Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyteinit ei olekaan mitään diginatiiveja vaan vanhempiaan huonompia tietotekniikan käytössä

Vierailija
13.05.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-2000001172120.html
Täysin saman olen huomannut opettajan työssä: ei ole aavistustakaan miten sähköpostiin laitetaan liitteitä tai miten wordia käytetään, excelistä puhumattakaan. Ne osaa käyttää älypuhelimellaan somesovelluksia, siinä kaikki. Jopa googlen kuvahaku on monelle vieras!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on toiset kokemukset, mutta varmasti on myös niitä nuoria, jotka eivät hallitse sähköpostin käyttöä yms.

Minä olen 50-v äidilleni neuvonut, miten kirjaudutaan sähköpostiin, mistä saadaan liitteet ja miten sähköposti ylipäänsä kirjoitetaan (otsikko, teksti, lopetus). Sähköposti ei ollut äidilleni mikään uusi juttu, vaan hän on käyttänyt sitä jo ennen minun syntymääni. Siitä huolimatta tarvitsi apua.

Osaan myös käyttää Excelia, Wordia, Accessia, Swayta yms.

N16

Vierailija
2/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tärkeenä osata windows ohjelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Opetan ammattiopistossa ja opiskelijoille saa vääntää rautalangasta ihan uskomattoman yksinkertaisia asioita, kuten vaikka ctrl+f -toiminto, puhumattakaan noista ap:n mainitsemista asioista. Omaa pärstää osataan kuvata instaan, mutta siihen se jää 99 % nuorista.

Vierailija
4/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisia diginatiiveja ovat ennemmin 70-80-luvulla syntyneet, sitä nuoremmilla keskimääräinen osaaminen on huonompi. 

Vierailija
5/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luuken että paras ymmärrys on niillä jotka 90-luvulla asensi omaa konetta. Itselle ainakin joku win7 ja siitä eteenpäin on ihan käsittämätöntä sotkua... siihen asti olivat selkeempiä.

Vierailija