Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juokseminen-miten vaikuttaa ulkonäköön?

Vierailija
13.05.2016 |

Moikka! Olen hiljattain aloittanut juoksuharrastuksen, ja nyt kiinnostaisi että millaiseksi juoksu muokkaa kroppaa? Ylipainoa löytyy jonkin verran etenkin keskivartalosta), mutta selvästi kiloja on karissut jo. Etenkin keskivartalo on pienentynyt juoksun myötä. Teen myös kotona lihaskuntoliikkeitä juoksun tueksi, joten ei pelkällä juoksemisella ole tarkoitus muokata kehoa. Jos nyt saisin oikealla ruokavaliolla ja juoksemisella nuo ylimääräiset kilot karistettua puolen vuoden sisään, niin miltä mahtaa kroppa näyttää? (Toki vaikea varmaan sanoa kun ette tiedä minkä mallinen nyt olen, mutta miten juoksu noin keskimäärin muokkaa kehoa)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten erityisesti kehon perusmuotoa mitenkään. Toki jos kiloja lähtee, niin sitten ne lähtee sieltä mistä kunkin perimä laittaa niitä ensiksi lähtemään. Mutta kokemukseni mukaan ei mitään eroa kropan loppumuodossa, laihduttaako samat kilot juoksemalla vai pelkällä kalorivähennyksellä ilman juoksemista tai muuta kuntoilua.

Vierailija
2/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miltä ne juoksijat nyt näyttää? On vähän tietty eroa, onko pikajuoksija vai pitempien matkojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentää ainakin selluliittia ja kiinteyttää peppua.

Vierailija
4/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset ei hirveästi kasva, ellet ihan pikajuoksua harrasta. Jos lähinnä hölkkäilet niin ei se juuri muuten näy kuin rasvojen lähtönä.

Vierailija
5/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu on hyvä laihdutukseen koskase polttaa tehokkaasti kaloreita. Itsellä ainakin tuli upea keskivartalo, toki laihduin muualtakin. Toki "upeaan keskivartaloonkin" vaikutti se että olen aina ollut liikunnallinen ja tehnyt myös lihaskuntoa joten rasvan alla oleva kerros pääsi mukavasti paljastumaan☺. Mun mielestä ei myöskään kannata pelätä fanaattisesti että lihakset katoavat juoksun myötä. Itsellä näin ei käynyt koska tein silloinkin juoksun ohella jonkinnäköistä lihaskuntoa.

Ihania juoksuja!

Vierailija
6/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näytät kiinteämmältä kun laihdutat myös liikkuen etkä pelkällä ruokavaöiolla. Kaikki liikkuminen kiinteyttää vaikka se ei näkyisikään lihaserottuvuutena.

Vierailija
7/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat enemmän seksiä.

Vierailija
8/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksu on hyvä laihdutukseen koskase polttaa tehokkaasti kaloreita. Itsellä ainakin tuli upea keskivartalo, toki laihduin muualtakin. Toki "upeaan keskivartaloonkin" vaikutti se että olen aina ollut liikunnallinen ja tehnyt myös lihaskuntoa joten rasvan alla oleva kerros pääsi mukavasti paljastumaan☺. Mun mielestä ei myöskään kannata pelätä fanaattisesti että lihakset katoavat juoksun myötä. Itsellä näin ei käynyt koska tein silloinkin juoksun ohella jonkinnäköistä lihaskuntoa.

Ihania juoksuja!

Mä en laihtunut juoksemisella yhtään. TEin sen Porin juoksukoulu-ohjelman ja sen jälkeen 3 kk juoksin kolmesti viikossa 10-12 km, ihan kunnon tahtia eli sen verran kuin äärirajoilla pystyin. Pettymys oli iso, että samat ylikilot löllyivät vyötäröllä edelleen. Ilmeisesti vaistomaisesti lisäsin syömistäni kasvaneen kulutuksen mukaan, joten en laihtunut.

Lopulta onnistuin laihtumaan jättämällä kaiken liikunnan pois ja vetämällä kalorit minimiin. Hassua kyllä, silti kroppa on varsin hyvän näköinen vaikka on ilman liikuntaa laihdutettu. Aika lailla samalta näytän kuin nuorena alle parikymppisenä, mitä nyt tissit vähän on painovoiman roikauttamat.

Vierailija
9/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eniten ehkä kaipaankin tuota ylimääräisen hötön lähtemistä, ja että selluliitti vähenisi. Tietty ruokavaliolla on siinä varmaan suurempi vaikutus, mutta kai se liikunta aina on hyvästä. Alkuun juokseminen tuntui kamalalta, mutta nyt siitä on löytynyt paljon hyviä puolia: selkävaivat vähentyneet, rentoutunut olo juoksemisen jälkeen, positiivisempi asenne elämään ylipäänsä, niska- ja hartiajumit helpottaa... Paljon siis hyvää muutenkin, eli ei tuo painonpudotus ole pääasia. Mietitytti vain kun kuulee näitä tarinoita kuinka joku on muka lihonut juoksemisen muötä, iho huonontunut tai keskivartalo kasvanut... Kuulostaa hassulta kun itsellä kokemukset on niin päinvastaiset... AP

Vierailija
10/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kroppa muuttui täysin. Lakkasin olemasta päärynä, sillä etenkin pitkät lenkit polttivat rasvaa reisistä. Toki läski tuli takaisin, kun sitten jouduin urheiluvamman  takia lopettamaan juoksemisen, mutta hetken aikaa olin erittäin sopusuhtainen.

