Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaksikielisyys ei ole rikkaus silloin, jos asian saa vapaasti päättää?

Vierailija
12.05.2016 |

Ahvenanmaa on yksikielinen, vaikka siellä on suhteessa saman verran suomenkielisiä kuin mantereella on ruotsinkielisiä. Kun tätä ihmettelee, saa kuulla vastauksena, että Ahvenanmaalla on itsehallinto. Noh, eihän itsehallinto suinkaan ESTÄ tekemästä Ahvenanmaasta kaksikielistä.

Eli miksi ihmeessä kaksikielisyyttä ei nähdä rikkautena silloin, kun se olisi mahdollista itse valita? Miksi kaksikielisyys on rikkaus vain silloin, kun perustellaan pakotettua kaksikielisyyttä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä sinä höpiset. Kahden kielen osaminen on rikkaus ja jokainen päättää itse oppiiko vai ei. Olen ehdottomasti sillä kannalla että lapsille pitäisi opettaa tai antaa mahdollisuuden opia toista kieltä pienestä lähtien. Mutta tuo vitun ruotsi ei olisi mun listalla. Englanti olisi se kieli. Ruotsi tulisi joskus sijalla vittu 7 ehkä. Ihan vitun tarpeetonta touhua tuo ruotsipakko.

Vierailija
2/3 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä ihmettä sinä höpiset. Kahden kielen osaminen on rikkaus ja jokainen päättää itse oppiiko vai ei. Olen ehdottomasti sillä kannalla että lapsille pitäisi opettaa tai antaa mahdollisuuden opia toista kieltä pienestä lähtien. Mutta tuo vitun ruotsi ei olisi mun listalla. Englanti olisi se kieli. Ruotsi tulisi joskus sijalla vittu 7 ehkä. Ihan vitun tarpeetonta touhua tuo ruotsipakko.

Kyse olikin alueen/valtion kaksikielisyydestä, joka on kuulemma Suomelle suunnaton rikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikultuurisuuskin on rikkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän