Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti pyöräilyn aloittamisen jälkeen huomasit sen vaikuttaneen painoosi ja ulkonäköösi?

Vierailija
13.05.2016 |

Kiinteyttääkö pyöräily reisiä tai muuten kiinteyttääkö vartaloa? Onko se hyvä liikuntamuoto laihtumiseen? Ja miten nopeasti tulokset näkyvät?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvä se on laihtumiseen kuin muukin aerobinen liikunta, mutta rasittaa ehkä vähemmän niveliä kuin juoksu. Kiinteyttää, jos syöt alle kulutuksen. Laihtumistulokset riippuvat tuosta syömisestä. Kunnon puolestahan alussa tulee varmaan nopeastikin tuloksia.

Vierailija
2/28 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaikuttanut ikein mitenkään kun pyöräilyn päätteeksi palkitsin itteni herkuilla, limpparilla jne. Oli vähän sellanen plus miinus nolla tilanne kun söi yli sen kalorimäärän mitä oli kuluttanut... Pari ystävää pyöräilee ahkerasti ja niillä on kyllä kilot karissu kaikkialta kropasta ja reidet niin hyvän näköset että oikein kateeks käy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pyöräilyn 16 vuotiaana, eli 24 vuotta sitten. Ensin koululle edestakaisin ympäri vuoden ( 22 kilsaa yht) Sittemmin töihin. Tällä hetkellä matka edestakaisin 44 km. En ole huomannut mitään, ylipainoa vaan tullut vuosien varrella.

Vierailija
4/28 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan liikuntaa säännöllisesti ja pyöräilen muina kuin talvikautena (ts. kun maa on jäässä). Pyöräily ei vaikuta painooni tai ulkonäkööni. Pyöräily alkaa mielestäni vaikuttaa ulkonäköön vasta siinä vaiheessa, kun pyöräilee useita kymmeniä kilometrejä viikottain, siis tyyliin vähintään 15-20 km kerrallaan. Mutta olen pyöräilyn antaman hyötyliikunnan vuoksi paremmassa kunnossa kuin talvikausina, jolloin käyn enemmän salilla.

Uskon, että se on hyvä liikuntamuoto, koska aloittelijan kuntoa se heti parantaa mutta suurempi merkitys on varmasti ruokavaliolla.

Vierailija
5/28 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lenkin puolivälissä kun ajoin routavaurioisella kävelytiellä huonosti korjattuun uraan ja kaaduin nokka edellä tien sivun nurmikolle. Eli oli aluksi naama savessa ja myöhemmin viikon verran naarmuilla. 

Vierailija
6/28 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteyttääkö pyöräily reisiä tai muuten kiinteyttääkö vartaloa? Onko se hyvä liikuntamuoto laihtumiseen? Ja miten nopeasti tulokset näkyvät?

Aika pianhan ne tulokset näkyivät. Polvet oli ruvella muutaman metrin ajon jälkeen.

Painosta en osaa sanoa, olen paljon painavampi kuin silloin yli 40 vuotta sitten, mutta reidet on kiinteät ja bmi luokkaa 20,5.

T: Vanha trikoopelle.

Vierailija
7/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ekan kerran kaaduin, huomasin pyöräilyn vaikuttaneen ulkonäkööni.

Vierailija
8/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse miehenä vähän siinä uskossa että pyöräilyllä ei saa sellaista treenattua hyvännäköistä kroppaa.

Parempi mennä salille ja harrastaa fitnesstä jos haluaa sellaisen hyvältä näyttävän kropan.

Mutta jos pyöräily on mieluisin liikuntamuoto niin mikäs siinä.

Vierailija
9/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoon pienentäminen laihduttaa, pyöräily ei. Ei siitä  tule kuin ylisuuret reisilihakset.

Vierailija
10/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko sunnuntaipyöräilystä vai maantiepyöräilystä? Maantiefillaroinnilla saa tuloksia kroppaan mutta sunnuntaipyöräilyllä ei valitettavasti taida saada kuin hyvää mieltä ja raitista ilmaa.

Vierailija
11/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huolella saa polkea kilometrejä viikossa jos meinaa pelkästään sillä laihtua. Joku 10kilsan työmatkapyöräily on kuitattu tyyliin yhdellä tai kahdella dominokeksillä... 

Vierailija
12/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen ympäri vuoden n 60 km vko. vanhalla vaihteettomalla mummopyörällä. Reidet siitä vaan paisuu...Se energian kulutus kostautuu illalla kun tulee syötyä..Ei pelkkä pyöräily laihduta, vaan aiheuttaa enenpi nälkää.

Vierailija
13/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kyllähän sillä laihtuu. Joskus. Itse pyöräilin joskus mutta liian hidasta ja yksipuolista. Vaihdoin lenkkeilyyn ja tuloksia alkoi näkymään hyvin nopeasti ja kunto kasvoi kohisten.

Vierailija
14/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen joka kesän aikana noin 1000km eikä pyöräily vaikuta mihinkään. Ehkä siihen että tulee oltua ulkona ja liikuttua ja kulutettua ne kesän ylimääräiset jäätelöt jne. Jos haluaa kiinteytyä, niin stepperi on siihen hyvä. Kun stepperiä käyttää säännöllisesti 3 kertaa viikossa ja stepperöi sellaiset 3000-4000 askelta niin se alkaa kiinteyttää jalkoja. Pyöräily pikemminkin kasvattaa lihaksia reisien kohdalta.

Vierailija
15/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyöräilen kesäkauden aikana noin 800 km, auttaa hieman painonpudotuksessa jos pitää huolen että ei syö yli kulutuksensa. Kiinteyttää sääriä ihan kivasti, reitevä olen pyöräilin tai en, pyöräilykauden aikana ne vaan on vähemmän hyllyvät. Kuntoa tuo mulla tuskin pahemmin kehittää, luulen että jos en kesän aikana lenkkeile niin syksyllä juoksukunto on todella surkea pyöräilystä huolimatta. Toki se jonkinlaista hapenottokykyä pitää yllä.

Vierailija
16/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 km/v suurin osa työmatkaa. Vaimo on kateellinen kireestä perseestä.

Vierailija
17/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen töihin lumettoman ajan eli yleensä maaliskuusta marraskuuhun päivittäin. Matka on 20 km suuntaansa eli viikossa 200 km. Eipä tuo kroppaa ole muuttanut, mutta pyöräilykaudella syönkin huomattavasti isompia annoksia, että jaksan.

Vierailija
18/28 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Aloin pyöräillä työmatkat muuten paitsi kaikkein huonoimmilla säillä, kun ennen autoilin. Matka on yhteen suuntaan 8,5 km. Edelleen olen satakiloinen tankki, eikä mahdollinen kiinteytyminen tämän läskin alta näy.

Vierailija
19/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyöräilen 10 km työmatkan noin 5kertaa viikossa ja kyllä huomaa kropassa kiinteytymisen ajan kanssa. Toki en kisko päälle niitä dominokeksejä. Olennaisinta on se mitä syö tai ei sekään vaan kuinka paljon kaloreita syö🙂

Lisäksi pyöräily on hyvä kropan kiinteyttäjä.

Vierailija
20/28 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up