Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passatut lapset. Väsyneet äidit

Mamma Mie
13.05.2016 |

Ystäväpiirissäni on lapsiperheitä, joissa äidit ovat uupuneet työmääränsä alle.
Ja tuota. Kyseessä on miltei aikuisten lasten vanhemmat jotka ovat passanneet lapsensa pilalle. Yksi kaveri sanoi, että koska hän oli joutunut tekemään lapsena kotihommia pienestä pitäen, niin hänen kolme tytärtään saavat erilaisen lapsuuden: tyttäristä kaksi on lähes parikymppisiä ja yksi hieman alle, ja asuvat kotona äidin passatavana. Äiti valittaa kun ei jaksa työnohella hoitaa myöskin kotitöitä ja rahaakin näille nirppanokille pitäisi löytyä.
Toinen hyysää 18 ja 21 v poikiaa tekemällä vielä aamupalat. Jotta kuulemma edes söisivät edes jotain aamulla...
Toinen pojista asuu ajoittain tyttöystävän kämpillä, mutta tulee pettämään pyykit kotiin, kun tyttöystävä ei häntä passaa..

Ja niinedelleen. Minulla on poika, reilu 20 joka asuu omillaan ja hoitaa asiansa. Joskus kyselee neuvoa käytännön asioissa, mutta en kanna hänen selviytymisestään huolta.
Miksi kaikki tehdään lapsille valmiiksi? Minusta lapset pitäisi ottaa kotitöihin mukaan jo pienestä. Enkä tarkoita mitään orjatyövoimaa, vaan opettaa perusasiat arkeen.
Turha valittaa, ettei kukaan osaa mitään jossei sitä ole koskaan opetettukaan.
Uhrautuva äiti tekee itselleen vaan karhunpalveluksen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
2/2 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen passannut lapseni piloille, mutta ei se minua ole väsyttänyt. Kaikki ovat osanneet kotinsa hoitaa sen jälkeen, kun muuttivat pois lapsuudenkodistaan, joten miksi ihmeessä viettää lasten lapsuus ja nuoruus riidellen jostain kotitöistä? Kone pesee pyykit, kone tiskaa astiat eikä se perunoiden keittäminen kamalan hankalaa ole! Lasten omat huoneet on heidän omansa, ei kuulu minulle.

Se aamupalan laittaminen 20v pojalle on äidinrakkautta. Ei se pilaa lasta, ei äitiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi