Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, TÄSTÄ syystä sinä et saa työtä. Lue TÄMÄ!

Henkilöstöpäällikkö Espoosta
13.05.2016 |

Moni työtön muka haluaa saada töitä, mutta kompastuu jo perusasioissa. Se on este saada työtä nykymaailmassa.

VERKOSTOITUMINEN
- verkostoituminen on työnhakijan perusedellytys, se on itsestään selvyys nykyajan työelämässä

BRÄNDÄÄMINEN
- brändäys on ainoa tapa erottua joukosta ja saada uskottavuutta ja rakentaa haluttavuutta työnantajan silmissä
- työnhakijan brändäyspalveluita on tarjolla Suomessa ja niihin kannattaa panostaa

KANSAINVÄLISTYMINEN
- globaalissa maailmassa on vain tarvetta kansainvälisille sukkuloijille
- ei kannata kehua, että osaa ruotsia, saksaa ja englantia, koska nämä ovat itsestään selvyyksiä

JATKUVA ITSENSÄ KEHITTÄMINEN
- ei ole uskottavaa mennä työhaastatteluun, jos CV:stä näkyy ettei hakija ole käynyt koulutuksissa kuukausiin!

VIDEOTAIDOT
- ennen väsättiin kankeita ja tylsiä hakemuksia, nykyään hakijan täytyy pystyä tekemään itsestään vakuuttava videoesitys sekä osallistumaan työhaastatteluun videoyhteydellä
- kuka vielä kuvittelee, että tässä globaalissa maailmassa haastattelija istuu yhdessä paikassa työnhakijoita varten?
- työhaastattelu voi olla Suomen aikaan esim. aamulla kello 4

JOUSTAVUUS
- potentiaalinen työntekijä on valmis tekemään toiminimellä, hoitamaan omat työntekijämaksunsa, tekemään työtä silloin kun sitä on tarve, vaikka tunti silloin tällöin eri puolilla maailmaa
- vakituiset tehtävät työnantajan palkkalistoilla ovat liian jäykkiä nykymaailmaan.

PALKKAVAATIMUS
- muista, että yksi tärkeimpiä arviointikriteerejä on työntekijän palkkavaatimus (nykyään tuntiveloitus), onko työntekijällä osaamispuutetta, jos työ on hänestä haastavaa tai vaativaa?
- muista kansainvälinen kilpailu, esim. Kiina

Missä sinä mokaat?

Nimim. Henkilöstöpäällikkö, Espoo (tällä hetkellä Twitterissä, Facessa, whatsupissa, LinkedInissä ja Franfurtin kentällä ja kohta Tukholmassa)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahahahahah

pitäkää pseudotyönne

Vierailija
2/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa liian vaativalta. Työ on vain 8 tuntia päivästä, ei koko elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mä muotoilen uusiksi sun juttusi.

Työtön, et tee edellä mainituilla asioilla mitään.

KOSKA haettavissa olevia työpaikkoja EI ole riittävästi.

Ole hyvä AP.

Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.

Yritä uudestaan paremmalla onnella :)

Vierailija
4/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä minä mokaan? Siinä, että minulla ei ole mitään ihmeellisempiä taitoja, joilla häikäistä yhtään ketään. EN ole hyvä puhuja, eikä ulkonäköni ole kovin kummoinen :/

Vierailija
5/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, enhän mä osaa noista mitään. Tuollainen hakijapätevyys vaatisi jo oman koulutuksensa. 

Onko nyt niin, että ihmisten pitäisi saada ihan erillinen koulutus pelkästään työn hakemisesta selviytyäkseen? Ennen riitti, että meni työnantajan luo ja kysyi onko töitä. Ja tämä sitten sanoi onko vai ei. Ei siihen tarvittu sataa rekryfirmaa eikä konsulttia.

Vierailija
6/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ensimmäinen kohta on se ainoa syy. Mitään ei saa ilman suhteita ja laajaa tuttavapiiriä.

Vierailija
7/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän lähtien sujuva saksan kielen taito on muuttunut itsestään selvyydeksi? 