Vierailija
11/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea sanoa mikä on juoksun vaikutusta ja mikä ei, koska ainahan ruokavaliomuutokset vaikuttavat, samoin vanhat ja rinnakkaiset tekijät.

Minullakin on nyt melkoinen lihaserottuvuus jaloissa, hoikka keskivartalo ja iso perse, mutta uskoisin että iso osa johtuu geeneistä (rasva lähtee mahasta mutta ei pepusta) ja monipuolisesta liikuntataustasta (ei reisilihakset muutaman kuukauden treenillä kasva naisella, vaikka miten tekee ylämäkivetoa ja HIIT-harjoituksia). 

Mutta jos opettelee oikean tekniikan, juoksu antaa todella kaunista ryhtiä ja sulavuutta myös muuhun liikkumiseen. Tuntuu kauniilta ja itsevarmalta kun selkä pysyy suorana ja askel on joustava kun kävelee kadulla :)

Vierailija
12/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu semmoiseksi kuivan kesän oravaksi.

Vierailija
13/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tulee ainakin punainen ja hikinen.

Vierailija
14/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat naispuoliset juoksun harrastajat ja tosissaan maratonille treenaavat ovat normaalipainoisia mutta eivät laihoja/treenatun näköisiä. Jalat ja takapuoli ovat paksut suhteessa muuhun kroppaan mutta läskiä ei ole.  

Vierailija
15/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä ylipainoisen juoksua harrastavan naisen, joten ei juoksu välttämättä muuta kroppaa ollenkaan. Se riippuu siitä, mitä muuta tekee.

Vierailija
16/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miltä ne juoksijat nyt näyttää? On vähän tietty eroa, onko pikajuoksija vai pitempien matkojen.

Olipas taas fiksu ja hyödyllinen kommentti. Not.

Vierailija
17/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eniten ehkä kaipaankin tuota ylimääräisen hötön lähtemistä, ja että selluliitti vähenisi. Tietty ruokavaliolla on siinä varmaan suurempi vaikutus, mutta kai se liikunta aina on hyvästä. Alkuun juokseminen tuntui kamalalta, mutta nyt siitä on löytynyt paljon hyviä puolia: selkävaivat vähentyneet, rentoutunut olo juoksemisen jälkeen, positiivisempi asenne elämään ylipäänsä, niska- ja hartiajumit helpottaa... Paljon siis hyvää muutenkin, eli ei tuo painonpudotus ole pääasia. Mietitytti vain kun kuulee näitä tarinoita kuinka joku on muka lihonut juoksemisen muötä, iho huonontunut tai keskivartalo kasvanut... Kuulostaa hassulta kun itsellä kokemukset on niin päinvastaiset... AP

Älä anna ääliöiden pelotella. Juoksemisen myötä lihoo jos yliarvioi kalorinkulutuksensa ja luulee siksi voivansa mässäillä mitä tahtoo. Varsinkaan aloittelija ei yleensä kykene juoksemaan tarpeeksi kovaa ja kauan että kaloreita palaisi kunnolla. 

Itse juoksin viime viikonlopulla 18 km ihan hyvällä vauhdilla, ja kaloreita paloi 1300 kcal. Eli yksi ylimääräinen hampurilaisateria palkintona kun on ollut niin reipas riittää nollaamaan tulokset, siihen joku proteiinipalautusjuoma jota luulee terveelliseksi niin ollaan jo plussakaloreiden puolella. 

Vierailija
18/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu miehelle tossa naureskelinkin että kun lenkillä kuluu sellainen n. 600 kaloria, ja sen saa nopsaan takaisin vaikka vetämällä 100 g sipsiä tai puolikkaan suklaalevyn. Tai hamppariateriasta tulee kaloreita jo yli kulutuksen.... Helposti sitä hämää itseään että kun liikkuu niin saa syödä ihan mitä tahtoo! AP

Vierailija
19/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin juoksemisen vuosi sitten. Talvella tuli taukoa väkisinkin kovien pakkasten takia. Laihduin viime kesänä pelkästään juoksemisella 8kg, en suuremmin kieltänyt itseltäni herkutteluja tai limuja tms. Olen jäätävä sokerihiiri...

Talven myötä painoa tuli vähän takaisin, ja nyt on kevään mittaan juoksua harjoteltu uudelleen. Eilen meni pitkästä aikaa 8km kävelemättä :)

Mulla isoimmat muutokset näkyi jaloissa, reisistä lähti liki 16senttiä pois per jalka. Pohkeista 5.

Tottakai kroppa ylipäätään kiristyi mutta jaloissa huomasi isoimman eron, en treenaa mitään muuta kuin juoksua :)

Vierailija
20/39 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enemmän talvijuoksija, koska kesällä tulee pyöräiltyä niin paljon. Kesällä juoksen vain kerran viikossa pääasiassa metsässä , koska maasto on siellä vaihtelevampaa ja alusta pehmeämpää. 

Nämä muutokset olen havainnut

- Paksummat pohkeet, mutta reisi kapeampi - pitkävartiset saappaat eivät ole enää väljät ja jalat sopusuhtaisemmat.

- Mielestäni jalka on jotenkin levähätänyt parin vuoden aikana - kenkäkoko kasvanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän