Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin alkoholin käytön kuukausi sitten ja olen lihonnut 2kg

Vierailija
13.05.2016 |

Käyttö oli suht reipasta joten oli parasta pistää tissuttelu tauolle. Tuo kyllä yllätti että paino lähti nousuun, olisin luullut että paino lähtee laskuun. Vastaavia kokemuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut suurjuomari, mutta ei alkoholin käytön lopettaminen mua ole laihduttanut.

Vierailija
2/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaat alkoholin huomaamattasi ruualla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihonut, ei lihonnut.

Vierailija
4/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kävi mulla, vaikka kalorimäärät pysyivät takuusti jopa alempina kuin jatkuvan käytön aikana. 

Luin joskus, että alkoholin energia menee osittain lämpöenergiaksi suoraan. Jokainenhan tietää, kuinka kännissä tarkenee kovallakin pakkasella hyvin. Eli alkoholin kalorit eivät ole verrainnollisia ruuan kaloreihin. 

Ovathan superalkkikset aina langanlaihoja, vaikka hyvinkin saavat tuhansia kilokaloreita viinasta päivässä. 

Vierailija
5/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunnut ongelmastasi?

Vierailija
6/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis ainut. Ennen otin kovia kirkaskännejä viikonloppuisin ja seuraavina päivinä rankkaa pizzamättöä suolatasapainoon.

Kun juominen loppui, tuli seuraavana vuonna +15 kg lisää.

Vierailija
7/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kävi mulla, vaikka kalorimäärät pysyivät takuusti jopa alempina kuin jatkuvan käytön aikana. 

Luin joskus, että alkoholin energia menee osittain lämpöenergiaksi suoraan. Jokainenhan tietää, kuinka kännissä tarkenee kovallakin pakkasella hyvin. Eli alkoholin kalorit eivät ole verrainnollisia ruuan kaloreihin. 

Ovathan superalkkikset aina langanlaihoja, vaikka hyvinkin saavat tuhansia kilokaloreita viinasta päivässä. 

Superalkkiksen tunnistaa reisistä. Alkoholin superkulutus "syövyttää" erityisesti reisilihakset pois. Mekanismi oli joku lääketieteellinen, löytyy varmaan googlesta.

Silti muu kroppa tikkureisien päällä voi olla kunnolla turvonnut.

Vierailija
8/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla ihan yksinkertainen tuo alkoholin ja painon välinen yhteys.

Muistaakseni esim. Keith Richards oli ihan langanlaiha silloin kun veteli vielä n. 1-2 pulloa Jack Danielsia päivässä, kun vanhemmalla  iällä vähensi huomattavasti vähensi / lähes lopetti juomisen, niin paino nousi selvästi.

Sinänsä alkoholi sisältää paljon kaloreita mutta tuohon liittyy varmaan aineenvaihdunnallisesti paljon muutakin.

Vierailija
9/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kyllä laihtuu, kun alkoholin käytön myötä jättää myös ne siitä seuraavat mättöannokset pois ja seuraavan päivän krapulapizzat.

Vierailija
10/33 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin valkoviinin avulla. Onnistui kyllä - mutta seurauksena paha alkoholiriippuvuus, suomeksi sanottuna alkoholismi. Tilanne kriisiytyi. Lopetin vuosikymmenien kestoisen viininjuonnin, alkoholinkäytön ylipäätään. Ja kyllä, lihoin juurikin 2-3 kiloa. Nyt olen koukussa karkkeihin, viinin sijasta mässytän sokeria. Aikaisemmin en juuri sokeria syönyt.

Ajattelen, että pienempi paha sokeri kuin alkoholi. Nyt yritän siirtää päivittäisen karkkien syönnin  kerran viikkoon. Tiedän, että sokeri koukuttaa siinä missä alkoholi. Huomaan himoitsevani esim. jälkiruokaa, jotain pikkumakeeta joka päivä. Valkoviini jollain ihmeellisellä tavalla hillitsi makeanhimoa - tai sitten niin, että en syönyt karkkia, koska tiesin "rentoutavani" viinin avulla. Join humalaan itteni joka päivä. Samantyylinen rentoutuminen tapahtuu kai irtokarkkien kanssa. Tämä muuten ei ole mikään laihdutusvinkki: turrutin henkistä pahaa oloani PÄIVITTÄIN juomalla itseni humalaan.

En pidä tätä lihomista pahana ollenkaan. Miljoonakertaa pienempi paha kuin alkoholismi.

Sokeri lihottaa, yritän pitää tämän mielessä silti. Lihominen viinan jättämisen jälkeen ei minusta ole huono asia. Siinä huomaa, miten keho toimii oikeasti. Ja on myös osoitus, että ruokaremontti voi olla paikallaan. Kaikesta ristiriitaisesta viestistäni huolimatta ajattelen, että justiin karkit kerran viikossa tai pieni jälkiruoka ovat elämän nautintoja. Joudun tavallaan kieltämään itseltäni alkoholin (kyllä, kärvistelen raittiutta yhä, mutta muistan tarkkaan millaista elämä oli jatkuvassa viinipöhnässä - ala-arvoista. Paha sisäinen oloni vain kasvoi!), alkoholi ei sovi minulle. Mutta sokeria tai jälkkäreitä en haluaisi kieltää itseltäni.

Vierailija
11/33 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on tavannut lihavan puliukon?

Vierailija
12/33 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiriippuvainen on riippuvaisuuksiin taipuvainen ihminen. Tilalle voi tulla jotain muuta, esim. karkki, lohtusyöminen, limsat... Onko sulla jotain tällaista ehkä?

Itselläni se oli juurikin sokeri. Koko ajan tekisi mieli jotain makeaa. En koskaan ole ollut karkinsyöjä paitsi nyt kun en käytä enää alkoholia!

Vierailija
13/33 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan kertomaan että nyt tulee 2 kuukautta alkoholia vähän kuluttavana. Pari punkkua ja olutta olen ottanut tänä aikana, kertaakaan en ole ollut humalassa. Painokaan ei ole enää noussut, se jäi siihen pariin kiloon jotka tuli heti alussa.

Pitäs alkaa laskeen kaloreita ja pudetella muutama kilo, kun vaan viitsisi.

-asp-

Vierailija
14/33 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihonut, ei lihonnut.

tämä on aivan helvetin tärkeä kommentti

Vierailija
15/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt nyt samaa, olen ollut kuukauden juomatta ja paino on noussut 2kg. Luulin että kävisi päinvastoin. Mistä tämä johtuu? Suolistobakteerit sekaisin kun eivät saa olutta? Sokeria en syö yhtään, en mitään herkkuja. Ruoan määrä on vähentynyt kun ei tee mieli mättää mitään. Raivostuttavaa.

Vierailija
16/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, otetaas sille!

Vierailija
17/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ei alkoholi välttämättä lihota eikä alkoholin käytön lopettamalla välttämättä laihdukaan.

Kunnon alkoholistithan ovat kaikki järjestään hoikkia tai maksimissaan normaalipainossa.

Vierailija
18/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaalin ihmisen ateriaan kuuluvat tavallisesti ne normaalit ruokajuomat. Edistävät ruuansulatusta ja ennalta ehkäisevät läskitauteja.

Vierailija
19/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko puuhakkaampi kun joit?

Minä olen huomannut laihtuvani jos juon, koska tissutellessa ja pienessä hiprakassa olen vaan puuhakkaampi. 

Vierailija
20/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti huomenna ostamaan kirkkaita ettet tuppaa sairaalloiseksi läskikasaksi!