Työtön, TÄSTÄ syystä sinä et saa työtä. Lue TÄMÄ!
Moni työtön muka haluaa saada töitä, mutta kompastuu jo perusasioissa. Se on este saada työtä nykymaailmassa.
VERKOSTOITUMINEN
- verkostoituminen on työnhakijan perusedellytys, se on itsestään selvyys nykyajan työelämässä
BRÄNDÄÄMINEN
- brändäys on ainoa tapa erottua joukosta ja saada uskottavuutta ja rakentaa haluttavuutta työnantajan silmissä
- työnhakijan brändäyspalveluita on tarjolla Suomessa ja niihin kannattaa panostaa
KANSAINVÄLISTYMINEN
- globaalissa maailmassa on vain tarvetta kansainvälisille sukkuloijille
- ei kannata kehua, että osaa ruotsia, saksaa ja englantia, koska nämä ovat itsestään selvyyksiä
JATKUVA ITSENSÄ KEHITTÄMINEN
- ei ole uskottavaa mennä työhaastatteluun, jos CV:stä näkyy ettei hakija ole käynyt koulutuksissa kuukausiin!
VIDEOTAIDOT
- ennen väsättiin kankeita ja tylsiä hakemuksia, nykyään hakijan täytyy pystyä tekemään itsestään vakuuttava videoesitys sekä osallistumaan työhaastatteluun videoyhteydellä
- kuka vielä kuvittelee, että tässä globaalissa maailmassa haastattelija istuu yhdessä paikassa työnhakijoita varten?
- työhaastattelu voi olla Suomen aikaan esim. aamulla kello 4
JOUSTAVUUS
- potentiaalinen työntekijä on valmis tekemään toiminimellä, hoitamaan omat työntekijämaksunsa, tekemään työtä silloin kun sitä on tarve, vaikka tunti silloin tällöin eri puolilla maailmaa
- vakituiset tehtävät työnantajan palkkalistoilla ovat liian jäykkiä nykymaailmaan.
PALKKAVAATIMUS
- muista, että yksi tärkeimpiä arviointikriteerejä on työntekijän palkkavaatimus (nykyään tuntiveloitus), onko työntekijällä osaamispuutetta, jos työ on hänestä haastavaa tai vaativaa?
- muista kansainvälinen kilpailu, esim. Kiina
Missä sinä mokaat?
Nimim. Henkilöstöpäällikkö, Espoo (tällä hetkellä Twitterissä, Facessa, whatsupissa, LinkedInissä ja Franfurtin kentällä ja kohta Tukholmassa)
Kommentit (29)
En tiedä miksi, mutta minua alkoi ihan aidosti naurattaa tuossa videon tekemisen kohdalla. Kuvittelin itseni lähettämässä brändiäni: kaunis mutta hieman ylipainoinen, huonolla työkokemuksella varustettu kolmen lapsen äiti hakee siivoojan paikkaa SOL:lta.
Please pick me, please love me!
Että mä melkein vihaan noita itsensä brändääjia ja linkediniin itsensä stailaajia, jotka ei ole vielä edes valmistuneet mihinkään ammattiin eikä päivääkään palkallista työkokemusta MISTÄÄN, mutta silti vouhotetaan että "projektiosaamista jungle-2016-metsäfestivaalin perustamisesta"!?
Aivan pellejen hommaa, kaunista päältä ja moni pelkkää silkkoa sisältä. Se osaaminen ja tietäminen ja itsensä kehittäminen tapahtuu kuule ihan muualla kuin teidän itse itselleen järjestämissä happeningeissä ja viikonloppuseminaareissa, joita te sitten lisäilette suoritetuiksi koulutuksiksi.
Mä olen niinniin onnellinen että olen siinä asemassa omassa toiminnassani, ettei tarvi toudellakaan ottaa teitä kekkeruuseja mukaan mun hiekkalaatikolle leikkimään ollenkaan. Siis niin onnellinen. Te olette kyllä pyrkimässä jopa kesälomalla kun yrittää olla hiukan lomalla, mutta ei, ei se niin kuule mene.
Olipa hyvät ohjeet! Aion ottaa jokaisen niistä käyttööni. Aivan varmasti headhunterit tulevat hakemaan minut ihan kotoa asti töihin.
Nyt oikein onnelliseksi muuttunut 53-vuotias, osatyökyvyttömyyseläkkeellä oleva toimistoalan ammattilainen
Siis Tarkoitatko, että joku putiikki palkkaisi enemmän porukkaa, jos videohakemuksia tulisi enemmän? Mikä putiikki?
No, kiitoksia nyt sitten tästä listasta. Sainpahan selvyyden miksi olen työtön. Nyt ja jatkossa(kin).
Ensimmäinen kohta eli verkostoituminen on se tärkein. Suurin osa suomessa työtä saaneista on saaneet sen suhteilla eli joko kavereiden tai sukulaisten vinkeillä ohi normaalin työnhaun. Tästä oli just keväällä joku juttukin lehdissä eli oli haastateltu työtä saaneita että mitä kautta se työ oli saatu.
Valitettavasti jos ei ole verkostoja niin aika vaikea niitä on kotisohvalla luodakaan.
Toiseksi tuo että työtä saa vain verkostoitumalla eli keksimällä jonkun keinon ohittaa normaali rekrytointiprosessi kertoo lähinnä siitä että firmojen rekryosastot, mm. aloittaja, on niin pihalla todellisista työelämän vaatimuksista että ne alkavat haitata bisneksentekoa.
Loppu tuosta aloituksesta olikin aika turhaa diipadaapaa.
Höpön höpön, ap. En ole muualla somessa kuin facebookissa, en halua tehtä töitä toiminimellä, en halua tehdä töitä ympäri maailmaa tai tunnin viikossa, en ole tehnyt videohakemusta.
Hain avonaista virkaa aikanaan ja sain sen.
Miten ap sä olet päässyt tekemään ikinä mitään tajuamatta, ettei nuo mainitsemasi asiat lisää töitä, joka on ainoa ratkaisu työllistymiseen?
Ootko ap oikeasti tyhmä, vai esitätkö vain?
Työpaikkoja suomessa on vapaana työttömiä kohden n.8%.
Mä haluan nyt tietää mihin sä tunget nuo loput 92% työttömistä töihin?
Vastaa ole hyvä!