Muuten puuta heinää koko juttusi. 

-muista Kiina :D

Vierailija
8/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Tietysti vaikka metsäkoneenhoitajallakin tulisi olla 247 valmius videoneuvotteluihin toiselle puolelle maailmaa.

Vierailija
9/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkuloi sinä vain keskenäsi, minä lähden nyt töihin :)

Vierailija
10/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- globaalissa maailmassa on vain tarvetta kansainvälisille sukkuloijille

- ei kannata kehua, että osaa ruotsia, saksaa ja englantia, koska nämä ovat itsestään selvyyksiä"

Voisiko arvon henkilöstöpäällikkö opetella kirjoittamaan ymmärrettävästi ja yhdyssanoja käyttäen ennen kuin tuputtaa muille neuvojaan? Ja antaisitko sen jälkeen neuvoja ihan vain suomalaisille? Täällä kun ei työhaastatteluita järjestetä yöllä kello neljän aikaan. Et myöskään voi olettaa, että kuka tahansa olisi valmis perustamaan toiminimen palkkatyötä tehdäkseen, se kun ei kuulu normaaliin joustavuuteen. Kiitos.

Vierailija
11/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset vanhemmat mokaavat lastensa tulevaisuuden kun pakkoruotsi kouhotuksen myötä jättävät valitsematta A2-kielen.

Vierailija
12/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä jo itsekin kyllästy näihin työttömyysaloituksiin aloituksiin? Vai harjoitteletko sinä päästäksesi jonkun iltapäivälehden "toimittajaksi" kääntelemään ulkomaalaisista lehdistä näitä " sinä teet aina kaiken väärin"-juttuja?

Kun nyt kuitenkin vastaan, kirjoitanpa muutaman tosiasian SUOMALAISISTA työmarkkinoista, joita on varmaan kiva lueskella vaikka Frankfurtissa, jossa kaikki on niin paljon paremmin: 

- työttömällä ei ole varaa maksaa brändäyspalvelusta, joka olisi epäilemättä täysin turha investointi vaikkapa kunnan toimistosihteerin virkaa hakevalle. Sen sijaan verkostoituminen on ehdoton edellytys, ja mieluummin sama sukunimi kuin kunnan päättäjillä tai työnantajalla.

- kansainvälinen sukkulointi ei kovin suuresti kiinnosta velkaisessa omakotitalossa asuvia pienten lasten vanhempia. Sitä paitsi tämä "kansainvälinen sukkulointi" erityisesti Virosta suomalaisille rakennustyömaille on yksi työttömyyttä lisäävä tekijä, eikä täällä kovin suuresti ole työllistetty noita Haaparannan ja Sallan kautta Suomeen taannoin sukkuloineita.

- toiminimellä, alimitoitetulla tuntivelotuksella ja osa-aikatyöllä ei Suomessa elä. Eikä saa edes työttömyyskorvausta, jos on toiminimi.

- toki viimeaikaiset koulutukset näkyvät cv:ssa, kuten työturvallisuuskortti, EA-kortti. Tiedätkö, kuinka paljon ne työllistävät - kouluttajia!

Missäkö mokaan?

Sitä tässä ihmettelen, mokasinko siinä kun en ole laittanut ajoissa siemeniä taimettumaan kasvimaatani varten. On nimittäin ihan kivaa viettää kesää täällä kotimaassa, olipa sääskiä enemmän tai vähemmän. Ja kyllä, marjoja aioin poimia jälkeen kuten kaikkina muinakin kesinä.

Vierailija
13/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo Franfurtin kentällä?

Vierailija
14/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstöpäällikkö Espoosta kirjoitti:

Moni työtön muka haluaa saada töitä, mutta kompastuu jo perusasioissa. Se on este saada työtä nykymaailmassa.

Taloyhtiön kanahäkkivarastossa on seinällä lappu (mun mielestä oli vielä poliisilaitokselta peräisin), jossa neuvotaan käyttämään järeämpää lukkoa, jotta voro jättäisi sun tavarat rauhaan ja siirtyisi muiden tavaroiden varastamiseen. Mun mielestä se neuvo on aivan järjetön. Toki sillä on henkilökohtaisella tasolla merkitystä, mutta jos se varas kerta vaan sit siirtyy heikomman lukon rikkomiseen, niin eihän varkaudet sillä vähene.

Samaa vikaa on noissa sun neuvoissa. Jos esim. erottuu joukosta, niin ei sillä työttömyys vähene, kunhan vain työttömyys jakautuu eri tavalla työttömän massan sisällä.

Vierailija
15/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosi kiva. Taidanpa olla sitten työtön lopun ikäni.

Terveisin introvertti tohtori

Vierailija
16/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, suomessa avoimia työpaikkoja on suunnilleen 28 000 (Tilastokeskus tutkimus) ja työttömiä 350 000.

Vaikka me kaikki osaisimme nuo mainitsemasi asiat ja sen lisäksi oltaisiin selvännäkijöitä, osattaisiin lentää ja kävellä käsillä ei töitä riitä kaikille.

On turha syyllistää työttömiä, koska töitä ei riitä KAIKILLE!

Minä viime vuoteen asti, vanhempani, heidän vanhempansa ovat olleet rakentamassa suomea. Ja jos tänne voi elintasopakolaisia tulla nauttimaan tästä niin ihan helvetin hyvällä omallatunnolla ajattelin tehdä sen itsekkin. En siis todellakaan ole työllistämässä itseäni, ennenkuin päättäjät alkaa toimia suomen edun mukaisesti.

Sä voit mun puolesta tehdä töitä hamaan loppuun asti, kukaan ei tule sinua kiittämään. Joten voit laskea sen sädekehäsi.

Vierailija
17/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, enhän mä osaa noista mitään. Tuollainen hakijapätevyys vaatisi jo oman koulutuksensa. 

Onko nyt niin, että ihmisten pitäisi saada ihan erillinen koulutus pelkästään työn hakemisesta selviytyäkseen? Ennen riitti, että meni työnantajan luo ja kysyi onko töitä. Ja tämä sitten sanoi onko vai ei. Ei siihen tarvittu sataa rekryfirmaa eikä konsulttia.

Se nyt on huomattu jo aikoja sitten, että työnhakeminen on usein paljon vaativampaa kuin itse työ. Esim jos jakee jotain sihteerin virkaa, niin voi joutua tuollaiseen rekryprosessiin mitä AP parodioi. Sitten itse työ on jotain puhelimeen vastaamista, postittamista jne jota voisi tehdä kuka tahansa täysijärkinen.

Vierailija
18/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin se on! Vai mistä merkillisestä syystä sinä luulet te-toimistojen maksavan kouluttajille ja ties mille valmentajille työnhakukoulutuksista ja valmennuksista?

En tosin itse työttömänä ollessani ole sellaisia nähnyt , vain yhden entisen työnhakukouluttajan - peilistä.

Vierailija
19/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ihan hyviä asioita aloittaja luetteli, mutta entä jos haet siivoojan, Alepan kassan, bussikuskin, jakeluautonkuljettajan, kiinteistönhuoltajan tai koulunkäyntiavustajan paikkaa? Millaista kansainvälisyyttä, brändäystä tms esim jakeluautonkuljettaja voisi aloittajan mielestä hankkia?

Vierailija
20/29 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota rekrykuplaa pidetään yllä ihan rekrytyyppien toimesta. Heillähän siinä on työpaikat pelissä. Kuinkahan paljon valtiolta(te-toimistot) kupataan rahaa kun järjestetään näitä kurssituksia. Puhumattakaan firmojen rekryosastoista jotka ovat usein pelkkää kuormasta syöntiä ja täyttä pseudotyötä ilman mitään tarkoitusta. 

Meillä on helvetisti nykyään ihmisiä joiden ammatti on syynätä jotain hakemuksen fontteja ja tyylejä läpi. Eikä heitä edes hävetä, että ovat pelkkä vaikeus ja kuluerä jonka mahdollistaa suomalaispomojen huono itsetunto, tyhmyys ja laiskuus. Ei edes jakseta rekrytä itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi