Haluaisin valkaista hampaani kotona. Mitä teen?
Haluisin ostaa sellasia muovijuttuja mitä laitetaan hampaisiin, ja ne sitten valkasee. Onko mitään suositusta mitä kannattais käyttää (apteekista) vai tilaanko netistä jotain mitä jotkut julkkikset käyttää?
Kommentit (12)
Ensinnäkin hoidat hampaasi siihen kuntoon ettei sinulla ole ientulehdusta. Sen jälkeen ostat apteekista iWhite-paketin ja pullollisen Vitabalansin fluoriliuosta. Hampaita kannattaa porskutella pari minuuttia fluoriliuoksella valkaisun jälkeen hampaiden vihlomisen välttämiseksi.
Crest White Stripsejä suosittelen minäkin. Niitä voi tilata vaikka ebaystä.
Joo kannattaa tarkistaa, ettei oo reikiä tai muuta paskaa hampaissa. Ei saa valkaista tuosta noin vaan.
Apteekista aktiivihiiltä, siitä teet veden kanssa tahnan ja hinkkaat hampaat kiiltäviksi. Muummon niksi, ei vihlo eikä ole tullut haukkuja hammaslääkäriltä.
Tuu tänne niin pesen ne sun leegot kärcherin painepesurilla.Kuumapesu 200bar valkaisee ne takuulla!
Jo pariin kertaan mainitut Crest White Stripsit valkaisevat hyvin. Mun teinit ihmettelivät, miten mulla on valkoisemmat hampaat kuin heillä, kun olin pari viikkoa white stripsejä käyttänyt. Puoli tuntia päivässä riittää. Uusin valkaisun n. 1 - 1,5 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin hoidat hampaasi siihen kuntoon ettei sinulla ole ientulehdusta. Sen jälkeen ostat apteekista iWhite-paketin ja pullollisen Vitabalansin fluoriliuosta. Hampaita kannattaa porskutella pari minuuttia fluoriliuoksella valkaisun jälkeen hampaiden vihlomisen välttämiseksi.
Hmm. Mulla tuo iWhite ei vaikuttanut sitten yhtään mitään, ei todellakaan yhtään mikä oli ihan ennätyspettymys. Samanlaisia kokemuksia on monella muullakin netissä. Tuotehan vaikuttaa siten että hampaan pintaan pitäisi tarttua jotain valkoisenoloista ainetta, ja jos on hyvin sileä ja kiiltävä hampaan pinta eikä huokoinen, niin siihen ei tartu iWhitestä yhtään mitään.
Nuo hiilet, kurkumat, sitruuna, samoin kuin esim. erittäin tehokas keino sekoittaa hammastahnaan reilusti ruokasoodaa ja pestä 3-4 minuuttia sähköhammasharjalla tällä seoksella, toimivat vain tummentumiin, ei luonnollisesti keltaisiin hampaisiin. Eli jos hammas on luonnostaan valkoinen mutta iän, kahvin, tupakan tms takia tummunut niin sitten nämä toimii.
Luonnostaan keltaiseen taas tarvitaan noita oikeasti valkaisevia peroksideja, joita on esim. niissä Crestin whitestripseissä.
Apteekin tuotteet on valitettavan heikkotehoisia. Crest White Stripsejä saa netistä ja niillä kyllä valkaistuu.