Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan hakeminen ja yhteydenotto

Maatuska
12.05.2016 |

Jos haette jotain uutta työpaikkaa, tapaatteko soittaa ja tiedustella paikasta ennen hakemuksen lähettämistä?

Olen työnhaussa aivan aloittelija, koska tähän saakka olen työllistynyt ilman sen suurempia hakuprosesseja. Nyt olisi omalla työnantajalla auki kiinnostava paikka, samassa talossa, mutta ihan eri tyyppinen työtehtävä kuin tähän saakka. Hakemuksessa on mainittu yhteyshenkilöksi minun tällä hetkellä "ylin" pomo, jonka kanssa en ole vielä tähän saakka asioinut (yli 10 vuotta töissä samalla työnantajalla). Eli pitäisikö minun nyt siis ottaa ihan ensimmäiseksi puhelin käteen ja soittaa hänelle jonkinsortin ystävällinen tiedustelupuhelu vai pistää vain suoraan hakemus sisään?

Kaipaan asiallisia kommentteja.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan?

Vierailija
2/4 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita, jos sinulla on ihan oikeasti jotain kysyttävää paikasta. Muuten voit laittaa huoletta hakemuksen ilman puhelua, pomolla on muutakin tekemistä kuin vastailla tikusta asiaa- jaarittelupuheluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Itse olen palkannut ihmisiä ja hakijoita oli paljon. Ärsytti vastailla kiireessä puheluihin.

Sitten kannattaa soittaa, jos hakijoita ei ole kauheasti tai haluaa oikeasti kysyä jotain

Vierailija
4/4 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakemus ja soita/ota yhteyttä jos kysyttävää on.

Olen itse aina soittanut osaan paikkoja hakemuksen jälkeen, täysin siitä syystä koska minulla on ollut oikeasti kysyttävää työstä. Tuskin rekrytoivat ihmiset kauheasti arvostavat näitä "tuliko hakemus perille" -soittoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän