Millainen bensankulutus autossa on mielestäsi liikaa?
Kommentit (14)
Nykyisessä autossa keskikulutus on siinä 11 luokaa, pelkässä kaupunkiajossa tai nastoilla ajaessa enemmänkin. 15 alkaa olla jo liikaa käyttöautossa, silloin tällöin ajettavassa harrasteautossa 30 on jo siinä ja siinä.
Omat käyttöautot vievät molemmat 13l bensaa satasella.
Iso auto isolla moottorilla vie isosti bensaa.
Ennätys on yhdellä autolla 8l pienimmillään ja 35l suurimmillaan. (about 300hv V8)
Mielestäni kohtuullinen kulutus on 5 - 7 l/100km.
Viimeaikoina on ollut keskikulutus 7,5-8 välillä. Vähemmän saisi olla reilustikin mutta kun tulee kaupunkiajoa niin paljon niin pakko tyytyä tuohon. 10 on itselleni kipuraja.
Järkyttäviä määriä, 2 ja 3! Eikö teillä ole mitään muuta käyttöä rahalle vai oletteko idiootteja?
Riippuu nyt toki autosta. Jos haluaa pihin pirssin, pitää ostaa pieni auto, jossa on pieni moottori. Jos haluaa ison farmarin, pitää suopua siihen, että se kuluttaa 10 litraa sadalla. Mutta niin: itselleni paras olisi ehkä 1,3 litran moottorilla varustettu pienehkö auto, ja siedettävä kulutus kesäolosuhteissa olisi vaikka 6,5 litraa sadalla.
Meidän autossa talvella keskikulutus 5.5-5.7l/100km.
Kesällä n.3.7l/100km. Kaupunkiajoa jokapäivä.
Toyotan hybridi auris (farmari) ja polttoaine kulut on kyllä pienentynyt paljon verrattuna edeliseen normi bensa autoon.
Mun auto kuluttaa vain 12 e viikossa. Todella tyytyväinen oon.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäviä määriä, 2 ja 3! Eikö teillä ole mitään muuta käyttöä rahalle vai oletteko idiootteja?
Iso tehokas auto vie väkisinkin paljon bensaa. Ja kun kaasujalka ei ole kevyt niin kulutus on mitä on...
Tuo 35l kulutus onnistui Autobahnilla kun luukutin oikein huolella.
Alle 20/100 menee ja naatin jokaisesta kilometristä
15l/100km yhdistetty alkaa olla kipurajoilla
Auto kuin auto vie reilusti yli kympin omassa ajossa.
Minulla oli fiat tipo joka söi varmaan 10 satasella ajoi sitten kaupungissa tai maantiellä.