Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko niin, että jos on penisilliinille allerginen,

Vierailija
23.02.2006 |

niin ei saa syödä myöskään homejuustoja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyvät sikäli toisiinsa, että homejuustoissa se home on suurimmassa osassa Penicillium-sukuista sientä, josta myös lääkeaineena käytettävä penisilliini on alunperin peräisin. Eli niissä niinkun on tiäks sitä samaa tavaraa, mille olet allerginen. Tai sitten et ole allerginen penisilliinille vaan jollekin saamasi lääkkeen muulle valmisteaineelle.

Vierailija
2/9 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.penisilliini allerginen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

penisilliini on kai joku homejuttu, mutta enpä ole asiaa noin ajatellut. Olen penisilliiniallerginen ja homejuusto käy mulle.

Vierailija
4/9 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sitten niin ettei juustoja syömällä kuitenkaan tule niin suurta määrää sitä penisilliiniä? Ei itselleni ainakaan tule juustosta mitään oireita, mutta penisilliinilääkkeestä tulen laikulliseksi.

Vierailija
5/9 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa penisilliiniallergioista on muuten väärin diagnosoitu. Esim. nuorilla jos mononukleoosiin antaa (turhaan) penisilliiniä, tulee allergista reaktiota muistuttava ihottuma joka puolelle kehoa.

Vierailija
6/9 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homejuustosta saisi yhtä paljon penisilliiniä kuin tableteista kuurilla, mihin tarvittaisiin penisilliinilääkettä? Eiköhän määrät ole hiukan erilaisia kuitenkin.

Vierailija
7/9 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen allerginen penisiliinille, mutta oireet tulevat vasta noin viikon kuurin jälkeen. Ei itselläni ainakaan tule mitään oireita homejuustosta, jotka olisin huomannut. 

Vierailija
9/9 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon penisiliinille allerginen, olen myös allerginen monelle muulle asialle. Koivulle, sitrushedelmille, currylle jne. Homeelle ja en oo lapsuuden jälkeen mistään mitään allergia oireita saanu. En homejuustostakaan.