Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on parempi?

Vierailija
12.05.2016 |

Eli siis nauttiako elämästä täysin rinnoin, välittämättä siitä mitä muut ajattelee, vai toimiako muiden ehdoilla ja pyrkiäkö miellyttämään toisia?

Esimerkki: Olin aikoinaan Fitness-ihminen, joka harrasti liikuntaa monipuolisesti. Kävin kuntosalilla, lenkkeilin, pyöräilin, pelasin sulkapalloa ja sählyä. Huolehdin ulkonäöstäni ja kesäisin otin rannalla rusketuksen, talven tullen siirryin solariumiin. Pukeutuminen oli kaikki kaikessa ja sain monasti kehuja ulkonäöstäni.

Nyt olen jättänyt liikunnan kokonaan, istun sohvalla ja mässään suklaata, kahvia, jäätelöä ja katson vain telkkaria tai surffaan netissä. Kroppa näyttää sohvaperunan kropalta: pullohartiat, lysähtänyt ryhti ja iso maha.

Silti olen nykyään tyytyväisempi olooni kuin silloin Fitness-aikoina, koska en enää välitä mitä muut sanovat ulkomuodostani.

Kuitenkin, kun noita lehtiä lukee ja silmille hyppii jatkuvasti kehoituksia terveelliseen elämään, hoikkuuteen ja kunnollisiin elämäntapoihin, niin sitä on alkanut potea huonoa omatuntoa omasta olotilastaan. Aikoinaan motivaatio liikuntaan oli ensiksikin olla edustava vastakkaisen sukupuolen silmissä (sorry, olen hetero) ja vasta toissijaisesti pysyä terveenä. Nykyään on tuo motivaatio kadonnut (olen luopunut toivosta) ja pitäisi saada itsensä liikkumaan ihan vaan ikääntymisen ja terveyden tähden, mutta kun ei vaan huvita. Ei sitten millään.

Chillailu sohvalla on vaan niin paljon mukavampaa.

Onko kellään mitään ajatuksia, mitä kannattaisi tehdä, vai jatkanko samaan malliin? Liikkuako vaiko ei ja näyttääkkö hyvältä vai ei, thats a question.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tutulta. Ei vaan enää jaksa eikä viitsi, kun on huomannut, että on mukavampiakin asioita kuin tuo hikoilu. Olen alkanut avartaa vähän näkemyksiäni ja tuulettelen aivokoppaani. Lueskelen, harrastan kulttuuria. Olen sinut itseni kanssa, hiukan ylipainoinen, mutta en ollenkaan niin kireä kuin kuntoiluaikoinani. Ota rennosti! "Kuolet sinä, kuolen minä, kuolee meistä kumpainenni"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla