on paha ja nyt sitä rummutetaan päivittäin. Sinänsä hyvä että ollaan tiedostavia jne. mutta olisi mukavaa jos tälläkin levyllä olisi monipuolisempia kappaleita. Vääryydet kun ei ihan heti maailmasta lopu.
Ihmisoikeudet ensinnäkin, joista tässä ketjussa onkin kerrottu. Lisäksi eritoten naisten oikeudet: esiaviollinen seksi on kielletty, jos sinut raiskataan ---> esiaviollinen seksi ---> vankeusrangaistus.
Toiseksi en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi matkustaa keinotekoiseen aavikon keskelle pikaisesti orjatyövoimalla rakennettuun suurkaupunkiin, jossa paikallisia on n. 20%, kun voisi matkustaa vaikka vaikka New Yorkiin tai Shanghaihin, jossa on oikeasti sitä perinnettä ja kulttuuriakin, joten niistä voi saada jotain irti toisin kuin Dubain kulutushelvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau! Pääsisipä itsekin katsomaan maailmaa noin paljon :)
Matkustaminen on ollut hyvin silmiä avaavaa.
Ei se vääryys tietyissä maissa lopu turistien käymättömyyteen.
Asettaa asiat ihan uuteen perspektiiviin, maailmalla rikkaiden ja köyhien erot on ihan absurdit verrattuna suomeen.
Vielä on paljon nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaset ihmiset mitkä pitäisivät orjia jos se olisi laillista. Just nää glitter WT fuck, pink princess, hashtagg yolo ihmiset. Oksettavat, vastenmieliset, pyrkyrit, wannabe yläluokka sittisontiaiset mitkä nauttivat kun ruoska viuhuu orjan selkään ja repii nahat lihasta.
siis ei jeesus. onko joku oikeesti noin idiootti. :D taitaa vaan köyhää vituttaa
No mitenköhän se Dubai on sinusta rakennettu jollei orjatyövoimalla, arvon Pink Princess? Onko orjatyövoima ja erittäin alipalkattu työ sinusta jotenkin ok ja kannatettavaa? Oletko varma, ettet ole itse idiootti?
En ole lainaamasi viestin kirjoittaja, mutta kyllä minulla olisi varaa matkustaa Dubaihin vaikka monta kertaa vuodessa. En kuitenkaan matkusta. Pääsyy löytyy yltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitenköhän se Dubai on sinusta rakennettu jollei orjatyövoimalla, arvon Pink Princess? Onko orjatyövoima ja erittäin alipalkattu työ sinusta jotenkin ok ja kannatettavaa? Oletko varma, ettet ole itse idiootti?
En ole lainaamasi viestin kirjoittaja, mutta kyllä minulla olisi varaa matkustaa Dubaihin vaikka monta kertaa vuodessa. En kuitenkaan matkusta. Pääsyy löytyy yltä.
en ottanu kantaa mihinkään orjiin, siis tosi bad juttu joo tommonen, mut siis sitä vaan et ketä oikeesti kiinnostaa? en vaan käsitä miten se muhun liittyy, en ymmärrä miten se et meen sinne vaikuttaa mitenkään noihin alipalkatuttuuhin orjiin?
Vaikkapa niiden vierastyöläisten perheet joiden isä tai joissakin tapauksissa äiti (vaimo tai mies jos ei ole lapsia) työskentelee Dubaissa.