Teinitytön (13v) Jopo varastettiin, ei suostu polkemaan kouluun maastopyörälläni, koska se on kuulemma noloa
En todellakaan osta uutta Jopoa eikä ole varaakaan kun pyörä oli kallis ja tyttö unohti laittaa pyörän lukkoon.
Nyt sanoo ettei mene huomenna kouluun jos ei saa Jopoa tilalle. Vaikka uhkasin viikon älypuhelinkiellolla niin kieltäytyi. Pakko sitten ilmeisesti kyyditä väkisin kouluun, koska tällaista en katso. Onko jonkun polkupyörän merkki tosiaan niin tärkeä??
Kommentit (38)
Mun 12v tytöltä varastettiin myös Jopo. Toin mökiltä sellasen perussettii olevan maastopyörän. Tää sisupussi ennemmin kävelee kouluun ku sillä menee... Oon luvannu uuden polkupyörän. Hankalaa vaan kun sen pitää olla tietyn merkkinen ja ennenkaikkea tietyn värinen.. Että on se tarkkaa...
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tyttöä oikein hyvin, sillä merkit ja tyylit ovat tuossa iässä kaikki kaikessa. Olisi tytölle sosiaalinen itsemurha mennä kouluun jollain mamman kämäsellä maastopyörällä, ja siksi hänen itsesuojeluvaistonsa toimii sitä vastaan. Ei tuossa auta kuin ostaa tytölle uusi Jopo, ellei halua että tyttö joutuu hyljeksityksi omassa viiteryhmässään.
No voi vittu, viiteryhmässään... olihan tää vitsi? Mitä unohti lukita pyöränsä. Sietääkin kävellä jos ei mamman pyörä kelpaa.
Joo jos unohtaa lukita ei oo kyllä missään asemassa et voi olla vaatimassa uutta pyörää
Oho! Meidän teiniltä (poika 15v.) varastettiin lukittu pyörä kotiterassilta. Kulki kiltisti äidin 25v. vanhalla pyöränromulla kunnes nyt sai uuden hybridipyörän. Eihän Jopo ole edes mitenkään erityisen hyvä ajaa, ja eikö se ole jo vähän last season :D
Jos ei ole kiinnostanut lukita pyöräänsä, niin sitten joutaa kävellä tai ajaa maasturilla sen aikaa että saatte vakuutuksesta rahat varastetusta. Liian ankara ei kannata olla, koska se Jopo olisi voinut lähteä lukittunakin, mutta lukitsemattomana se lähtee varmasti.
Edelleenkin minua huvittaa suunnattomasti, että Jopo on nykyisin trendipyörä. :D Ei ollut silloin, kun minä olin teini-ikäinen, silloin se oli mummopyörä, koska siinä ei ollut vaihteita!
Mä muistan, kun uutta pyörää ala-asteella tarviessani, isä toi mulle käytetyn jopon. Muistan sen varsin musertavan tunteen, kun tajusin, kuinka nololla pyörällä joudun ajamaam. Oltiin köyhiä ja ei tullut mieleenkään ilmaista mielipahaani. Tämä on ollut 90-luvun alussa. Sain sitten seiskalla miljoonavaihteisen maastopyörän, voi sitä onnea.
Hei ap. minkälainen maastopyörä sulla on? Vaihtaisitko sen turkoosiin Jopoon, joka kuin uusi? Mun 16-vuotias haluaa maastopyörän, eikä enää tuota Jopoa, jolla ei oo ajettu juur yhtään. Tre
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin minua huvittaa suunnattomasti, että Jopo on nykyisin trendipyörä. :D Ei ollut silloin, kun minä olin teini-ikäinen, silloin se oli mummopyörä, koska siinä ei ollut vaihteita!
Jep. Äidilläni oli sellainen. Joskus sillä mökillä ajelin, oli tosi raskas poljettava. Olin ihan ihmeissäni, kun yksi sukulaistyttöni oli halunnut sen itselleen. Silloin en tiennyt, että ovat trendikkäitä. Tästä on kyllä monta vuotta jo aikaa.
Pojalla 12 v oli pyörä viikon remontissa. Hyvin kelpas äidin pyörä. Tuollanen vuoden 2003 maastopyörä. Ennemmin se kuin kävellen 4 km.
Taas tää provo! Viime keväänä oli ihan sama. Että teini itkee kun muut kiusaa, kun teinillä ei ole jopoa. Ihme jopo-traumaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ajat muuttuu... omassa teini-iässä noin 20 vuotta sitten olisi jopolla kulkeminen ollut monen mielestä liian noloa. Yhdellä kaverilla oli silloin Jopo ja Kånken, eikä hän ollut mitenkään muodikas, mutta hänellä oli ikioma tyylinsä :)
Juu, mulla oli tokaluokalla ysärin alkupuolella vanha keltanen jopo ja mä niin häpesin sitä :D muilla oli sit maastopyöriä tai "normaaleja" menopelejä. Nyt mä vaihtaisin mun maastopyörän takas siihen keltaseen rumilukseen :)
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. minkälainen maastopyörä sulla on? Vaihtaisitko sen turkoosiin Jopoon, joka kuin uusi? Mun 16-vuotias haluaa maastopyörän, eikä enää tuota Jopoa, jolla ei oo ajettu juur yhtään. Tre
Oon siis ihan tosissani, jos et itse tarvitse maastopyörääsi ja se olisi hyvä vaihtokauppa molemmille? Jos laitat sähköpostiosoitteen, niin voin ottaa yhteyttä, jos kiinnostus molemmin puolinen? Tre
Vierailija kirjoitti:
Taas tää provo! Viime keväänä oli ihan sama. Että teini itkee kun muut kiusaa, kun teinillä ei ole jopoa. Ihme jopo-traumaatikko.
Ehkä täällä kirjoittelee joku Jopo-kauppias. On tilannut kauhean mällin Jopoja, ja pelkää niiden menevän pois muodista. : D
Voi tämä aloitus kyllä tottakin olla, Jopoja varastetaan tosi paljon ja ymmärtääkseni teinit ovat taipuvaisia dramaattisuuteen.
Ei voi olla trendikäs kun niitä on rivikaupalla prismoissa ja cittareissa.
Oma poikani on menossa yläasteelle syksyllä. Oli kuullut, että yläasteella kiusataan, jos on vaihdepyörä. Yhtä tyttöä oli kiusattu niin kauan, kunnes vaihtoi pyöränsä jopoon. Jopon lisäksi käy mummopyörä, sellainen nyt ostettiin syksyä ajatellen. Ala-aste niin lähellä, ettei ole tarvinnut pyörällä kulkea.