Tildan ja Tomaksen siskolle ja veljelle nimiehdotuksia?
Meidän lasten nimet on Tilda ja Tomas ja pari viikkoa sitten saimme kaksoset (tytön ja pojan) ja heille on jo raskausaikana pohdittu nimiä, mutta ei vaan tunnu mieleisiä löytyvän.
Nimien ei välttämättä tarvitse sopia sisarusten nimiin eikä tarvitse myöskään olla samankaltaiset keskenään, vaikka kyseessä kaksoset ovatkin. Ei mielellään nimiä, joissa olisi väliviiva, koska oman kokemuksen mukaan ne tulevat lyhenemään käytössä ainakin useimmiten. Emme välttämättä halua myöskään mitään todella erikoisia nimiä, mutta myös ne tavallisimmat kuuluu ei listalle.
Pojalle on ollut vakavassa harkinnassa Tiitus nimi, mutta ei ole oikeen mun makuun. Tytölle mä pitäisin paljon nimestä Telma, mutta mies taas ei oikeen lämpene tälle.
Kiitos, jos joku viitsii ehdotella. Kommentoin, kunhan ehdin.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Tildan siskolle sopis Teresa, Tanja, Tiina.....
Ehdotuksia kaksosten nimille:
Emil ja Erika
Lauri ja Lilian
Voi taivas! Ehdotuksia kaksosten nimille... Mitä ne kaksosten nimet ovat? Kyllä minulla ja kaksossiskollani on molemmilla ihan suomalaisen kalenterin nimet, eripariset, koska kaksosten nimien ei todellakaan tarvitse alkaa samalla kirjaimella tai "sopia yhteen" muutenkaan.
Minusta on myös hirveää, kun kaksosten nimet monissa perheissä jäävät vajaakäytölle, kun lapsiin viitataan puheessa tyyliin: "Meidän Mikko menee jo eskariin, niin kaksoset menee sitten syksyllä päiväkotiin". Kyllä kaksosistakin voi puhua omilla etunimillään, koska eivät he ole mikään yksikkö vaan kaksi erillistä ihmistä.
Tosin ap:n tapauksessa ymmärtäisin, jos esim. haluatte T-alkuiset nimet vauvoille, koska teillä on jo Tilda ja Tomas, loistavat nimet nekin.
irmakirsikka kirjoitti:
On se nyt jännä, kun täällä on näitä "kaksosia" niin usein, joille ei millään keksitä nimiä ja sitten tullaan tänne vauva-palstalle niitä kyselemään. Hohhoijaa. Vittu keksikää nyt itteleenne jotain muuta puuhaa, kuin olemattomien vauvojen nimileikkejä.
Mä olen koko ikäni tykännyt miettiä erilaisia nimiä. Entä sitten jos tää onkin provo? Joku voi saada ideoita omiin tarpeisiinsa. Älä lue, jos noin ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Topi ja Tiia.
Älkää pliis antako lapselle nimeä, jonka lausunta-asun yhteydessä on joka kerta erikseen kerrottava, tuleeko se yhdellä vai kahdella i:llä! Sama asia kuin väliviivaisissa nimissä, on inhottavaa olla Juhoviivapekka tai Tiinaviivamaria. Tiiakahdellaiillä Juntunen-Möyrynen.
Vierailija kirjoitti:
Telma ja Tobias
Telma on vähän kuin Selman ja Talman (Sipoon taajama) yhdistelmä. Ei hyvä...
Lotte/Lotta ja Aaron
Minttu ja Miska
Elise ja Niklas
Amanda ja Joakim
Fanni ja Elmeri
Stella ja Noel
Mimosa ja Julius
Pertsa ja Kilu
Aatami ja Eeva
Vihtori ja Klaara
Taneli ja Tove
Teo ja Teresa