Treffikumppani mainosti akateemisuuttaan - olikin työtön
Oli nätti ja vaikutti mukavalta, fiksultakin. Tenttasi minulta koulutuksestani ja työllisyystilanteestani (amk-insinööri, duunissa), hyvä ettei verotietoja vaatinut nähdäkseen, mutta sitten kävikin ilmi, että on itse "työpaikkojen välissä". Eipä tuolla muuten olisi ollut suurtakaan merkitystä, monet ovat nykyään tahtomattaan työttömiä, mutta se, että hän itse arvostaa työllisyyttä kovasti, kertoi minulle siitä, että hän ei kykene elämään oman vaatimustasonsa ja omien ihanteidensa mukaisesti. Oli siis valmis hylkäämään minut, jos en olisi täyttänyt hänen työllisyysvaatimustaan, vaikka hän ei täyttänyt sitä itsekään. Ovatko naiset Suomen deittailukentällä niin hyvässä asemassa, että he voivat esittää miehille ehtoja, joita eivät itsekään kykene täyttämään?
Kommentit (10)
Vastaa siihen, että eivät ole ja valitse mieluummin työssä käyvä siivoja kun tommonen roska.
Jahhah ja lompakkoloismies iskee jälleen. Tällä kertaa hän esiintyy työssäkäyvänä miehenä.
Tarkoittanet nainen? Kyse oli yhdestä ainoasta henkilöstä.
Tämä nainen hakee ensi sijassa elättäjää ja sitten ehkä kumppania. Mutta näin ihminen toimii turvattomassa tilanteessa. Mutta aina ei kannattaisi vaatia toiselta sitä, mitä ei itse pysty täyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittanet nainen? Kyse oli yhdestä ainoasta henkilöstä.
Niin, sitä minä aloituksellani juuri halusinkin kysyä, että ovatko naiset yleisesti tai kokevatko he olevansa niin hyvässä asemassa treffailun suhteen, että voivat esittää vaatimuksia, joita eivät itse kykene täyttämään?
Perustat koko naisväestön yhteen ihmiseen? Itse arvostan, että haluaa tehdä töitä ja todella osoittaa sen. Ihan sama mitä se työ on, kunhan on valmis ahertamaan. Jos haluaa tasokkaan elämän, niin sitä varten pitää säästää ja suunnitella talous menojen mukaan. Kaikki ei yksinkertaisesti voi elää miljonäärien hetinytmullekaikki-luxuselämää, vaan tason luominen vaatii pitkäjännitteisyyttä ja suunnittelua.
Jos tuohon ei ole kumppani valmis, niin ohi vain ja uudet treffit aluille.
Useimmat työttömät joihin olen törmännyt ovat akateemisia ja alaansa pitkälle opiskelleita asiantuntijoita, mikä on traagista, koska lainat painavat niskaan eikä työpaikkoja yllättäen olekaan kuin murto-osa joista kaikki kilpailevat. KAIKKI.
Huono työllisyystilanne on hirvittävää -- joka alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa siihen, että eivät ole ja valitse mieluummin työssä käyvä siivoja kun tommonen roska.
Ei minulla ollut ongelmia tai vaatimuksia naisen koulutuksen tai työllisyyden suhteen, vaan pointti oli siinä, että naisella itsellään oli sellaisia vaatimuksia, joita ei itse täyttänyt. Ei minulle ainakaan jäänyt sellainen olo niistä treffeistä, että hän olisi tullut minua tapaamaan, vaan etsimään jotain henkilöä, joka täyttäisi hänen etukäteen laatimansa listan. Olin vähän kummastunut kieltämättä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen hakee ensi sijassa elättäjää ja sitten ehkä kumppania. Mutta näin ihminen toimii turvattomassa tilanteessa. Mutta aina ei kannattaisi vaatia toiselta sitä, mitä ei itse pysty täyttämään.
En tiedä etsikö hän elättäjää varsinaisesti, oli ainakin huolitellusti pukeutunut ja kalliilla autolla liikenteessä. Tuo kaksinaismoralismi ja oman koulutustason korostaminen vain saivat hälytyskelloni soimaan (ehkä turhaankin?). Jos olisin ollut sekä vain amk-inssi (ei edes akateeminen, whaaaaat?) että työtön, niin hän olisi varmaan poistunut pöydästä saman tien. Viitsi sentään istua tovin kanssani, kun olen työssäkäyvä.
Akateemisia tyottomia on kai aika paljon Suomessa.
Seuraava ehdokas, olkaa hyvä.