Vahinkoraskaus- vaihtoehtona abortti tai ero
Heip hei palstalaiset!
tästä aiheesti löytyy paljon vanhoja keskuteluita, mutta availen uudestaan.
Minulla on sellainen tilanne, että en oikeastaan edes seurustele, vaan olen vähän vapaammassa suhteessa
ollut miehen kanssa vuoden 2015 alusta lähtien. Sanotaanko sitä sitten vaikka tapailuksi, vaikka muita meillä ei kummallakaan ole tänä aikana ollut. "Ehkäisynä" ainoastaan "varmat" päivät, kuitenkin ilman ovulaatiotesteja (mutu-tuntumalla). Tähän luotimme ehkä siitäkin syystä, koska mies ei edellisessä suhteessa saanut lapsia. Kävi silloin tutkimuksissa ja todettiin vähäinen siittiöiden määrä. Toki tässä oli vähän taustalla oletusta myös siitä, että ei se lapsi maailmaa kaataisi, koska siitä ollaan kuitenkin haaveiltu.
Viime viikolla sitten plussasin. Nyt menossa rv 5+4.
Asiaan.. kerroin sitten aamulla (viikko sitten) heti puhelimessa tälle miehelle asiasta.Reaktio..nooh, sanotaanko että ehkä turhan raju.
Hän syyttää minua siitä, etten ole osannut tarkemmin pitää huolta meidän "ehkäisystä".. sanoi jo silloin, että abortti on ainoa vaihtohto.
Olemme yrittäneet keskustella asiasta, mutta hänellä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. Olisi kyllä joskus halunnut näin käyvän, mutta ei näin, ei nyt. Haluaa lapsen vasta sitten, kun asutaan yhdessä.
Ikää molemmilla 34 vuotta, joten aikaa ei kamalan paljoa enää ole.. mies on siltikin silläkin uhalla valmis luopumaan tästä.
Keskustelu on viime viikosta edennyt siihen, että hän on ilmoittanut haluavansa pestä kädet koko asiasta, eikä osallistu enää mihinkään keskusteluun tai päätökseen. On ilmoittanut suoraan, että ellen tee aborttia, hän ei ikinä halua nähdäkään meitä.
Olenkin nyt siis täysin oman ratkaisuni varassa, mutta olen hieman pihalla mitä teen..varmasti pärjäisin yksinkin, koska kotona on jo 11-vuotias ennestään, jonka olen kasvattanut 2-vuotiaasta lähtien käytännössä yksin. Rakastan jostain syystä kuitenkin vieläkin tuota miestä, etten haluaisi hänestäkään tehdä väkisin isää vääränä ajankohtana..
Hyvät neuvot olisi nyt hyvin tarpeellisia.
Kommentit (42)
Terveisiä aloittajalta.
Täällä ollaan juuri tänään siirrytty toiselle kolmannekselle odotuksessa. Nyt täytyy kyllä todeta, että täysin oikean valinnan tein! Lapsen isäkin on nyt vihdoinkin hyväksynyt asian ja aikoo olla mukana lapsen elämässä. Helppo ei ole tie ollut tähän saakka, kaikkea muuta! On tämä kyllä rasittanut välejämme totisesti, joten mitään pikaista yhteenmuuttoa tms en uskalla edes vielä ajatella. Mutta minun neuvoni jokaiselle, joka painii samanlaisten ongelmien edessä: kuuntele sydäntäsi, luota siihen. :-)
Ihanaa kesää!
Voi kun olisikin provo.. 😕 Huoh.. tilanne on ihan tosi..