Miten nopeasti pyöräilyn aloittamisen jälkeen huomasit sen vaikuttaneen painoosi ja ulkonäköösi?
Kiinteyttääkö pyöräily reisiä tai muuten kiinteyttääkö vartaloa? Onko se hyvä liikuntamuoto laihtumiseen? Ja miten nopeasti tulokset näkyvät?
Kommentit (28)
Olen pyöräillyt 10 vuotta päivittäin eikä näy vielä mitään, läski olen edelleen =D
Ap laihtumiseen auttaa kun syö vähemmän ja hankki lihaksia. Pyöräilyä en laskisi laihdutusmuodoksi, se on ihan arjen hyötyliikuntaa.
Ei ole vaikuttanut ulkonäköön kyllä millään tavalla. Pitäisi pyöräillä varmaan kymmeniä kilometrejä päivässä ja kunnon sykkeellä, että vaikuttaisi.
Itse teen muutaman kerran viikossa n. 12 km pyörälenkkejä, en mitään hikivauhtia vaan leppoisaa tahtia. Ei tosiaan mitään vaikutusta painoon/ulkonäköön, mutta mielelle tekee hyvää ja pitää peruskunnon yllä.
paoicjhnickn kirjoitti:
Aloitin pyöräilyn 16 vuotiaana, eli 24 vuotta sitten. Ensin koululle edestakaisin ympäri vuoden ( 22 kilsaa yht) Sittemmin töihin. Tällä hetkellä matka edestakaisin 44 km. En ole huomannut mitään, ylipainoa vaan tullut vuosien varrella.
Miten ja mitä syöt?
Teetkö pyöräilyä vaihdellen tempoa? Vaimean 20 vuotta samaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Aloin pyöräillä työmatkat muuten paitsi kaikkein huonoimmilla säillä, kun ennen autoilin. Matka on yhteen suuntaan 8,5 km. Edelleen olen satakiloinen tankki, eikä mahdollinen kiinteytyminen tämän läskin alta näy.
Ehkä voisit suhtautua itseesi pikkusen suopeammin.
Hyvä kunto ainakin tulee.
Hupilenkit tauhallisella vauhdilla 15-20 km alkaa polttaa rasvaa. Ja kyllä sulla lihasta siellä on.
Mulla on aina ollu helvetin huono kunto ja ihan hapoilla kun ajan pyörällä. Hengästyn ja kurkkua kirvelee ja korvissa soi kun tuun kahden kilsan pyörälenkiltä. Ja seuraavana päivänä perse ihan hellänä. En käsitä.
Ostin 5000 euron sähköpyörän, jossa 1kwh akku ja nyt vain lihoan koko ajan, koska tykkään pitää avustusta aina täysillä. Ei huvita erikseen lähteä enää liikkumaan pyörälenkin jälkeen.
Vaikka pyöräilen 10 km päivässä, reidet ovat silti paksut.